Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jakieś 170 cm a masa ciała to 54 kg. Transalp jest wielki-nie wiem czy bym go podniosła przy wywrotce - Myślałam że znajdzie się jakaś 400 setka poniżej 140 kg którą można by pojeździć poza asfaltem w europie?

Najwyżej wybiorę się na siłownie i poćwiczę dźwiganie ;)

W każdym razie bardzo dziękuję za odpowiedź i radę.

 

Jak sie uprzeć i dobrze przygotować sprzęta to z tych bardziej "upierdliwych" ale za to lekkich hardkorowców to do takich celów ja raczej suzuki dr-z bym typował, zwłaszcza w wersji S. Czytałem o kilku wyprawach gdzie dało sie na nich ( lub na wersjach E) polecieć np w Azję. To są twarde sprzęty, a za 10 tyś spokojnie znajdziesz ładny egzemplarz, który przy lekkiej ręce z pewnością zrobi wiele km. Musiałabyś przymierzyć sie do niego i spróbować. Lekki sprzęt ma zalety w terenie ale za to gorzej sie jedzie po czarnym niż cięższym moto- stabilniejszym. Nie ma tu złotego środka. W sumie musisz wybrać coś bliższe twoim docelowym potrzebom. Niezależnie co wybierzesz przy tak szerokim zakresie stosowania gdzieś tam pokaże swoje wady, gdzie indziej zalety. A przy długich trasach często od tych kilkunastu/dzisięciu kg cenniejsza jest bezawaryjność, prostota konstrukcji no i wygoda podróżowania ( np odpowiednia kanapa a nie deska, osłona przed wiatrem, deszczem itp.)

Z drugiej jednak strony podróżując nawet po bezdrożach nie jesteś ciągle narażona na gleby jak np podczas hardenduro czy cross, ale fakt zwłaszcza na poczatku mogą sie pojawić kłopoty z dźwignięciem wywróconego sprzęta.

A np na BeeMce 650 może spokojnie poradzić sobie nawet nieduża kobieta i to samotnie podróżując co np zrobiła Ania Jackowska podczas wyprawy do Syrii w ub r - www.aniajackowska.pl

 

Pzdr

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Alternatywą dla Suzuki Dr-Z może być Honda Xr 400

 

Pogadaj może z Oriną

 

http://www.bikepics.com/members/oriana/

 

;]

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o tym moto?http://moto.allegro.pl/item1038728662_suzuki_dr_350.html

To jest chyba wersja shc czym ona się różni od np.s oprócz innego zawieszenia z przodu?Jest ona lepsza od innych bo gdziesć wyczytałem,że shc są nanic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanie co kupic.

Chodzi mi o jakąś dobrą 125 SM nówke w miare tanio . Prosze o propozycje.

To ja proponuję EXC 125 http://www.ktm.com/125-EXC-Sixdays-Champio...tion.35.24.html trzeba dac koło 29000zł + koła supermoto to już lepiej używane spokojnie z oponami i tarczami za 2500zł można dostać + to ze koła enduro możesz sprzedać. Czyli w końcowym rozrachunku powinieneś się zmieścić w 30000zł

 

Myślę ze lepszego sprzętu do supermoto nie znajdziesz. Z kolei nie wiem czy inne marki mają koła supermoto które można by założyć do 125. Ale warto jeszcze się rozejrzeć w Husqwarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było niedorzeczne to takiej też odpowiedzi udzieliłem :)

 

Gość chce nowy i dobry. No to dla mnie nowiej i lepiej już się nie da. No a jeżeli w miarę tanio miało oznaczać że kolega chce kupić chiński "motorek" no to pomylił działy. Bo to z supermoto nie będzie miał nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare postow temu pytalem o 250 w 4T jednak finanse mnie blokuje w tej kwestii. Mimo to mam naprawde duza chec sprobowania terenu i mysle nad 125 w 2T. Jako ze kompletnie sie nie znam na crossowkach, to ktore modele brac pod uwage? Ktore omijac z powodu np. jakichs wad fabrycznych itd.? Chodzi mi o crossa bez homologacji, bez zadnych polsrodkow. KTM, Honda, Yamaha? Wszelkie sugestie mile widziane.

