Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy. I z góry przepraszam za błędy ortograficzne. Mam 14 lat i chę zmienic mojego staruszka simsona s51 na suzi dr 125. Mam 175cm wzrostu i waze 65kg czy to moto bedzie dla mnie odpowiednie?? Zastanawiam się równierz nad dt 80. Mam do dyspozycji 4000zł. Co wybrac ewentualnie jakieś inne propozycje. Prosze coś o tych motorach powiedziec bo jestem zielony w tych sprawach. Jak na razie na enduro jeździłem 2 razy (kawasaki kmx 125 kolegi z forum Pawelmlody :buttrock: ) i bardzo mi się to spodobało. Prosze o powazne odpowiedzi. Pozdrawiam marcin_bajon.

Dr szybko Ci sie znudzi ale za to jest bardzo taniutkie w eksploatacji i niezawodne.

Z powyższych wybrałbm DT ale 125 nie 80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dr szybko Ci sie znudzi ale za to jest bardzo taniutkie w eksploatacji i niezawodne.

Z powyższych wybrałbm DT ale 125 nie 80

Jesli jestes kumaty to radze kupic coś na zapas(moc),KDX 125 lub CRM,nie są wyżyłowane a moc wystarczająca i zawjeszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DR 125 masz duza szanse ze zdechnie ci skrzynia, bo nie naleza do katorgoodpornych , koles to juz przerabial w swojej dr 125 i 350

+ glowice , czteropaki jada od 250 ccm a 2T od 125 - przejechalem sie kiedys na DT 125 i calkiem fajne moto nie sadzilem ze takie zrywne , mialem wrazenie ze zrywniejsza od dr 350

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Szukam czegos na poczatek w temacie motocrossu, narazie smigalem tylko asfaltem ale jak widac sie zlamalem :notworthy: Na crossie jezdzilem tylko na kursie na prawo jazdy wiec jestem dosyc zielony w temacie. Zastanawialem sie nad YZ125 ew KX125, dadza rade pociagnac sensownie chlopa ponad 100kg ? Druga rzecz - z tego co widze to motocykle te sa w duzej czesci bez homologacji (swiatel, kierunkowskazow etc ). Mieszkam w terenie dosyc zurbanizowanym i chcac posmigac w terenie musze liczyc sie z dojazdami po nascie-dziesiat km po drogach publicznych - jak to u was wyglada ? przejmowac sie tym wogole czy jezdzic bez tablic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolege :notworthy:

Co do jazdy na crossie, to nie wiem gdzie na prawku daja jezdzic crossem, raczej enduro :rolleyes:

 

125cc w 2t bedzie dla Ciebie super, tylko z racji ze jak widze jezdzisz na dosc duzym szosowym 4t, z duzym momentem obrotowym, na poczatku bedzie Ci sie dziwnie jezdzilo.

Kolesia 100kg - pociagnie :)

Co do homologacji...

Cross to cross, i jezdzi sie nim zasadniczo po torze, wiec homologacja nie jest poprostu potrzebna. Wiekszosc ludzi wrzuca na przyczepke, albo dojezdza w terenie. Mozna oczywiscie kupic kit homologacyjny, ale tylko do nowego motocykla.

Dojazdy Nascie-Dziesiat kilometrow po asfalcie odpadaja - zarzniesz silnik, a opony trzeba bedzie zmienac co 3tyg :biggrin:

Jesli jednak sie uprzesz, dla swojego wlasnego dobra wykup OC na motocykl.

 

A nie myslales o enduro?

W tym wieku na zostanie czolowym zawodnikiem troche pozno, a swietnie bawic sie w terenie, mozna i na enduro ( ktorym mozna swoja droga na tor wyskoczyc ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale poarenascie paredziesiat km droga na wyczynowej secie to sie mija z celem , nie dosc ze zre paliwa a zbiornik paru litrowy, to jeszcze po 3 miesiacach musial by robic remont. Myslke ze takie cus jak EXC,WR itp 400+ , albo nieco lajtowe Dr 350 , KLX 200 - 300

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, roznica pomiedzy crossem a enduro nadal wydaje mi się dosyć mglista, zresztą nawet na stronach producentów ciężko było mi się doszukać jednorodnego nazewnictwa :icon_mrgreen:

 

W kazdym razie prawdę piszecie, cross mija sie z celem jezeli mialbym sie nim tarabanic przez pol miasta, enduro wydaje się pod tym względem praktyczniejsze. Z drugiej strony nie chcę wymienić obecnego moto a jedynie zaopatrzyć się w sprzęt w którym będę mógł wyjechać w teren, dlatego szukam raczej czegoś bardziej terenowo-szosowego niż szosowo-terenowego.

 

Popatrzylem wiec sobie jeszcze raz po tym co mozna kupic i mam nastepujacych kandydatow: 1) Suzuki DR400 2) Kawasaki KLX 450 oraz 3) Yamaha WR450F z czego Suzuki jest najbardziej przystepne cenowo i ma od razu wszystkie potrzebne swiatelka i tym podobne akcesoria, Yamaha jest przaktycznie 10k PLN drozsza + trzeba dokupic zestaw homologacyjny ( tyle mi w salonie powiedzieli ). Mniej więcej wiem czego sie można spodziewać po Suzuki ( miałem GSa :icon_razz: ) i Yamasze, natomiast niewiele wiem o Kawie wiec wszelkie info mile widziane.

 

Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac, nie wiem po co Ci wyczynowe 4t, jakim z pewnoscia jest WR 450F.

DRZ 400 bedzie duzo lepszym wyborem. To dosc uniwersalny motocykl o bardzo dobrym zawieszenie, mocnym silniku, i stosunkowo niskiej masie.

Roznic miedzy crossem a enduro jest wiele ale podstawowe:

Cross - brak homologacji, enduro ja ma, w czego efekcie cross jest pozbawiony jakiegokolwiek oswietlenia, oraz cewek swietlnych, stacyjki, akumulatora (zreszta tego ostatniego wiekszosc hard enduro tez nie ma :D)

Zestrojenie zawieszen, silnika, rozmiar kola tylnego (19' w crossach).

Mozna by tak wymieniac, ale roznice sa widoczne.

Ps. Motocykl nowy z salonu? To juz lepiej sciagnij ze stanow rocznik powiedzmy 06' i bedziesz dobrych PARE tys do przodu, co z pewnoscia wydasz na kompletny stroj, ktory pozwoli zadbac o Twoje bezpieczenstwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cross jako enduro jak najbardziej,choćby ktm exc 450 pełna homologacja z full wypasem z rodu typowego crossa(SX 450),skrzynia 6 biegowa idealna w teren i dobra na tor,zawieszenie idealne pod każdym względem(tu i tu),kopka i rozrusznik,waga moc itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mozna sie doszukac wielu roznic miedzy EXC a SX, wiec jednak cross do enduro to nie jest ;)

Ale w gruncie rzeczy to dziala w obie strony, wiec i crossem polatasz w terenie, i enduro na torze :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klx 450 chyba dopiero co wszedl na rynek , nie sadze abys duzo sie o nim dowiedzial , z tego co wiem silnik od KXF 450.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...