Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam 7000zl-8000zl na moto, jezdzilem na derbi sendzie i hondzie crm(2lata) ,zastanawiam sie czy kupie cos w dobrym stanie po 2000r najlepiej na alu ramie, mysle nad 125-250 w 2t albo 250 4t. niekonieczenie z homologacja(chociaz jesli ma to super) ,co polecacie?,czekam na wasza opinie na ten temat,pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pytanko oczywiscie zgodne z tematem co kupic..

 

Potrzebuje moto do:

- wycieczek ala "moto karpaty" itp, rajdziki w terenie, gorskie potoki, ciezsze blocko, sporadycznie - (2-3x w roku) pareset km do pokonania (mozna bak zmienic na wiekszy)

- mozliwosc zapakowania go w trase solidnie

- co weekendowe zabawy na poligonie i podjazdy etc.

- marzy mi sie rajd enduro w roli amatora - tak zeby skonczyc nie na wyniki nastawienie

 

Moto ma byc 4t i nie wymagac wyczonowego serwisu - tzn czestego :)

 

Budzet najchetnie 11-15 000, ale jak cos bedzie nowe/prawie nowe moge rzucic 25-26 000. Kwestia co by to mialo byc. Mniej popularne marki typu Husaberg, Husqvarna etc odpadaja, Kawasaki tez nie czuje ( mialem 2 i zle doswiadczenia) Preferuje Honde i Yamahe, moze byc Suka i KTM (tu ponoc drogi serwis).

 

Do tego strasznie boje sie miny,,, ostatni moto jaki kupilem okazal sie do remontu po ok 2mcach.. a byl roczna "IGŁA", wybulilem 5000 za remont i stal 2mce - czas zalatwienia nowej korby, panewek itp gowien i zlozenia go do kupy. Tak wiec jak widze bardziej wyczynowe moto to juz mam w wyobrazni co jego wlasciciel z nim wyprawial :crossy:

 

Wstepnie wybralem TTR600R, ale juz nie produkuja wiec wchodza w gre tylko parolatki mogace byc skatowane.. .. wiec albo znajde ladna sztuke (jade ogladac 2 jutro) albo kupie cos nowszego.

Sadze ze WR450 sie nie nadaje w dluzsze traski, podobnie z CRF450X ? choc ten moze i nowy bym dal rade nabyc. KTMy? EXC chyba za hardcorowe do tych zadań? LC690 nie za ciezki?

Z gory dzieki za pomoc ;)

 

 

Może nie bende odkrywczy.... Nie wymieniłeś w swoim wywodzie DR-Z 400E (119kg na sucho 49koni) i XR650R (125kg na sucho, 60 koni po odblokowaniu) Oba sprzęty produkowane. Do obu trzeba dokupić homologacje (jak sie mylę poprawcie). Oba jako tako nadają sie również w trasy (przynajmniej są filmy, wyprawy etc które to dokumentują). Oba zrobią ok 30 000km bez generalnego remontu. Osobiście gdybym miał kupic LC4 to tylko 625 (nie produkowane juz) bo wg. mnie 140kg w 690 to za duzo.... Czekamy na wersje 690 BAJA ze strony KTM o ile kiedykolwiek wyjdzie:D ahhhhhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam 7000zl-8000zl na moto, jezdzilem na derbi sendzie i hondzie crm(2lata) ,zastanawiam sie czy kupie cos w dobrym stanie po 2000r najlepiej na alu ramie, mysle nad 125-250 w 2t albo 250 4t. niekonieczenie z homologacja(chociaz jesli ma to super) ,co polecacie?,czekam na wasza opinie na ten temat,pzdr

 

 

Z homologacja to mozesz wziac exc 125/250 (tego pierwszego latwiej za taka kase znajdziesz) i jak chcesz sie nauczyc do porzadku w terenie smigac to polecam tego pierwszego. Mialem brac teraz 250, ale po przejazdzce stwierdzilem,ze lepiej bedzie wziac 125.

Bez homologacji to w zasadzie masz wieksze pole popisu, od sx'ow,poprzez cr i yz,az do rm/z, o ktorych juz byla masa na tym forum i w tych pieniadzach cos raczej na pewno znajdziesz.

Sam musisz zdecydowac czego potrzebujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktos szukal Yamahy TTR 600 to mam z 2000roku, sprowadzona w sobote z wloch w bardzo dobrym stanie, narazie nie oglaszam bo czekam na wymeldowanie z wloch, ale jak ktos zainteresowany to moge przeslac wstepnie zdjecia, papier bedzie pod koniec tygodnia, cena 9000zl, [email protected]

Edytowane przez pwwp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu 140kg to za duzo (690 Enduro) motocykl w trasie nie moze byc zbyt lekki to nie wyczonowe EXC. XR650R nie robi Honda sprawdzalem. DRZ400 nie ma homologacji w Europie na 2008. Raczej przekonuje sie do zakupu nowego sprzetu z terenu EU ewentualnie US. Duze roznicy w cenach vs PL. Pare tys zlotych piechota nie chodzi.

