Skocz do zawartości

Rozkładanie silnika - Simsona


kawis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Kiedyś na stronach internetowych widziałem zdjęcia jak krok po kroku rozkłada się silnik. Może ktoś z was mógłby się tym podzielić? Potrzebuje wyciągnąć wał aby oddać go do regeneracji. Na co musze zwrócić uwage? Mam jeszcze mały problem, bo mój silnik trzęsie się jak "wibrator". Od czego to może być? Posidam Simsona Enduro.

Pozdrawiam

kawis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego zacząć?

 

Spuść olej.

Zdejm magneto.

Zdejm iskrownik (kabli żadnych nie rozłączaj). Iskrownik może wisieć z boku na kablach, byle byś go nie przyatakował buciorem.

Zdejm wydech.

Zdejm zębatkę (łańcucha nie trzeba rozpinać, nie rób sobie roboty)

Zdejm gaźnik (linek nawet nie musisz wyciągać - niech sobie na nich wisi.

Dobrze jest włożyć jakąś poduszkę pod silnik - tak w razie czego.

Odkręć i wybij dwie śruby M8.

Teraz przód silnika opadnie na dół.

Chytając jedną ręką za cylinder, a drugą za górne mocowanie (z tyłu) ciągnij silnik do przodu.

Tyle. Silnik wyjęty.

 

Apropo spuszczania oleju. W simsonie jest to o tyle chu*owo skonstruowane, że po odkręceniu korka i odczekaniu, w silniku nadal zostaje sporo oleju. Chyba raczej nie chciałbyś wylać tego na stół operacyjny, dlatego powinieneś jeszcze przed wyjęciem silnika odkręcić lewy dekiel - wtedy wyjdzie wszystek olej.

 

Dalej silnik rozbiera się jak każdy inny.

Zwrócę jeszcze tylko uwagę na to, że w celu wyjęcia wału nie trzeba odkręcać sprzęgła. w ogóle go nie ruszaj. Nie stwarzaj dodatkowej roboty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Dzięki za rady, ale trochę się pośpieszyłem. Silnik już wyciągnięty z ramy leży sobie ładnie na stole, ale narodził się mały problem. Nie moge ściągnąć magneta. Wkręciłem ściągacz i gdy wkręcam tą śruba w środku to ona ani drgnie. Czy robie cos nie tak? Koło jest zablokowane i się nie kręci. Czy użyć całej sił albo skorzystać z pomocy np. młotka? Bo trochę się boje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!  

Dzięki za rady, ale trochę się pośpieszyłem. Silnik już wyciągnięty z ramy leży sobie ładnie na stole, ale narodził się mały problem. Nie moge ściągnąć magneta. Wkręciłem ściągacz i gdy wkręcam tą śruba w środku to ona ani drgnie. Czy robie cos nie tak? Koło jest zablokowane i się nie kręci. Czy użyć całej sił albo skorzystać z pomocy np. młotka? Bo trochę się boje...

Zazwyczaj trzeba popukać młotkiem. Powinno pomóc.

 

A jeśli masz chu*owy ściągacz (czytaj: szajs jaki teraz jest sprzedawany) to mógł się ściągacz sam z siebie zakleszczyć i nie pójdzie. Ja tak kiedyś miałem, po prostu chu*owe ściągacze teraz robią.

 

Popełniłeś jeden mało istotny błąd, mianowicie magneto jest o wiele łatwiej ściągnąć ze stabilnego silnika w ramie niż z leżącego na stole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pojawił się problem. A ten problem nazywa się śrubki od strony magneta oraz zębatka zdawcza na wał. Ze śrubkami jest taki problem, że nie mam pojęcia jak je odkręcić, bo nie mam jak dobrze chwycić imbusa. A z zębatką zdawczą jest taki problem, że nie mam pojęcia jak ją odkręcić. Bo gdy blokuje wał aby ją odkręcić to nie chce używać zbyt dużo siły aby nic nie uszkodzić. Może mi ktoś pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pojawił się problem. A ten problem nazywa się śrubki od strony magneta oraz zębatka zdawcza na wał. Ze śrubkami jest taki problem' date=' że nie mam pojęcia jak je odkręcić, bo nie mam jak dobrze chwycić imbusa. A z zębatką zdawczą jest taki problem, że nie mam pojęcia jak ją odkręcić. Bo gdy blokuje wał aby ją odkręcić to nie chce używać zbyt dużo siły aby nic nie uszkodzić. Może mi ktoś pomóc?[/quote']

 

Nie mozesz odkrecic magneta? W ksiazce byl opis jak zrobic do tego tasme zaciskowa (choc ja osobiscie obszedłem się bez, ale nie wkladaj srubokreta w zaplon zeby je odkrecic). A zebatke to sie nie martw- przytrzymaj koło odkrec kluczem- Ja tak robie i jezdze. Nie martw sie ze cos zepsujesz, bo nie ma w tym wypadku co

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z zębatką zdawczą jest taki problem' date=' że nie mam pojęcia jak ją odkręcić. Bo gdy blokuje wał aby ją odkręcić to nie chce używać zbyt dużo siły aby nic nie uszkodzić. Może mi ktoś pomóc?

[/quote']

Zębatki nie blokuj poprzez włączenie biegu, najlepiej ją zablokować tylnym hamulcem, a w twoim przypadku to jakiś klucz nasadowy pomiędzy zęby a karter + duży moment (może być pukanie młotkiem)

Ze śrubkami jest taki problem' date=' że nie mam pojęcia jak je odkręcić, bo nie mam jak dobrze chwycić imbusa[/quote']

Chodzi o śrubki skręcające oba kartery?? jesli tak to po prostu trzeba znaleźć dobry klucz, który będzie można dobrze chwycić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

Nastepnym razemjak bedziesz wyjmowal silnik to przedwyjeciem zablokuj kolo chamulcem i dopiero odkrec koło łańcuchowe. Ale skoro juz wyjoles to musisz to jakos odkrecic.Nie blokuj biegami walka zdawczego bo jeszcze Ci gruchnie ktores z kół zębatych.Musisz zastosowac cos w rodzaju klucza do przytrzymania koła łancuchowwego.Moze jakis stary łańcuch

A co do magneta ,jesli masz sciagacz to nic prostrzego.Pryskasz tam wd 40 albo naftą,czekasz z godzinke i wkrecasz sciagacz.Kluczem jednym przytrzymujesz sciagacz ,a drugim wkrecasz srube.Wkrecaj na sile nic nie popsujesz

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Ze śrubami już sobie praktycznie poradziłem, ale w jednej jest niestety popsuty gwint i trzeba będzie ją brzeszczotem rozpiłować... A jeżeli chodzi o zębatke zdawcza to źle się wyraziłem chodziło mi o zębatke zdawczą na wale. Bo cała skrzynia już wyciągnięta tylko ta zębatka.

Ad.2

Z magnetem już sobie poradziłem. Zapomnialłem o nakrętce która je trzyma. :oops:

AD.3

Mam jedną partnerke która lubi ze mną jeździć a ja z nią też bo am dużo w klacie :wink:. I przy dynamicznej jeździe ciągle się mnie kurczowo trzyma :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...