Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki! Właśnie takich odpowiedzi szukałem.

Nie wiedziałem że istnieje przerośnięta dr125/350

Jest możliwość zmiany zawieszenia w motocyklu np. na inny nowocześniejszy? Jeżeli tak to może skusiłbym się na xr/dr albo jak w dobrym stanie trafie na lc4

 

KLR - w wersji hard enduro to KLX :)

Pozdrawiam! Dzięki jeszcze raz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

400 jak w dobrym stanie nie do zdarcia i brak chłodnic uodparnia ją na gleby

 

ma chłodniczke oleju pod kierownicą :D

 

xr650l nie bierz, coś jak xt600E , ciężki kloc , mocowo też bez szału bo skastrowany silnik z domina..........a 650R po dr 125 cię może zabić :D

 

tt/ttr 600 zawias ma lepszy niż xr600..... w sumie ta ttr to byłby najjbardziej złoty środek,

 

 

KLR - w wersji hard enduro to KLX :)

 

 

 

 

a gó***o prawda bo klx 650C to zwykły sofciak którego jedyny plus nad ociężałym mułkiem xt 600 to że jest ciut mocniejszy......

 

na starej xr 600 miejsca na 2 osoby jest znośnie dorobić tylko podnóżki i da radę, a w teren z pasażerem to porażka na każdym moto :D

 

400 ma inne siedzenie i nie widze tam możliwości jazdy we 2 na dystans dłuższy niż 10 km....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma takiego motocykla jakiego szukasz , albo masz moto na 2 osoby do miasta i na wycieczki w las, albo cos na zawody do ganiania z kumplami na CR/KX 250

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem o KLX 300R - bo porównywalny był do xr250r, drz250.

XR400R/600R - opinie na temat pasażera są różne (z amerykańskich portali) - od słabej ramy w 400 i tym że jeżeli pisze XR to może to być wersja L albo XL bo oryginalne XR 600R/650R nie posiadały stopek dla pasażera.

 

Michoa co do dr125se to ja w między czasie jeździłem sporo Honda SLR 650 i miałem okazję pojeździć też DRZ400 SM - jako jeździe dłuższej bo tak to miałem okazje śmigać na wielu motocyklach lecz nie więcej niż 2km dlatego nie będę pisał bzdur o doświadczeniu. Poza tym śmigam z głową więc moc zawsze jest do ogarnięcia - a raczej przyzwyczajenia.

 

Co do latania za kumplami to też inna bajka, jak mieli jeszcze 125 2t to może nie było z dr125 tego fun'u z mocą i wagą ale też się świetnie bawiłem chociaż wiele zabaw/wyzwań musiałem odmówić a teraz nie chciałbym aż tak bardzo odmawiać ale także zachować paliwo i częste remonty.

 

Nie chce zamknąć się w wyborze do jednej marki motocykla, bo na naszym rynku jest ciężko coś zdrowego dostać.

Chce być po prostu świadom za czym mam się rozglądać a doświadczenie i odczucia wyjdą później. Więc nie zaczynajcie ponownie wojny który lepszy bo nie ma to sensu. Kolega @marcel111 bardzo fajnie napisał, chociaż nie wiem dlaczego wykluczył dr600 i ttr600. Oby dwa motocykle mają dużą popularność w polskich i czeskich górach.

 

A tak od tematu - dawno temu miałem okazje pogadać z chłopakami którzy jeździli na turystykach (bmw, dr big i chyba dr dakar, afryka twin i taki klr650 jak dakarowka) po pobliskich "cięższych terenach" (bagna, podjazdy, piaskownia i naturalne hopki na drogach leśnych)

Edytowane przez kzfr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani, pomóżcie...

Zupełnie "zielona" kobieta 44 lata, 180 cm, 70 kg, fizycznie aktywna. Pierwsza poważna myśl o jeździe. Grzecznie- asfalt, teren to nie dla mnie. Chętnie dłuższe przebiegi, ale po kraju. Właśnie robię prawko A. Co wybrać? Kompletnie nie mam pojęcia o motocyklach... Doradźcie o czym myśleć?

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xr 400 też nie ma fabrycznie stopek dla pasażera......250 (XR) też nie........

 

xr to są stricte krzakołamacze może trochę odstające od austryjackiego gówna(w sensie że gorzej jeżdżą i zawias gorszy), ubogie wyposażenie drogowe, częste wymiany oleju, krótkie seryjne przełożenia, od biedy da się tym robić trasy ale przyjemność średnia

 

nie ma moto do twoich zastosowań kup 2 i tyle.....

