Skocz do zawartości

Czy warto - wymiana filtra, dysz itd.?


easy nomad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko do moich szanownych kolegów. jak myślicie czy opłaca się do cruisera zakładać zestawy dysz, filtr k/n? posiadam w motocyklu wydechy tuningowe v/h. czy rzeczywiście jest jakiś znaczący efekt w postaci zmniejszenia spalania, a odczuwalnego wzrostu mocy? czy to tylko bajer pozwalający zajżeć do naszego portfela. pisałem gdzieś o hypercharger, ale nikt nie potrafił udzielić mi fachowej odpowiedzi. noszę się z zamiarem wydania paru groszy na filtr i kit do gażnika, ale chciałbym usłyszeć wasze opinie. dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zamontowal hypercharger do VTX1800 - znaczacych wzrostow mocy i spadku spalania nie odczul . poprawila sie jedynie elastycznosc silnika. Przy pojemnosci 1600 ccm i typowi motocykla nie wiem czy warte jest wydawanie pieniedzy - niemalych zreszta bo hyper to 1200-1500 pln - dla uzyskania kilku koni kompletnie nie do wykorzystania?? wybor nalezy do ciebie.

 

Zapodaj wyszukiwarke - czytalem juz kilka razy na forum o takich zestawach. tylko w dziale technicznym.

Edytowane przez ar2r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedys chcialem sie bawic w Dyno Jety itd. Po kilku wizytach na hamowni, wydaniu kupy kasy wrocilem do oryginalnego rozwiazania. Co prawda mam filtr K&N ale glownie ze wzgledow oszczednosciowych - nie trzeba co rok wymieniac. Hypercharger lepiej dozuje powietrze w stosunku do paliwa i tyle - stada koni nie daje. Sa motocykle przy ktorych zabiegi zmiany dysz oraz filtra i wydechow daja odczuwalna poprawe osiagow jak podobno w intruzie ale jaki bedzie efekt w nomadzie nie mam pojecia. U mnie byl odwrotny do zamierzonego.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto. Im prostsza konstrukcja i mniej wysilony silnik tym większy (%) przyrost mocy. Od kilku lat kazdy mój motocykl ma wymieniane wydechy, filtr powietrza i dysze w gaźniku/gaźnikach. Różnica jest duża. Widac ją zwłaszcza jak porównasz seryjny motocykl do zmodyfikowanego. Obecnego sprzeta nie badałem na hamowni ale różnicę w porównaniu od seryjnego czuć jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowalem swojego czasu taki zestawik w wildku - i przyrost mocy był wyczuwalny zwłaszcza w dolnych obrotoch pracy silnika ale nie szlo to w parze z ekonomią - na logike zakladając dysze o większej średnicy oraz filtr ułatwiający oraz lepiej dozujący powietrze - przyrost mocy musi być - natomiast spalanie równiez nieznacznie skacze do góry - NO PRZECIEŻ KONIKI NIE BIORĄ SIĘ TYLKO Z POWIETRZA, wybor nalezy do ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko do moich szanownych kolegów. jak myślicie czy opłaca się do cruisera zakładać zestawy dysz, filtr k/n? posiadam w motocyklu wydechy tuningowe v/h. czy rzeczywiście jest jakiś znaczący efekt w postaci zmniejszenia spalania, a odczuwalnego wzrostu mocy? czy to tylko bajer pozwalający zajżeć do naszego portfela. pisałem gdzieś o hypercharger, ale nikt nie potrafił udzielić mi fachowej odpowiedzi. noszę się z zamiarem wydania paru groszy na filtr i kit do gażnika, ale chciałbym usłyszeć wasze opinie. dzieki i pozdrawiam

dzięki za szybką odpowiedż, generalnie z przeczytanych postów wnioskuję iż decyzja należy do mnie, bo chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi. no cóż na razie zacznę może od samego filtra bo jest to zakup na lata, a z kitem do gaznika się wstrzymam. dzięki i pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybką odpowiedż, generalnie z przeczytanych postów wnioskuję iż decyzja należy do mnie, bo chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi. no cóż na razie zacznę może od samego filtra bo jest to zakup na lata, a z kitem do gaznika się wstrzymam. dzięki i pozdrawiam wszystkich

 

zwlaszcza bracie ze niedawno pokonales bariere 100 km/h.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z tym co powiedział Pompka... ale jeśli już macie przelotowe wydechy ... i szkoda wam kasy na zestaw Dyno Jet to już lepiej zostać przy oryginalnym filtrze powietrza... pusty wydech i sam K&N bez zmiany dysz w gaźniku to kiepski pomysł...pusty wydech zubaża mieszankę , a K&N jeszcze bardziej... tak więc efekt może być taki że osiągi spadną..zwłaszcza moment obrotowy na dole... jeśli już szkoda kasy na zestaw Dyno Jet... można kupić delikatnie większe dysze główne dedykowane do konkretnego gaźnika (koszt pewnie kilkadziesiąt złotych) no i można spróbować delikatnie podnieść iglicę... w silnikach na wtrysku można obyć się bez dodatkowych ustrojstw...ale najlepszym rozwiązaniem jest Power Commander albo do Motocykli Suzuki Yoshi Box albo Teka ... ustrojstwa pozwalające zmieniać mapy wtrysku zakodowane w oryginalnym ECU. Oczywiście trzeba liczyć sie z większym spalaniem... aczkolwiek nie koniecznie .. mój ZZR1100 miał zestaw dyno jet... kompletny układ wydechowy Muzzy i oryginalny filtr powietrza... po świecach było widać że spalanie miał idealne... żadnych dziur w obrotach, mocny dół i co dziwne niskie spalanie...spokojnie mogłem mieścić się w5 litrach ... przy delikatnej jeździe oczywiście..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam standartowe wydechy,to w co warto zainwestować.? Nie ukrywam,że brakuje mi trochę mocy w VT750...

 

W wydech, filtr i dysze.

 

Odnosnie wtrysku to założenie sportowego wydechu i tak wymaga wgrania nowych map czy instalacji jakiegoś PC, Cobra FI czy czegoś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...