zbyhu Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 (edytowane) Czolem! Wiec sprawa ma sie tak. Moja TDMa zre olej. I to w najrozniejszych ilosciach. Jak jechalem do Anglii (2kkm), przelotowa 120-140km/h - poszlo przeszlo litr na 1000km. Jezdzilem po Anglii - dojazdy do pracy, po 22km dziennie, predkosci do 100km/h, w sumie 3kkm - nie zjadla praktycznie nic. Gora pol litra na te 3kkm ;]. Powrot z Anglii - kolejne 2kkm, przelotowa 130-150km/h - duzo wiecej niz litr na 1000km :(. Motocykl ma teoretycznie 33kkm. Przebieg udokumentowany we francuskich papierach, a jestem pierwszym wlascicielem moto w PL. Wszyscy mechanicy z ktorymi o tym rozmawialem - jakby sie umowili - twierdza ze nic z tym nie zrobie. Ze jak na uszczelniacze zaworowe to za duzo pali, ze pierscienie nic mi nie dadza, bo to pewnie tuleje cylindrow, siakies mikrouszkodzenia itd.itp. Twierdza tez, ze TDM tak ma i basta. Bo krotki plaszcz tloka itp. Doktoryzuje sie powszystkich forach, serwisowkach itd, zeby sprobowac znalezc przyczyne. Znalazlem cos takiego:http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=text&page=OILW skrocie: zle zaprojektowane gniazdo zimmera walka zdawczego skrzyni biegow - zle osadzony zimmer zatyka przeplyw oleju, wzrasta cisnienie w okolicach rozrusznika i olej jest wyciskany pod postacia mgielki na zewnatrz. Wymiana i prawidlowy montaz ma pomoc. Ok - ale czy wtedy nie bylby caly silnik ufifrany w oleju? A moze po prostu ten sam wzrost cisnienia "przeciska" olej przez pierscienie? Ja juz do glowy dostaje, dlatego zakladam ten watek. Prosilbym o fachowe wypowiedzi osob majacych stycznosc z mechanika. Wlasciciele TDMek tez mile widziani... Zdiagnozujcie, co moze bolec moj motocykl? Czy naprawde nic nie da sie z tym zrobic? Co mam sprawdzic, co dac przejrzec? Czy to ma sens? Czy szukac szrotu? ;) Z gory thnx za pomoc. Pozdrawiam PSWlasnie dostalem info od posiuadacza TDM, ktory nakrecil swoja 150kkm i osiagajac spalanie 0,5l/1000km przeszedl na minerala :icon_mrgreen: . Moja przejechala 5 razy mniej, a pali przeszlo 2x wiecej oleju :(. Edytowane 10 Października 2007 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 ja mam tylko jedno pomocnicze pytanie: te 22km dziennie, to bylo w jedna strone czy w dwie? chodzi mi o to, czy moto zdazylo sie rozgrzac czy nie. generalnie i tak wiekszosc trasy z tych 22km jechales z zimnym silnikiem czyli olejem, ktory jest gestszy i trudniej mu uciec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Czolem! Tak, to byla jazda w dwie strony. Czyli po 11km od odpalenia do zgaszenia.No, ale z drugiej strony przez ten czas kilka razy wyjechalem tez gdzies dalej, raz pochulalem po Walii (500km) i wlasnie mimo wszystko te zuzycie bylo znikome. W serwisowce wyczytalem, ze jak za moto pojawia sie bialy dym (czego w sumie nie zaobserwowalem, ale oznacza to palenie oleju) to jedna z przyczyn wymienili zapchana odme. Gdzie jest odma w TDM? Jak sprawdzic, czy jest drozna? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 odma to polaczenie przestrzeni skrzyni korbowej z puszaka filtra powietrza. czyli prosciej mowiac: kawalek wezyka laczacego silnik z filtrem powietrza. jak nie jest drozna rosnie cisnienie i gdzies to musi wywalic. 11km - to tak jak myslalem, ale nie wiem, czy ide dobrym tropem. generalnie wtedy trudniej spalic/wywalic olej bo jest za zimny/gesty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 (edytowane) Czolem! Ja to glupi jestem - pytam o cos, a potem dopiero grzebie we wiadomosciach z glowy. W GS500 wiedzialem jak wyglada odma i gdzie jest i idac tym tropem, znalazlem ja w serwisowce do TDM. Ale dzieki :buttrock:.Pojde obejrzec do garazu dzis, czy jest drozna. Ciagle czekam na propozycje - co moze byc rozwalone w moto... Pozdro PSDoczytalem sie tez, ze bialy dym wywolany jest uszkodzeniem uszczelki pod glowica, miedzy kanalem olejowym a komora cylindra. No ale to wydaje mi sie zbyt fantastyczna awaria. Wtedy motocykl dymilby jak T34... A jak juz pisalem, dymu za moto nie ma. Tylko smrod. Edytowane 11 Października 2007 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Ja w swoim gs-ie miałem zużycie oleju na poziomie 0,5l/1000 km. Silnik nie dymił , miał prawidłową moc i lekko palił. wszystko było ok poza tym olejem. Okazało się ze uszczelniacze zaworowe są juz wypracowane. Tu na zdjeciu masz mozliwosc porównania starego z nowym.http://img529.imageshack.us/img529/3392/dsc00278za9.jpgJuz na oko widać znaczną róznicę w srednicy wewnętrznej. Tak wiec zacząłbym na twoim miejscu od zdjęcia głowicy i wymianie uszczelniaczy . Usunąłbym też wszelkie wycieki