 

drz też siedzenie ma tragiczne-ja miałem E ale siedzenie S i SM ma to samo, po 50km na siedząco miałem dosyć i chciałem dalej pksem, nie wyobbrażam sobie jazdy w 2 osoby i 50 km i dalej.......

 

wygodne siedzenie jak na enduraka ma xt 600, dosyć szerokie, długie, a najwygodniejsze z ostrzejszych sprzętów a xr600, dosyć długie względnie szerokie i miękkie...

 

w 400 i 650R są już deski do prasowania rodem z hard enduro nie da się na tym siedzieć :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż nie wiem dlaczego wykluczył dr600 i ttr600. Oby dwa motocykle mają dużą popularność w polskich i czeskich górach.

 

A tak od tematu - dawno temu miałem okazje pogadać z chłopakami którzy jeździli na turystykach (bmw, dr big i chyba dr dakar, afryka twin i taki klr650 jak dakarowka) po pobliskich "cięższych terenach" (bagna, podjazdy, piaskownia i naturalne hopki na drogach leśnych)

 

wykluczylem, bo jakos umknelo mi ze chcesz latac w dwie osoby a pisales, ze chcesz jezdzic rowniez z kumplami jeżdżącymi crossami.

dr i ttr to cięzkie klocki o słabym terenowo zawiasie i jazda nimi w trudnym terenie nie jest przyjemnością tylko walką z wagą.

 

No chyba, że ciężki teren to jest coś takiego jak na filmiku

 

wtedy tak jak piszesz nawet dr bigiem można poszaleć :-)

 

Jeśli chcesz 2 w jednym, pozostaje jeden wybór ktm Lc4 640 albo jeszcze lepiej sxc 625.

W terenie najdzielniejszy z cięższych sprzętów, z kołami SM przelata ile zachcesz, ma rozrusznik i całkiem wygodną kanapę z opcją 2 osób jak na motocykl z pogranicza hard enduro. Wada? Cena:-)

 

a co do wagi, tak się jeździ ciężkimi sprzętami po lesie

 

a tak lekkimi

 

;-)))))

 

Annick najlepiej coś w okolicach 250, żeby spokojnie opanować motocykl.

Np takie coś

 

http://encarsglobe.com/photo/im/yamaha-250/01/

 

tylko jeśli poza miasto to z owiewkami

 

za jakiś czas zmienić na mocniejszy

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a miocha jak zwykle w du..ie byl i go..no widzial - jakos twoja super trwala XR wlasnie sie rozkraczyla i obcecnie ladujesz w nia worek kasy zeby ja ocucic jako tako po japonsku - no ale masz HONDE :D:D:D:D , Perzestan pisac brenie , bo nie masz pojecia o mechanice. XR to motocykle z lat 80 , zawieszenie - do "pupy" , mocy nie maja , rama lubi pekac , chlodzienie waitrem... ale ma HONDE... W XR w 2 osoby peka subframe ramy , kolega wstawial w srodek ramy, stalowe zbrojeniowe prety :D , a w mojej bylej XR jazda wylacznie solo, juz zaczynala sie rozlazic , w jeszcze innengo kolegi xr 600 , spawal i wzmancial na domowy sposob, bo sie rozlazila na spawach. Wiec lep dale swoja gownolitowa honde ...a ja latam i latam i KTM nie daje sie zakatowac.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż, Honda XR jest motocyklem kultowym i michoa ją czci, jego wybór, to i tak lepiej niż być wyznawcą religii Harleya ;-)

 

co by nie mówić ewolucja modelu doprowadziła do powstania XR 650 R która jak na owe czasy była całkiem niezła.

 

Produkowana w latach 2000-2007 owszem ustępowała zawieszeniem lc4, ale miała równie mocny silnik (po odkorkowaniu nawet bardziej agresywny niż 640 ktm) prostą budowę i legendarną trwałość. Na powstanie jej legendy miał wpływ fakt, że KTM jako marka europejska nie cieszył się w USA takim zaufaniem jak Honda. Firma Honda także ostro promowała się poprzez wyścigi Baja (amerykański odpowiednik Dakaru)

 

 

oparte na fragmentach filmu Dust to Glory, polecam obejrzeć.

