Administrator Dominik Szymański Opublikowano 19 Października 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Października 2003 czy nie powinno się używać dwóch rodzajów świeć' date=' tak jak w rajdach, gdzie samochód najpierw uruchamiasz na "ciepłej" świecy, a dopiero po rozgrzaniu silnika wkręcasz "zimne" ? [/quote'] W sumie to jest niezły pomysł Paweł. Nie zauważyłem jednak, aby w enduro ktokolwiek taką metodę stosował. Zwykle jeździmy na "8", niektórzy wkładają "dziewiątki", ale to się rzadko zdarza. W każdym razie Paweł pomysł wart jest przemyślenia. Z drugiej strony mam tylko 60 sekund na odpalenie motocykla. Musiałbym potem bardzo szybko zasuwać z wymianą świecy, żeby nie potracić cennych minut i nie złapać punktów karnych. Trza to na spokojnie przeliczyć, i zobaczyć, co bardziej się opłaca. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 19 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2003 Rzadko zagladam na nasze forum ale za kazdym razem rzuca sie w oczy jak zadufani w sobie "eksperci", czyli czlonkowie "Klubu Tych Co Nie Wiedzieli Ale Powiedzieli" bez zenady i zajaknienia plota androny. Oczywiscie nikt nie pobije mistrza Michala ktory nie tylko przewraca motocykl w celu zmniejszenia skutkow potencjalnego wypadku (ha, ha!) ale ostatnio wyjasnil jak to on zmienia biegi uzywajac sprzegla w celu unikniecia obciazen SYNCHRONIZATOROW (sic) (HA, HA, HA!!!). Michal, pokaz mi synchronizator w swojej R1100R a ja w zamian oddam ci wszystkie moje oszczednosci, ile by ich nie bylo. Ale Domiknik Szymanski powoduje chyba najwiecej szkod swoim dyletanctwem poniewaz poprzedzajaca go slawa czolowego zawodnika i dziennikarza wyklucza wszelkie watpliwosci w umyslach aspirantow motocyklizmu. Dzisiejszy kwiatek: Tzn' date=' jeżeli chodzi o świece NGK z literką R (racing)...pzdr[/quote'] Litera "R" w oznaczeniu swiecy oczywiscie nie jest skrotem "r-acing" lecz 'r-esistor" (po angielsku "opornik")Swiece NGK"R" uzywaja 5 k-ohm opornika ceramicznego w celu stlumienia szkodliwych wplywow elektromagnetycznych na elektroniczne systemy komputerowe monitorujace lub kontrolujace prace silnika.Uzywanie swiec nierezystorowych w nowoczesnych motocyklach wyposazonych w ECM moze np. spowodowac nierowne wolne obroty, przerywanie na wysokich obrotach, spadek mocy lub nienormalne spalanie mieszanki. W jezdzie wyczynowej jesli nie ma komputera i jest mechaniczny zaplon uzywa sie swiec BEZ OPORNIKA. Naprzyklad ja juz od wielu lat scigam sie tylko w klasie zabytkowej (vintage racing) lub classic racing i oczywiscie uzywam swiec nierezystorowych. Jak juz wiele razy mowilem na tym forum jestem, podobnie jak inni, ignorantem w 95% wiedzy na tym swiecie. Dlatego pisze tylko na tematy o ktorych wiem napewno, gdyz stokrotnie lepiej jest nie wiedziec niz wiedziec zle. Jak czegos nie wiesz napewno to powiedz "wydaje mi sie" i w ten sposob durnia z siebie nie bedziesz robil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 19 Października 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Października 2003 Rzadko zagladam na nasze forum ale za kazdym razem rzuca sie w oczy jak zadufani w sobie "eksperci"' date=' czyli czlonkowie "Klubu Tych Co Nie Wiedzieli Ale Powiedzieli" bez zenady i zajaknienia plota androny.[/quote'] TO ŻYJE!!! Litera "R" w oznaczeniu swiecy oczywiscie nie jest skrotem "r-acing" lecz 'r-esistor" (po angielsku "opornik") Swiece NGK"R" uzywaja 5 k-ohm opornika ceramicznego w celu stlumienia szkodliwych wplywow elektromagnetycznych na elektroniczne systemy komputerowe monitorujace lub kontrolujace prace silnika. A to skąd zerżnąłeś? Bo jeśli cytujesz bez podawania źródła to plagiat zwykły uprawiasz' date=' panie dziejku. Świece z oznaczeniem R, obojętnie, czy R-acing (co jest powszechnie przyjęte, nawet wśród czołowych zawodników - jak chcesz sie kolego przekonać to rusz dupe i przyjedź na któreś z zawodów w Polsce) czy też R-esistor (jak to sobie wykombinował Pan Januszek) zaleca w swoim manualu KTM. Przyznam się szczerze, wiedzę tę zerżąłem z manuala KTMa. Skoro sam powiedziałeś, że jeździsz już tylko na weteranach, to pewnie nie masz zielonego pojęcia, że skrót R w oznakowaniu świec w