Skocz do zawartości

jak chronic stary lakier??


morooseck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kupiłem mz trophy 250 z oryginalnym lakierem wcałkiem niezłym stanie (chodzi o lakier). Chce aby ten lakier pozostał na moto jak najdłuzej i nie bardzo wiem jak moge go chronic....

słyszałem ze nafta jest do tego dobra... czy to prawda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Rotor w Olsztynie przyjeżdzał chłopak motocyklem WFM. Sprzęt robił wrażenie, jakby wyjechał prosto z fabryki. Okazało się, jednak, że oryginalny lakier, który zachował się bez odprysków, niestety był mocno spłowiały i zmatowiały. Aby nadać mu dawny blask, chłopak pokrył go nową warstwą bezbarwnego kliru. Efekt fantastyczny. Co prawda jest to drastyczny sposób konserwacji, ale dużo trwalszy niż wszelkiego rodzaju woski, maści czy pasty.

A o nafcie zapomnij. Motocykl po kilku minutach jazdy będzie lepił się od kużu i syfu, a ty będziesz upaćkany tym szajsem. To całkowicie bezsensowny pomysł :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bezbarwnym natryskiem załatwisz sprawę ,ale jakaś obcierka i kłopoty.co do wosku to co jakiś czas polerka. sam nie wiem -chyba wosk

 

 

Teoretycznie macie racje, tylko położenie powłoki lakieru bezbarwnego to jest kolejna powłoka tak więc, wątpliwym staje się stwierdzenie o oryginalności powłoki lakierniczej.

 

Za oryginalną powłokę uznaję się tę nałożona fabrycznie i co wazne z zachowaniem technologii jaka była uwczesnie stosowana, a więc lakier bezbaerwny który dziś jest chemoutwardzalny ma się niejak do oryginału.

 

Ale nie zmienia to faktu iz połozenie takowego Clear coatu, nada nowego blasku starej powłoce i napewno wydłuży znacznie czas jej żywota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie macie racje, tylko położenie powłoki lakieru bezbarwnego to jest kolejna powłoka tak więc, wątpliwym staje się stwierdzenie o oryginalności powłoki lakierniczej.

 

Za oryginalną powłokę uznaję się tę nałożona fabrycznie i co wazne z zachowaniem technologii jaka była uwczesnie stosowana, a więc lakier bezbaerwny który dziś jest chemoutwardzalny ma się niejak do oryginału.

 

No to zostaje tylko polerka (o ile lakier da się polerować, bo te z dawnych lat wcale nie muszą się poddać temu zabiegowi) i woskowanie co tydzień.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakier na WSK 125 B1 mojego kolegi z 68 roku pięknie sie poleruje. Ale co ciekawe Lakiery w MZtach a przynajmniej takie jest moje odczucie były gorsze niż nasz krajowe. Wiec moze być róznie. ja radizłbym tylko konserwowac woskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

Co do poruszonego tematu lakierowania bezbarwnym to rzeczywiście efekty są niesamowite. Widziałem kilka takich motocykli i samochodów z odświeżoną powłoką lakierniczą i wyglądają jakby dopiero co z fabryki wyjechały.

 

Jeśli jednak nie chcesz się w to bawić to pozostaje jakiś solidny wosk z dodatkiem teflonu. Najlepiej bezbarwny, bo koloryzujące mogą niezłego zamieszania narobić.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnowienie lakieru w weteranie nie jest takie proste ale dobrze słyszałeś o nafcie.

Potrzebna jest nafta i drobna pasta polerska oraz dużo cierpliwości w ręcznym polerowaniu (żadne mechaniczne polerki nie wchodzą w rachubę).

Nakładanie innej powłoki np. bezbarwnego lakieru jest karygodnym odstępstwem od oryginału.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...