oleju z silnika , nawet niewielkie pocenie. Czy wnetrze airboxu jest suche, czy pokryte drobna mgiełką olejową? Jeśli mokre i na mocno rozgrzanym silniku z węza odmy widac dym lub opary oleju to najprawdopodobniej pierścienie też nie trzymaja kompresji.Czy w twoim moto wał jest wykorbiony o 180 stp czy inaczej? Czy w odmie znajduje sie zawór sterujący jej pracą? Czy w odmie znajduje sie odpowiednia siateczka wykraplajaca olej z powrotem do silnika?Pomiar sprężania robiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Czolem! W zasadzie nie robilem kolo tego jeszcze nic. Mialem jeden drobny wyciek oleju, ktory zlikwidowalem. Silnik jest teraz suchy. Jedynie w okolicach lancucha wszystko jest umazane w czarnym tlustym syfie, ale nakulalem z 10kkm z oliwiarka lancucha. Jak dotad bylem u dwoch mechanikow i pytalem co to moze byc i w obu przypadkach dostalem info, ze to najpewniej pierscienie, bo jak na uszczelniacze zaworowe zuzycie jest za duze i ze naprawa jest nieoplacalna... Dzis lub jutro, albo w weekend rozbiore wszystko i posprawdzam. Dostac sie do airboxu to jest grubsza robota - trzeba pol motocykla rozebrac. Zobacze jak wyglada i sprawdze odme.Wal ma wykorbienia jak silnik o ukladzie V. O 270 stopni.Czy jest zawor - nie mam pojecia. Czy jest siatka - tez nie wiem.Pomiaru sprezania tez nie robilem, gdyz dostep do swiec jest makabryczny i nie mam urzadzenia pomiarowego. A poza tym moto swoja moc posiada i te katalogowe dwie paczki pojedzie... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Jak sam widzisz jazda do 120km/h i po problemie :biggrin: Ja obstawiam uszczelniacze zaworowe do wymiany. Nie zaszkodzi zmienić na inną markę oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Brezniew, widzialem twoje tloki na zdjeciach, tez mialy przedmuchy i lekkie zabarwienie oznaczajace przecieki olejowe.Tak ze uszczelniacze uszczelniaczami, ale przy duzym przebiegu pierscienie tez zaczynaja puszczac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 z tym, że jak to właściciel podaje: przebieg udokumentowany na 33kkm... nie sądzę żeby po tak malutkim przebiegu mogły padnąć pierścionki (choć tego nie wykluczam, bo wszystko jest możliwe... niewiadomo jakie moto miało warunki u poprzedniego łasciciela, na jakich olejach jeździło itd) jak większość stawiam na uszczelniacze zaworowe, i oby się sprawdziło bo koszt uszczelniaczy jest niski... nie to co pierścionki, bo tutaj chyba nie ma co wymieniać pojedyńczo, ale od razu z tłokami+ew. szlif cylków... pytanie tylko czy można dostać nadwymiary tłoków.. :/ ps: sprawdź też dla pewności czy w cieczy chłodzącej nie ma "oczek" oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Brezniew, widzialem twoje tloki na zdjeciach, tez mialy przedmuchy i lekkie zabarwienie oznaczajace przecieki olejowe.Tak ze uszczelniacze uszczelniaczami, ale przy duzym przebiegu pierscienie tez zaczynaja puszczac. Adam M. Wiadomo , moto nie jest nowe. Niemniej tłoki z pierścieniami pozostaną te same - koszty. Zużycie oleju i tak powinno spaść a spręzanie przed dotarciem zaworów było ok 11bar na obu cylindrach , wiec ok.Na tulejach cylindrowych dalej widać ślady po honowaniu , progi są nie wyczuwalne. U mnie odma była sucha , airbox i filtr tak samo , nawet pod dłuższej jeździe na trasie z większą prędkością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trazymach Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Zbyhu, spalanie w Twojej TDM jest zaiste monstrualne. Normalnie silniki TDM 850 palą 150ml-200ml na 1000km. Tyle łyka sobie też moja, nie więcej. Może spróbuj zasięgnąć słowa na www.carpe-tdm.net Trazymach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Nie wiem ak to dokładnie wygląda w TDMie ale powiem tak: zobacz w airboxie wylot odmy. Jeżeli jest zawalony solidnie olejem to znaczy że odma jest drożna ale ciśnienie w komorze korbowej jest za duże czyli pierścienie puszczają.Czysta i sucha odma jest najprawdopodobniej całkiem przytkana. Wtedy powinny pojawić się wycieki. Sprawdź ten zimmer pod zębatką zdawczą, może to jest jednak przyczyna, zwłaszcza że łańcuch zasyfiony. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Jaki olej masz zalany, o jakich oznaczeniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertk-g Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Witam. Gdzieś kiedyś wyczytałem że przy długotrwałej jeździe z dużymi prędkościami przy obrotach zbliżonych do maksymalnych jest możliwe spalanie oleju nawet w 100% sprawnym silniku. Tyle że wyczytałem to w temacie samochodowym a nie moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.