środowisku sportowym ukuł się jako Racing, a nie zaden tam rezystor. W sumie jesteś usprawiedliwiony, z racji podeszłego wieku... Jak czegos nie wiesz napewno to powiedz "wydaje mi sie" i w ten sposob durnia z siebie nie bedziesz robil.Oj, dziękujemy ci Wujku Dobra Rada. "Wydaje mi się", że nie tęskniłem za twoją obecnością. Czy teraz tatusiu nie robię z siebie durnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 20 Października 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Aha Janusz. Jeszcze jedno. Wiesz jaki masz u mnie przydomek? Google. Sam się domyśl dlaczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Świece z oznaczeniem R' date=' obojętnie, czy R-acing (co jest powszechnie przyjęte, nawet wśród czołowych zawodników - jak chcesz sie kolego przekonać to rusz d*pe i przyjedź na któreś z zawodów w Polsce) czy też R-esistor ... [/quote'] Dominik, jak chcesz zrobic cos pozytecznego to poinformuj swoich kolegow-zawodnikow o ich bledzie zamiast pieniaczyc sie tutaj. Zamiast podziekowac za informacje i cieszyc sie ze mozesz nie tylko czegos sie nauczyc ale i uniknac wprowadzania w blad innych to nadal wszystko co robisz to probujesz mnie tylko obrazic. Ani ty mnie ani ja ciebie nie jestesmy w stanie obrazic bo przeciez nie znamy sie. Zastanowiles sie kiedys nad tym? Mysle ze jednym z najwazniejszych a wlasciwie jedynym sensownym celem takiego forum jak to jest wymiana rzetelnej informacji i wzajemna nauka. Forma nie gra roli. Jak ktos cie denerwuje to nie czytaj. To proste. Co za roznica czy jestem kulawa garbuska z Poznania czy starym dziadem spod Katedry Sw.Jana w W-wie? Wazne ze mozesz cos sie ode mnie nauczyc frajerze. Ja sie chetnie naucze i od samego diabla jesli jest co a nawet i od ciebie jesli tylko dasz mi okazje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jagdtiger Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Chyba Januszowi już nerwy puszczają. Pierwszy raz widzę, żeby nazwał kogoś frajerem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 . Oczywiscie nikt nie pobije mistrza Michala ktory nie tylko przewraca motocykl w celu zmniejszenia skutkow potencjalnego wypadku (ha' date=' ha!) ale ostatnio wyjasnil jak to on zmienia biegi uzywajac sprzegla w celu unikniecia obciazen SYNCHRONIZATOROW (sic) (HA, HA, HA!!!). Michal, pokaz mi synchronizator w swojej R1100R a ja w zamian oddam ci wszystkie moje oszczednosci, ile by ich nie bylo. [/quote'] witaj :!:jak ja się za Tobą Kwiatuszku stęskniłem; cmok cmok mistrz Michał, proszę, proszę, ja też Cię bardzo kocham :( :( :wink: :wink: :wink: :wink: w którymś ŚM była płytka z pokazami Free Style. Była tam scena, jak koleś jedzie na gumie, w pewnym momencie w ostaniej chwili zobaczył stojące auto kładzie motocykl i uderza w nie tylnym kołem. Obejrzyj sobie ten filmik i wyobraź co byłoby gdyby uderzył w to auto nie kładąc motocykla. Gdybyś choć raz jechał motocyklem rozumiał byś to doskonale. A pisałem o położeniu, bo to uratowało mnie i babę od poważniejszych kontuzji kiedy w wjechałem w nią. Została po prostu podcięta, a nie uderzona motocyklem. Co do skrzyni biegów w BMW, jest to oddzielny element, podobnie jak w Gold Wing'u i autach. Rozrusznik zresztą w BMW też jest samochodowy (z bendixem). W Goldasie są synchronizatory, w autach są, to w BMW prawdopodobnie też, chociaż głowy nie dam. Dzisiaj zadzwonię do serwisu i się spytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 20 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Ale mi się temat rozwinął 8O 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Rzeczywiście w oznaczeniu R firmy NGK czai się rezystor. Tyle że to moim zdaniem chodzi o grupie produktów a nie o informacje o tym ze w świecy znajduje się rezystor Dlaczego ?? To kolejny chwyt reklamowy.http://www.data.com.pl/produkty/ngk.html Kolejna bajka. Taka jest prawda że prawie wszystkie świece zapłonowe posiadają rezystor przeciwzakłóceniowy. Kto nie wierzy niech poszuka informacji na ten tematDalej idąc, kto ma omomierz niech sobie zmierzy oporność przewodów wysokiego napięcia.Jest rzędu kiloomów. Tak wiec po drodze prądu płynącego w przewodach zapłonowych w nowoczesnym samochodzie