Skocz do zawartości

skuter 125/a ścig 125 , i czyszczenie szybki kasku


Rekomendowane odpowiedzi

pierwsze moje zapytanie, jak sądzicie , dlaczego scigi 125 idą dużo więcej niż np skuter 125? skuter idzie okolo 120 a dobra np NSR 160?? czy to kwestia przełożeń?? czy moze poprostu silniki są inne i skuter jest zmulony??to chyba wynika generalnie z cylindra jaki jest założony i z wydechu czy nie? jak uważacie? dlaczego skutery nie mają takiego potencjału?

2

czym wyczyścić szybke od kasku, mam naowy kask i szyba jest wręcz nie widoczna dzięki czemu super sie jeździ, mam ją troche brudną i nie chce jej porysować, wiec co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

skutery nie mają skrzyni biegów, ciężko dobrać przełożenie aby można było jeździć zarówno w mieście czy na trasie z odpowiednimi osiągami .

zawsze można zmienić przełożenie w przekładni na "długie" , często w mocno stuningowanych 50/70 jest to niezbędne aby opanować skuter

Skuter także ma większe opory , przednia owiewka jest dość mocno w pionie, kierowca siedzi jak na kiblu, szerokie kapcie również robią swoje

 

2.

płyn do usuwania owadów

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie po prostu główną przyczyną jest różnica w przeznaczeniu owych 125 2t..

skuter jak wiadomo ma być niezawodny, ma mało palić i być wygodny- czyli ma być mniej wyżyłowany i mieć wiecej miejsca na pokładzie za czym idzie słaba aerodynamika.

nsr jak widomo jest stylizowana na "sporta"... musi więc zapierniczać, przez co pali swoje, jest mało wygodna, a i remonty silnika robi się dość często...

 

czyli po prostu skut jest praktyczny a nsr ostro zapierdziela i tak już są te bzyczki stworzone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo skuter 125 jest pojazdem miejsko-turystycznym a taka np nsr jest sportem (oczywiście w swojej klasie) i w zależności od przeznaczenia są inaczej projektowane podobnie jak np Bandit 1200 a kawa zx12r porównaj sobie dane/osiągi chociaż obydwa mają silnik o zbliżonej pojemności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę że pżełożenia to jest własnie +skuterów gdyz dobierając rolki i sprężyny centralne możemy doprowadzić że silnik będzie pracował w tych zakresach obrotów w których ma największą moc, bądź moment. dzięki temu praktycznie pracuje w tym zekresie , który oczekujemy, a manualna krzynia potrzebuje mocy w każdym zakreie obrotów. troche mnie dziwi że tuningowane 70-tki potrafią lecieć 110, a 125 leci 120 to już tak max. napewno żywotność jest dużo mniejsza takiego silniczka małego ale czy tak drastycznie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo co to za ścig, który jedzie tak samo jak skuter :icon_mrgreen:

Mi się wydaje, że silnik NSR jest zrobiony z droższych i wytrzymalszych materiałów, przez co konstruktorzy mogli sobie pozwolić na maxymalne wyżyłowanie silnika.

To dwa różne silniki a łączy ich tylko pojemność. czym wyższe obroty można wydusić z danej pojemności tym większą moc się uzyskuje. W tej dziedzinie chyba najlepsi są japończycy, z pierdopędów robią rakiety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojemność silnika nie oznacza że będzie kręcił tak samo jak inny silnik o tej samej pojemności.tam ma znaczenie przede wszystkim materiał jaki zastosowano do jego budowy.są silniki która osiągają pełną moc na obrotach przy których wał innego silnika rozlatuje się

 

szyba kasku tak jak ktoś wspomniał -płyn do usuwania owadów lub niereagujący z pleksą płyn do naczyń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche mnie dziwi że tuningowane 70-tki potrafią lecieć 110, a 125 leci 120 to już tak max

 

 

tylko że mocno stuningowane "motorowery" kręcą się pod 20tys obr :clap:

stąd takie prędkości , wymień w swojej gilerze przełożenie na prędkość i będzie więcej leciał niż 120

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nikt nie zauważył że skuter ma mniejsze koła od ścigacza? To jest podstawowa przyczyna mniejszego V-max. Załóż takie koła jak w skuterze do NSR 125 i zobaczysz czy poleci ci te 160 km/h...

 

To wina przełożeń a nie kół.. Jest jeszcze kwestia osiąganych przebiegów.. jak sie jeździ z wiekszymi prędkościami to są duże opory, co dla takich małych pojemności ma znaczenie.. Za długo wysilony silniczek nie pokręci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no racja racja, wsyztko racja, ale roymiar k nie ma adnego żadnego znaczenia, od tego jest przełożenie:) jak myślicie czy katalizator zmula skuter? nie chciało mi sie nigdy grzebać z tym, jak wytne napewno będzie głośniejszy, ale coś to dA?:nie iwem sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no racja racja, wsyztko racja, ale roymiar k nie ma adnego żadnego znaczenia, od tego jest przełożenie:) jak myślicie czy katalizator zmula skuter? nie chciało mi sie nigdy grzebać z tym, jak wytne napewno będzie głośniejszy, ale coś to dA?:nie iwem sam

 

Silniki o tak "małej" pojemności a szczególnie 2-suwy sa bardzo czułe na wszelkie zmiany w dolocie czy wydechu.. to są raczej dopracowane jednostki i wszelkie domowe kombinacje w 90%przypadków kończą się spadkiem mocy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...