kuba_195 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 pierwsze moje zapytanie, jak sądzicie , dlaczego scigi 125 idą dużo więcej niż np skuter 125? skuter idzie okolo 120 a dobra np NSR 160?? czy to kwestia przełożeń?? czy moze poprostu silniki są inne i skuter jest zmulony??to chyba wynika generalnie z cylindra jaki jest założony i z wydechu czy nie? jak uważacie? dlaczego skutery nie mają takiego potencjału?2czym wyczyścić szybke od kasku, mam naowy kask i szyba jest wręcz nie widoczna dzięki czemu super sie jeździ, mam ją troche brudną i nie chce jej porysować, wiec co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 1.skutery nie mają skrzyni biegów, ciężko dobrać przełożenie aby można było jeździć zarówno w mieście czy na trasie z odpowiednimi osiągami .zawsze można zmienić przełożenie w przekładni na "długie" , często w mocno stuningowanych 50/70 jest to niezbędne aby opanować skuter Skuter także ma większe opory , przednia owiewka jest dość mocno w pionie, kierowca siedzi jak na kiblu, szerokie kapcie również robią swoje 2.płyn do usuwania owadów Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Ja zawsze brałem normalny ręcznik papierowy i płyn do szyb, szyba nie narzekała :) Tak jak kolega wyżej napisał, inne rozwiązanie przeniesienia napędu, większy opór powietrza (ogromny opór powietrza).. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 wg. mnie po prostu główną przyczyną jest różnica w przeznaczeniu owych 125 2t..skuter jak wiadomo ma być niezawodny, ma mało palić i być wygodny- czyli ma być mniej wyżyłowany i mieć wiecej miejsca na pokładzie za czym idzie słaba aerodynamika.nsr jak widomo jest stylizowana na "sporta"... musi więc zapierniczać, przez co pali swoje, jest mało wygodna, a i remonty silnika robi się dość często... czyli po prostu skut jest praktyczny a nsr ostro zapierdziela i tak już są te bzyczki stworzone :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 bo skuter 125 jest pojazdem miejsko-turystycznym a taka np nsr jest sportem (oczywiście w swojej klasie) i w zależności od przeznaczenia są inaczej projektowane podobnie jak np Bandit 1200 a kawa zx12r porównaj sobie dane/osiągi chociaż obydwa mają silnik o zbliżonej pojemności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 18 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 a ja myślę że pżełożenia to jest własnie +skuterów gdyz dobierając rolki i sprężyny centralne możemy doprowadzić że silnik będzie pracował w tych zakresach obrotów w których ma największą moc, bądź moment. dzięki temu praktycznie pracuje w tym zekresie , który oczekujemy, a manualna krzynia potrzebuje mocy w każdym zakreie obrotów. troche mnie dziwi że tuningowane 70-tki potrafią lecieć 110, a 125 leci 120 to już tak max. napewno żywotność jest dużo mniejsza takiego silniczka małego ale czy tak drastycznie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 No bo co to za ścig, który jedzie tak samo jak skuter :icon_mrgreen: Mi się wydaje, że silnik NSR jest zrobiony z droższych i wytrzymalszych materiałów, przez co konstruktorzy mogli sobie pozwolić na maxymalne wyżyłowanie silnika. To dwa różne silniki a łączy ich tylko pojemność. czym wyższe obroty można wydusić z danej pojemności tym większą moc się uzyskuje. W tej dziedzinie chyba najlepsi są japończycy, z pierdopędów robią rakiety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 pojemność silnika nie oznacza że będzie kręcił tak samo jak inny silnik o tej samej pojemności.tam ma znaczenie przede wszystkim materiał jaki zastosowano do jego budowy.są silniki która osiągają pełną moc na obrotach przy których wał innego silnika rozlatuje się szyba kasku tak jak ktoś wspomniał -płyn do usuwania owadów lub niereagujący z pleksą płyn do naczyń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 troche mnie dziwi że tuningowane 70-tki potrafią lecieć 110, a 125 leci 120 to już tak max tylko że mocno stuningowane "motorowery" kręcą się pod 20tys obr :clap: stąd takie prędkości , wymień w swojej gilerze przełożenie na prędkość i będzie więcej leciał niż 120 Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cross21 Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 A nikt nie zauważył że skuter ma mniejsze koła od ścigacza? To jest podstawowa przyczyna mniejszego V-max. Załóż takie koła jak w skuterze do NSR 125 i zobaczysz czy poleci ci te 160 km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 A nikt nie zauważył że skuter ma mniejsze koła od ścigacza? To jest podstawowa przyczyna mniejszego V-max. Załóż takie koła jak w skuterze do NSR 125 i zobaczysz czy poleci ci te 160 km/h... To wina przełożeń a nie kół.. Jest jeszcze kwestia osiąganych przebiegów.. jak sie jeździ z wiekszymi prędkościami to są duże opory, co dla takich małych pojemności ma znaczenie.. Za długo wysilony silniczek nie pokręci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 no racja racja, wsyztko racja, ale roymiar k nie ma adnego żadnego znaczenia, od tego jest przełożenie:) jak myślicie czy katalizator zmula skuter? nie chciało mi sie nigdy grzebać z tym, jak wytne napewno będzie głośniejszy, ale coś to dA?:nie iwem sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 no racja racja, wsyztko racja, ale roymiar k nie ma adnego żadnego znaczenia, od tego jest przełożenie:) jak myślicie czy katalizator zmula skuter? nie chciało mi sie nigdy grzebać z tym, jak wytne napewno będzie głośniejszy, ale coś to dA?:nie iwem sam Silniki o tak "małej" pojemności a szczególnie 2-suwy sa bardzo czułe na wszelkie zmiany w dolocie czy wydechu.. to są raczej dopracowane jednostki i wszelkie domowe kombinacje w 90%przypadków kończą się spadkiem mocy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shad11 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Dołączę do pytającego i zapytam czym czyścic porysowaną szybke?/? słyszałem ze sa jakies srodki ktore usuwają zarysowania- prawda??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.