 

Dlatego też powstała i trwa (głównie w usa) legenda XR

 

Niestety przez 7 lat nie było żadnej ewolucji modelu (co może być traktowane też jako zaleta, bo poza drobnymi zmianami niektórych części w 2002roku (np tuleja kosza sprzęgłowego) nie było żadnych zmian i można stosować jedne fiszki do wszystkich xrr bez względu na rok,w ktm - niemożlie ;-))

co doprowadziło do jego śmierci naturalnej i zastąpienia go zendurowionym crosem czyli crf450x (taki EXC czyli lekki ale nie tak trwały)

 

W tym samym czasie ktm miał różne modele lc4 od 620, przez modele SC czyli wersje lekkie z małym obiegiem oleju , potem w kolejnych latach 640 , 640 adventure, 625 SXC, 660SMC, lżejsze, cięższe, z rozrusznikiem, bez, na cięzki teren, na dalekie wyprawy, na szosę, czego tylko dusza zapragnie...

 

Na dziś dzień to co się dzieje ze starym sprzętem zależy bardziej od jego stanu niż marki, faktem jest, że XR600 już lata świetności mają przeważnie za sobą, dlatego pozostają raczej alternatywą dla osób które przy wyborze kierują się budżetem (można je wyhaczyć za 3-5 tyś).

 

Ale zadbane egzemplarze xr400 czy XR650R myślę, że pozostają dobrym wyborem i kwestia LC4 czy XR zależy od gustu i upodobań.

Edytowane przez marcel111

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a miocha jak zwykle w du..ie byl i go..no widzial - jakos twoja super trwala XR wlasnie sie rozkraczyla i obcecnie ladujesz w nia worek kasy zeby ja ocucic jako tako po japonsku - no ale masz HONDE :D:D:D:D , Perzestan pisac brenie , bo nie masz pojecia o mechanice. XR to motocykle z lat 80 , zawieszenie - do "pupy" , mocy nie maja , rama lubi pekac , chlodzienie waitrem... ale ma HONDE... W XR w 2 osoby peka subframe ramy , kolega wstawial w srodek ramy, stalowe zbrojeniowe prety :D , a w mojej bylej XR jazda wylacznie solo, juz zaczynala sie rozlazic , w jeszcze innengo kolegi xr 600 , spawal i wzmancial na domowy sposob, bo sie rozlazila na spawach. Wiec lep dale swoja gownolitowa honde ...a ja latam i latam i KTM nie daje sie zakatowac.

 

1. to że moja się rozkraczyła to inna bajka-pojeździj swoim lc4 2 lata bez wymiany oleju na samochodowym z dolewkami, na brudnym filtrze, bez mycia i opisz jak się sprawuje chętnie posłuchamy.....moja była wrak jak ją kupiłem, ja ją dobiłem i owszem ale nic nie jest wieczne....to jak ja ją użytkowałem i traktowałem to jest raczej dowód na to że są niezniszczalne.....

 

2-3kpln to nie jest worek kasy jak na enduraka 4T, pomyśl ile by kosztowała generalka lc4, czy tam klxa, xt 600 wyjdzie podobnie, nie znam motocykla w klasie 600 4T w którym remont zrobi się taniej...........owszem jest to dużo kasy ale niestety 4T w enduro to droga zabawa(oprócz 125 4T), też momentami żałuje że nie szukałem crm 250, piec prostszy , moc ta sama, mimo trudności z zdobyciem niektórych części remont byłby znacznie tańszy, z drugiej strony tutaj sporo zaoszczędziłem na paliwie.....

 

2.nie jestem mega obcykany w mechanice 4T ale mam do tego prawo pozatym co to ma do tematu ??

 

i ogarnij trochę ton-ja staram się kulturalnie merytorycznie dyskutować bez prywatnych wycieczek a ty się pienisz sam chyba nie wiesz o co......

 

 

cóż, Honda XR jest motocyklem kultowym i michoa ją czci,

 

 

bez przesady-ten motocykl ma setki wad jak każdy inny....

napinacz rozrządu schowany w głowicy-nie sprawdzisz przy kupnie wyciągniecia łańcuszka a to zawsze jakiś pogląd na stan silnika.....

w zasadzie na oemowym gaźniku nigdy nie pali z sensem-jak upadnie jest ciężko, jak ją zadusisz jest ciężko, jak jest zimno albo długo stała jest ciężko, często gęsto jak ją chcesz odpalić od razu po zgaszeniu gorącą też strzela fochy....

zawias przód jest słaby nawet bardzo-ttr ma o niebo lepszy

interwały serwisowe są rodem z hard enduro -olej zawory co 1 tys km jak ktoś dużo km trzaska to będzie go to draźnić, tym bardziej że tt600s która w terenie daje radę podobnie ma prawie 5 razy rzadziej

 

ale w całokształcie jest i tak niezła i w sumie z moto z lat 80 w zasadzie najlepsza......owszem jak masz 15 czy 20 tys to brać xr600 będzie głupotą ale przy słabszym budżecie....