Edytowane przez Kosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

125 2t full cross. Najlepsze w tym dziale maszyny to KTM SX 125, HONDA CR 125, HUSQWARNA CR 125, YAMAHA YZ 125. Ja osobiscie wzial bym honde cr (ale to moje zdanie bo lubie ten sprzet z racji tego ze mialem z nim troche doczynienia). Jest naprawde bestia w swoim rodzaju a szczegolnie dla kogos poczatkujacego :) zreszta jak inne wymienione tutaj. Teraz tylko zalezy jaka kwota bedzie przeznaczona na ten sprzecik.

pzdr

Edytowane przez Guzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hasło pojawiające sie na forum od niepamiętnych czasów przy wyborze marki podczas kupna crossa:

"bierz co w lepszym stanie"

Ponoć Yamaha ma najlepszy dół i najlepiej oddaje moc... Honda wcześniej wprowadziła już alu ramę... KTM cały czas ulepsza swoje 2T, podczas gdy inni zaprzestali produkcji... Zależy dużo od tego jaką kwotą dysponujesz i co za tym idzi na jkai rocznik Cię stać. Bierz jak najmłodszą sztukę, ale jeśli napotkasz na trochę starszą w lepszym stanie, to też się nad nią zastanów.

Każdy będzie chwalił to co ma, więc zdania będą podzielone i nieobiektywne.

btw Jeśli mowa o full crossach to nie Husqwarna WR (bo to hard enduro) tylko CR ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem wczesiej, ze mialbym okolo 7 tysi co jest kwota stanowczo za mala na 250 4T. 125 2T to, z tego co patrze, mozna na spokojnie wyrwac za 6 tysiecy, wiec zle nie jest. Zreszta ktos tam napisal, ze za 7 kola to mozna i 2x125 2T kupic. Wiadomo, ze powiedziane na wyrost, no ale ta roznica cenowa miedzy 250 4T, a 125 2T jest spora.

 

Przegladam sobie allegro i pytanie mam jeszcze w tej kwestii. KX 125 daje rade?

Edytowane przez Kosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem wczesiej, ze mialbym okolo 7 tysi co jest kwota stanowczo za mala na 250 4T. 125 2T to, z tego co patrze, mozna na spokojnie wyrwac za 6 tysiecy, wiec zle nie jest. Zreszta ktos tam napisal, ze za 7 kola to mozna i 2x125 2T kupic. Wiadomo, ze powiedziane na wyrost, no ale ta roznica cenowa miedzy 250 4T, a 125 2T jest spora.

 

Przegladam sobie allegro i pytanie mam jeszcze w tej kwestii. KX 125 daje rade?

 

OK. Ja nie chcę zniechęcać, tylko żeby jeszcze raz na spokojnie się zastanowić i doczytać w sprawdzonych źródłach lub pogadać z ludźmi co lataja na crossowych setkach. Przeczytaj cały ten temat => http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=40089&hl=

I najlepiej wejdź też na forum motox.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja również zadam parę pytań ponieważ jestem ''na kupnie'' :) Doradzcie i napiszcie coś może z własnych doświadczeń o motorkiach: Suzuki DRZ 400 SM i Honda CRF 450 SM. Mam zamiar kupić, których z tych, ale nie chce później żałować swojej decyzji tak więc chętnie poczytam parę opinii, wady, zalety itp. A może jeszcze jakiś inny motor tego typu niż dwa w/w? Chcę jednak zaznaczyć, że pojemność 450 to maks, ponieważ będzie to mój pierwszy moto o pojemności >125cm3 :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość spora przepaść jest pomiędzy CRF a DRZ.

DRZ w większości przypadków można zarejestrować a CRF to crossówka bez homologacji.

DRZ ma dość żywotny silnik, natomiast CRF ma bardzo wysilony silnik wymagający częstych wymian oleju, regulacji zaworów i remontów.

Jeżeli chcesz jeździć po torze i się ścigać to lepszy zdecydowanie będzie CRF.

Jeśli masz zamiar jeździć nim po mieście i ogólnie po drogach publicznych to do tego nadaje się DRZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...