Skocz do zawartości

szlif wału


vulcan750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was robił szlif wału razem z wymianą panewek w japończyku? Jeśli tak to interesuje mnie jaki przebieg może zrobić taki motocykl (może ktoś sprawdził to empirycznie)? Czy nieoryginalne panewki są gorsze? Czy różnią się stopy z jakich są wykonane? Wiele zależy od tego kto robił szlif, ale robił to podobnież uznany w Warszawie szpec chwalony przez kolegów motocyklistów. Opinie na temat przebiegu są już podzielone, stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja sie wywiedziałem to zależy od tego jak sprzęt jest chłodzony. sprzety chłodzone powietrzem mają solidniej robione panewki i wał. Kolega robił szlif wały w cb400n razem z dorabianiem i pasowaniem panewek. Chodzilo to przyjemnie i wytrzymalo dość długo z tym, ze wał pękł. Nie wiem czy od tego czy nie, ale pękł. Ja dorabiałem panewki na mińskiej w warszawie do cb750k '78. Wału nie dotykałem. Chodzi do dziś... i nie wali. Nie wiem ile zrobił już dzisiejszy właściciel. Ja po zmienia panewek zrobił ok 15 tyś. i było all ok pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was robił szlif wału razem z wymianą panewek w japończyku? Jeśli tak to interesuje mnie jaki przebieg może zrobić taki motocykl (może ktoś sprawdził to empirycznie)? Czy nieoryginalne panewki są gorsze? Czy różnią się stopy z jakich są wykonane? Wiele zależy od tego kto robił szlif, ale robił to podobnież uznany w Warszawie szpec chwalony przez kolegów motocyklistów. Opinie na temat przebiegu są już podzielone, stąd moje pytanie.

 

 

Witam >>> postów na ten temat było już wiele na tym 4-um i opinii jest tak dużo jak i użytkowników. Ja osobiście jestem zwolennikiem takiej metody mimo że wielu producentów nie przewiduje możliwości obróbki czopów wału korbowego. Zabieg taki wiąze sie z azotowaniem powierzchni czopów po szlifowaniu ale jeśli jest to dobrze wykonane to przebieg powinien być zbliżony do fabrycznego. Ważne jest aby szlif zrobił doświadczony szlifierz ( żeby nie zrobił owalu lub stożka na czopach ) i żeby potrafił dobrze ustawić maszynę . Panewki !!!!! >> oczywiście że nie są to ideały ale jeśli nic się nie dzieje z układem smarowania w silniku to powinny przelatać bardzo długo. Robiłem juz kilkakrotnie takie rzeczy w silnikach motocyklowych ( sam jeżdżę z nadwymiarowymi panewkami głównymi ) i jak dotąd nic złego się nie dzieje . Nie mogę powiedzieć ani pochwalic sie przelotami tych silników ale sadzę ze do dziś kilka z nich mogło przelecieć już ok 10> 15 tyś km. Pozdrawiam.................

 

PS. Jesli chodzi o zakład przy ul. Mińskiej w Warszawie to zdecydowanie go polecam >> gosc wie co robi i całkiem dobrze mu to wychodzi.

Edytowane przez Daro36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was robił szlif wału razem z wymianą panewek w japończyku? Jeśli tak to interesuje mnie jaki przebieg może zrobić taki motocykl (może ktoś sprawdził to empirycznie)? Czy nieoryginalne panewki są gorsze? Czy różnią się stopy z jakich są wykonane? Wiele zależy od tego kto robił szlif, ale robił to podobnież uznany w Warszawie szpec chwalony przez kolegów motocyklistów. Opinie na temat przebiegu są już podzielone, stąd moje pytanie.

 

 

moja kawa 440 z miała panewki z mińskiej /szlif i azotawanie nowe korby/ i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Robilem szlif drugiej panewki korbowodowej w ZZR1100. Robil to fachowiec z Poznania (Baranów) i po zakonczeniu roboty zapytalem czy to bedzie chodzic powiedzial: "musi chodzic".