 

Widzialem filmiki z 690tka i wygladalo ze radzi sobie dobrze w terenie. Ja jestem dosc lekki 80kg i dosc silny :banghead: malo tluszczyku mam a krzepa jest :icon_mrgreen: wiec moge targac takie moto.

 

Troche do mnie dociera ze 40kg... roznicy to decydujacy czynnik tyle to mozna 1 reka podniesc w koncu sobie. Moto mozna odchudzic, troche czesci, wydech, podnozek etc, Chyba liczy sie bardziej stablinosc, prowadzenie, manewrowosc i porecznosc moto? a te zachwalaja testerzy w US jak narazie. Ale koniec koncow jestem laikiem przesiadam sie z plastika szosowego znow na enduro po 7 latach ;D

 

Z checie wyslucham innych opinii o pomysle na 690 Enduro - nastepcy LC4 jak rozumiem. Niestety inne firmy (japonce) nie robia Bog wie czemu nic w tej klasie.. Ogladalem dzis na zywo XT660R - zabawka. EXC450.. jak powiedzieli ze mam przeglad robic najlepiej co 5moto godzin albo max 20-30mh to sie przezegnalem w duchu. Mimo ze do moto mozna dokupic 25litrowe baki nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek9 ja na twoim miejscu bralbym wr250, no chyba ze chcesz full crossa to yz,

warstar bierz drz 400e , nada sie w sam raz na takie wojaże o jakich piszesz.

nie mam prawa jazdy więc i tak enduro mi nie jest potrzebne ...

 

zastanawiam sie nad hondą CFR 250 i yamahą YZF 250

oby dwa w 4t.. co byści mi poradzili .. który mniej awaryjny ?? bo naczytałem sie troche i każdy pisze co innego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety wikszosc firm rozdziela motocykle off road z dual enduro na hard enduro i lajt enduro , takich maszyn jak kiedys pospolite 600 juz nie kupisz aby nadawaly sie w teren. Z tego co opisujesz wymagasz od motocykla duzej trwalosci kosztem troszke ciezszej masy . Czy motocykl ma byc nowy ?? Mozesz np szukac lc4 620/625 SC , XR ka fajna , ale w polsce gratow do niej nie dostaniesz , niedawno klepali jeszcze TTR 600 ( szukaj u makaronow bo tam je skladaja), moze poszukaj nowej husqvarny , albo Husaberga klasy 600 ccm - naprawde lekkiie i mocne maszyny z super zawiasem. Albo tez BMW G650 Xchallenge

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitromen no nastawilem sie po dzisiejszych ogledzinach TTRek na nowy.. nie chce sie bac o sprzet i jego stan wole dolozyc i miec gware i znac moto od nowosci. Wstepnie planuje KTM 690 Enduro nabyc, moge go miec w poniedzialek juz . Cena jest dobra oczywiscie nizsza niz u PL dealera bo sciagne spoza kraju.

 

Husqa i Berg ale to sa modele nadajace sie w trase tez? Podaj konkretne modele i jak serwisem tych moto w PL? jestem z Poznania. Czy przypadkiem sprzety typu Te510 to nie cos blisko EXC.. serwis czesty itp.. wyczynowki rasowe? cene maja przystepna ok 28 000.

Edytowane przez Warstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanko :

mam zamiar sprzedać swojego ktm exc 125 2t

 

i chciał bym kupić coś większego teraz bo 125 za mocno po dupie dostaje jak na mój styl jazdy .

 

raczej mam zamiar przesiąść sie na 4t bo stwierdziłem że 2t "troche" za mocno sie psują raczej;/

 

najlepiej to bym kupił sobie jakąś 450 ale starsi raczej by zawału dostali :PP

na moto bede miał 10/12 tys i zastanawiałem sie nad hondą/ yamachą i chyba w full crossie bo homologacja i tak mi nic nie da skoro mam tylko prawojazdy A1.

 

 

 

SUjjjjZuki DRZ 400E :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G 650 hmm

Za delikatny w teren palstiki są jakieś takie podobno" łatwo się łamiące" zawieszenie ponoć dosć git tylny zawias taki jak w HP2. 53 konie waga ponad 140kg dokladnie chyba 144 w max ok 170...

 

Biore na 99.9% KTMa jutro , moze jeszcze zdarzy ktos cos dopisac ;D na ostatnia chwile.. :) Z dodatkow warto cos odrazu montowac? bede mial rabaty przy zakupie wieksze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...