jest tyle oporników że wszelkie drgania wynikające ze szkodliwych wartości L C układu sa skutecznie filtrowane.Rezystory w świecach zapłonowych występują od dawna, w zasadzie odkąd pojawiło się radio w samochodzie. Proszę roztłuc sobie jakąś stara świece. Rezystor ma kształt walca o wysokości kilkunastu milimetrów i średnicy 3-4 mm. Fakt , że z racji coraz wyzszych napięć prawdpopdobnie rezytor ten ma coraz to wiekszą opornośc ale nie ma powodów żeby z tego powodu taki szum robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 20 Października 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Wazne ze mozesz cos sie ode mnie nauczyc frajerze. Jakoś twoja nauka zupelnie do mnie nie trafia, moze ten sposob przekazu? Jak myliszi? Tak jak powiedzialem masz u mnie Janusz ksywke Google. Obojetnie jakie pytanie tobie zadac, rownie latwo mozna znalezc na nie odpowiedz wklepujac je na www.google.com. To nie jest wiedza, to zwykle powielactwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 W okresie zimniejszej pogody wazne jest zeby nie zapalac moto na kilka chwil i gasic' date=' ale doprowadzic do pelnego rozgrzania silnika i ukladu wydechowego. Oprocz usuniecia kondensacji z cylindrow i wydechu chroni to rowniez swiece przed padnieciem. Ze swiecami NGK jedno takie zapalenie i szybkie zgaszenie potrafi je zalatwic. Adam M.[/quote'] Prawda. nawet w katalogach NGK jest uwaga na ten temat.Po wymianie swiec należy doprowadzic je do normalnej temperatury w czasie jazdy (kilkanaście km) Inaczej świeca może sie sp***** opsss! Zepsuć :( Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 ......Naprzyklad ja juz od wielu lat scigam sie tylko w klasie zabytkowej (vintage racing) lub classic racing i oczywiscie uzywam swiec nierezystorowych.......... Jak czegos nie wiesz napewno to powiedz "wydaje mi sie" i w ten sposob durnia z siebie nie bedziesz robil. "Wydaje mi się" że szanowy Pan Janusz ściga się ale w klasie ....wózków trzy kołowych dla emerytów.Zreszta nie wazne .Może sie nawet scigać na miotle lub drzwiach od stodoły, ale to w jaki sposób wyraża swoje opinie świadczy tylko o braku dobrego wychowania i dobrych manier.Przynajmniej dla mnie jest najwiekszym chamem jakim nosiło to forum. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jac Opublikowano 21 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2003 ... Fakt ' date=' że z racji coraz wyzszych napięć prawdpopdobnie rezytor ten ma coraz to wiekszą opornośc ale nie ma powodów żeby z tego powodu taki szum robić[/quote'] No dzieki Pipcyk, nareszcie informacja "w temacie" i bez zadecia ktora czyta sie bez nadmiaru wysokiego cisnienia 8) .Ja zdaje sobie sprawe, ze forma wypowiedzi Janusza jest mocno kontrowersyjna (Janusz do Ciebie bezposrednio: bez urazy, ale oglednie mowiac masz spory problem z taka zwykla komunikacja, co w tym przypadku oznacza, ze nie za bardzo chlopie potrafisz przezwyciezyc swoje checi do "nauczania", co jak widac nie zawsze jest dobrze odbierane i nie zjednuje Ci zwolennikow, cokolwiek bys zreszta nie napisal :!: ), ale moze starajmy sie zachowac temat watku, nie zbaczac na inne tory, zupelnie nie zwiazane i w dodatku powodujace palpitacje u czytajacych 8O :lol: .pozdrawiam wszystykich przedmowcow, Jac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas Opublikowano 27 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2003 Mi świece padła po ok 2000km miałem NGK BR 9ES no i jest czopka motor na niej nie miał ducha, i walił ogień w tłumik, sądzę że przyczyną zużcia mogło być poprostu zalanie. Teraz zmieniłem na Bosh'a i jak narazie jest 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 29 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2003 A ja chciałby jak w temacie - kiedy wymienić świece? Czy co sezon, na wiosnę? Czy maja jakiś limit km (wymieniałem na wiosnę i zrobiłem... prawie 17 tys. km)... I jeszcze jedno pytanie : czego to może być wina, że wczoraj wieczorem (temp. około 0 stopni, jak jechałem odstawić moto do Jacka/Damiana, to nie chcial ciągnąć... jak by się zalewał (a już był bez ssania). Czy to świece dają mi znać że czas na nie...? Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.