Mechanik zlozyl silnik ale powiedzial ze na 100 szlifowanych walow 99 nie chodzi :biggrin: . Odebralem motorek i smigalem jak ta lala (tak jak nowym na dotarciu). Chodzila pieknie. Po 1000 km wymienilem olej i filtr oleju. Docieranie mialo trwac instrukcyjnie 1600 km. Po tym przebiegu zaczalem krecic troche silnik tak jak dawniej przed remontem. Pojechalem na zlot do Debrzna i se mysle ladny pas ladna pogoda a co mi tam przegonie sprzeta troche szybciej niz na drogach publicznych i pojechalem. Bujalem maszyne dosc delikatnie do 8-10 tys obr/min i co??? :eek: silnik znow zaczal stukac tak jak przed szlifem :lapad: .

Raptem przejechalem 2500 km i to samo.

Wtopilem kupe kasy i nie chodzil

Moze w jakichs nisko obrotowych silnikach to chodzi ale w szlifierkach nie polecam :clap: gdybym teraz mial robic to drugi raz to zamowil bym nowy wal i panewki i pewnie bym smigal do dzis :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli firm przewiduje naprawę ale zdarza się to raczej w starszych sprzętach,wał jest utwardzany na daną głębokość,szlifowanie ponad wymiar naprawczy i dorabianie panewek,lub przerabianie z samochodowych,bo i takie rzeczy się zdarzają ,to bezsens i utopia,chociaż zdarza się ze może wytrzymać ale nie do końca należy w to wierzyć,jeżeli naprawa wału to tylko na oryginalnych komponentach,w końcu ktoś nad tym myślał i przewidział takie rzeczy!!

A podpowiedzi ze strony różnych majstrów należ traktować z lekkim dystansem !! :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd. Wszystko zależy od producenta, jaką metode utwardzenia czopów wału przewidział. Niektórzy azotują czopy, niektórzy utwardzają cieplnie. Każdą panewke przed dorobieniem powinno sie starannie obliczyć a nie dorobić pod wymiar z byle gówna i już. Po obliczeniu powinno sie dobrać odp materiał na panewke. Ważne jest żeby obliczyć termiczne obciążenie bo to często decyduje czy pojeździmy czy nie. Łożyska ślizgowe są o tyle trudne do obliczenia że trzeba znać wiele wartości żeby poprawnie dobrać materiał. Co do łożysk tocznych winniśmy znać nośność (obciążenie jakiemy będzie poddawane łożysko) tem w jakiej będzie pracowało i wymiar. Znając te wartości dobieramy łożysko z katalogu i wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o nosnosc to akurat wyjdzie taka ze panewki z malucha wytrzymaja;] tu chodzi o stop panewkowy który stosuja japończycy. Myśle ze tak na dobra sprawe to tylko babit ał by rade;] nie od producenta bo w nowszych sprzetach nie stosuje sie azotowania(jest poprostu za drogie i zbyt długo trwa);]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę sie myliś ale wydaje mi sie że oni mają poprostu "uniwersalne" paneki które są z jednego materiału i je dzlifuja na wymiar , bo by to kosztowało gromade pieniędzy jeśli szlifierz miał by dobierać do motocykla panewkę. to poprostu nie możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, chwila moment. Nie bardzo sie zrozumieliśmy:) Akurat nośność dotyczy łożysk tocznych. W łożyskach ślizgowych, sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana i taki szlifierz nawet polecany nie będzie nam obliczał tego wszsytkiego (a jest tego troche) tylko dobierze panewke na wymiar. A no i co ważne czasem źle wymiar dobierze... Każdy producent przewiduje pewien luz który powoduje że podczas pracy olej jest między panewką a wałem (tworzy poduszke olejową która nie dopuszcza do styku panewki z wałem). Jeżeli dobierze nam zły luz to w miare nagrzewania silnika luz może sie drastycznie zmniejszyć a smarowanie będzie półsuche i szybko dojdzie do zatarcia. Kolejny przypadek to za duży luz. To może być gorsze dla silnika bo może spowodować ogólny spadek ciśnienia oleju w całym silniku. A dobrać luz też nie jest łatwo. Nie powinniśmy stosować luzu podanego przez producenta bo mamy inną panewke która inaczej sie rozszerza. Sprawa jak widać prosta nie jest. Oczywiście niektórzy jeżdzą bo sie szlifierzowi poszczęsciło ale też nie wiadomo jak długo. Niestety przecinak kręci sie do wiekszych obr niż maluszek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...