 

w sumie do twoich zastosowań w walce ttr600 vs xr600 brałbym ttr chyba..........ttr/tt600s jest 10kg cięższa na sucho, ale ma stacyjkę jest 2 osobowa , serwis ma prawie 5x rzadszy, zawias ma o klasę lepszy ......

 

ja wybrałem xr 600 bo po asfalcie prawie nie latam, dziewczyna mnie rzuciła, a kocham ten stosunkowo najagresywniejszy silnik z moto będących w moim zasięgu finansowym :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka pany chcem kupic kata exc a dlatego ze chcem miec rozrusznik lapmy i czasem wyleciec na droge (zeby bylo zarejestrowane) u konkurencji nic nie wpada w oko moze jakijes sugestie cena narazie do 10 tysiecy, tereny to zwirownie, lasy, pola moze czasem tor (raczej rzadko jesli wogole ;p)

znalazlem takie cus

http://otomoto.pl/ktm-exc-520-M3649588.html

http://allegro.pl/ktm-450-exc-sxf-zarejestrowany-i3264888572.html

http://allegro.pl/ktm-525-exc-i3244590031.html tylko nie wiem czy papier jest

http://allegro.pl/ktm-525-exc-2003r-nie-crf-drz-sx-520-i3257961895.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błociaki - tzn chłopaki enduro, dzięki bardzo za wiedzę którą się dzielicie.

Co do ciężkich turystyków to myślałem o tym:

 

- tak wiem będzie do tego mieć wiele odwagi, umiejetnosci i sily ale przecież o to mi chodzi !

- takim też się da.

 

 

XR jest często spotykanym motocyklem na Redbull Romaniac/ Sibiu i też uważam że to najlepszy oldscool'owy motocykl enduro podobnie jak DR czy Yamaha YZE 750/800

 

Pierwsza rzecz - pasażerka to opcja z której nie mogę zrezygnować, chociaż raz na 2 miesiące 220km (tam i spowrotem do wisły) musiałbym jechać.

Druga rzecz - to świetne miejsca na śmiganie ale zawsze ponad 30km od mojej miejscowości - bo pobliskie tereny mi się już znudziły.

Trzecia rzecz to że ja bez motocykla żyć nie mogę. Jak miałem DR125SE to wyglądało w ten sposób że przychodziłem o 15 po pracy (o ile nie jeździłem jeszcze motocyklem do niej) zjadłem, ubierałem na siebie to 6kg ubrania (turystyczny tekstyl) szedłem w tym 3km przez miasto do garażu i wracałem dopiero o 21 do garażu i spowrotem 3km do domu - dla innych to poświęcenie a dla mnie to sposób życia. W jeden sezon przeleciałem 4.000km z tego asfalt 40/offroad 60

 

Ktoś spyta ile mam pieniędzy na przeznaczenie a to inna kwestia. Bo chciałbym wziąć kredyt - tak wiem to głupi pomysł na moto używane - ale ja chce kupić w małej kasce motocykl i go zrobić(czyt. naprawić) abym miał spokój przez okres spłaty kredytu. Jednak nie chciałbym więcej niż 10tyś zł na wszystko przeznaczyć. Oczywiście nie licząc podstaw zaraz po kupnie - takie jak oleje, płyny, napęd itp.

 

 

DR 650 SE - bardzo mi się spodobała.

TTR 600 - ciekawa opcja z tego co piszecie.

XR - chyba muszę sobie odpuścić z powodu tego braku pasażera i słabej ramie.

KTM - tutaj tylko mechanik robi problemy chociaż jego doświadczenie nie jest tylko ilością naprawionych motocykli, ale także wiedza i doświadczenie (udokumentowane) w zakresie tuningu, ustawień - zawieszenia i skomplikowanych napraw czy przeróbek. On sam jest chyba miłośnikiem Hondy.

wg. jego opini to KTM'y częściej i najdłużej u niego stały. On nie poleca żadnego ktm'a. Tym bardziej że miałbym tam zostawić pieniążki - grube pieniążki.

 

Mało kasy, dużo wybrzydzam i najlepiej byłoby kupić trialówkę z hard enduro po miejscu i turystyk żeby coś zwiedzić niż tylko promień 50km od miejsca zamieszkania :P

 

Pozdrawiam - błotniak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...