ghollum Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Dobra chłopaki do dyspozycji w najblizszym czasie 10 kafelkow :) dylemat co kupic ? pozbyłem sie mojego exc 125 przesiadka mi sie wacha miedzy jakis crossem yzf 250 | sxf 250 aktualnie brak ogłosznie KTM-a w tej cenie a endurakiem exc 400-450. spodlagajac na exc za tyle rocznikowo nic swiezego nie dostane. Mam kilka takich propozycji z moje strony : EXC 450 YZF 250 I YZF 250 II ew. ? SXF 450 Pewnie zbesztacie mnie że jestem stronniczy ale ja z tych trzech brał bym KApiszona, na pewno jest trwalszy niż crossowa ćwiara niezależnie z pod jakiego znaku, mocy ma więcej i oddaje ją w spokojniejszy sposób ale jak trzeba to ogień też można wydobyć. Jeśli myślisz głównie o endurzeniu to wybór wydaje się oczywisty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kluska23 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Witam! Przymierzam sie do kupna motorka :D Miałby to być pierwszy Enduro/Cross, ale z motorami juz miałem do czynienia. I teraz pytanie, którego z nich polecacie?: http://moto.allegro.pl/item564150695_yamah...ana_okazja.html http://moto.allegro.pl/item563603322_yamaha_wr_400f.html a moze to: http://moto.allegro.pl/item571356825_ktm_250_exc_2001r.html To są wstępne przymiarki. Chodzi mi by motory znajdowały się do 120km od mojego miejsca zamieszkania, dlatego na razie wytypowałem takie 3 sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 szczeze za taka kase to bier EXC 250 , w razie czego remont "tani" , w WR to juz spora kasa . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Nitomen racje ma, w razie gdyby okazała się mina to dokładasz 1000zl i motor jak nówka do WR zrobić głowice i pare dobnych rzeczy i juz jest 1000zl nie mowiąc o układzie tłokowo-korbowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Zwłaszcza jak okaże się że w WRce panewy w głowicy wydyamne to wydasz tysiąc albo więcej ale w euro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rivera666 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Pewnie zbesztacie mnie że jestem stronniczy ale ja z tych trzech brał bym KApiszona, na pewno jest trwalszy niż crossowa ćwiara niezależnie z pod jakiego znaku, mocy ma więcej i oddaje ją w spokojniejszy sposób ale jak trzeba to ogień też można wydobyć. Jeśli myślisz głównie o endurzeniu to wybór wydaje się oczywisty. No tez najbardziej by mi odpowiadal owy [/color]KTM EXC Jest ktos ze szczecina okolic i moglby w wolnej chwili podjechac ocenic to moto ? z gory dziekuje :) a czego jeszcze za 10 tysi moge szukac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kluska23 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 witam ponownie przekonaliście mnie do tego KTM'a: http://moto.allegro.pl/item571356825_ktm_250_exc_2001r.html Teraz pytanie. Bo dzwonilem i okazalo sie ze to jest 2T. I jak to jest z 2-u suwami? Jak z utrzymaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 proponowali ci głównie dlatego że jest to 2T. o utrzymaniu 2stroke duzo już było, wystarczy poszukać. częstsze wymiany niż w 4T, za to mniej skomplikowany silnik, w razie masakry w silniku spowodowanej np. niedopatrzeniem przez właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rivera666 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 przede wszystkim mam wielki dylemat i nie wiem na co sie zdecydowac czy jakis endurak 450 czy cwiara cross tylko 4t. Chłopaki doradzcie mi w tej kwesti bo to najtrudniejsze. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1164637 co sadzicie o tym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcniewiem Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Witam ! W tym sezonie chcialbym kupic motor no i po wstepnych ogledzinach oczywiscie jak wiekszosc tutaj mam dylemat ! W moim przypadku : CRF 250x 09' czy WR 250f 09' ? Po przeczytaniu wiekszosci postow w tym temacie mam juz metlik, a z reszta czesto jest mowa o starszych modelach. Nigdzie nie moge znalezc typowego porownania. Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 przede wszystkim mam wielki dylemat i nie wiem na co sie zdecydowac czy jakis endurak 450 czy cwiara cross tylko 4t. Chłopaki doradzcie mi w tej kwesti bo to najtrudniejsze. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1164637 co sadzicie o tym ? No to Ty musisz odpowiedzieć sam sobie na pytanie "do czego mi to moto?", wszystko zależy od tego co dla ciebie będzie priorytetem, czy tor czy las, jeśli podział będzie 70% las i 30% tor to bierz enduraka, do lasu nie ma nic lepszego a okazjonalne wypady na tor też nie będą problemem. Jeśli podział zadań będzie odwrotny to wiadomo cross. Następną kwestią jest wybór pojemności maszyny, i tu znowu pod uwagę trzeba wziąć wiele rzeczy, po pierwsze jakie są twoje umiejętności? niezależnie gdzie zamierzasz brykać musisz pamiętać że im większa pojemność tym większa moc i w związku z tym ryzyko "pozamiatania" większe. Z drugiej strony większa pojemność to z reguły większa elastyczność sprzęta i większa trwałość. A jeśli o trwałości piszemy to trzeba pamiętać że trwałość enduraka będzie wyraźnie większa niż crossa, poza tym dochodzą różnice w charakterystyce pracy silnika które wynikają z przeznaczenia maszyny, silniki w crossach są zestrojone w ten sposób żeby ich moc maksymalna i moment wypadały w wysokim zakresie obrotów, przez co na niskich obrotach moment jest mizerny w porównaniu do enduraków. Takie silniki w 4T kręcą się do 11tyś obr/min i nie ma zlituj żeby mieć fun trzeba kręcić, na torze to nie problem bo i tak praktycznie non stop lata się na pełnym gwizdku, ale w lesie to już inna bajka, następną rzeczą jest zestrojenie skrzyni biegów która w crossach ma zwykle 4-5 długich biegów co znowu narzucone jest przeznaczeniem, na torze konieczność zmiany przełożenia to straty czasowe i im częściej trzeba to robić tym większe straty będą, w endurakach mamy zwykle 5-6 krótkich biegów co pozwala lepiej dobrać przełożenie zależnie od warunków terenowych i cały czas mieć zapas możliwie nisko położonego momentu który w lesie ma większe znaczenie niż moc, stąd wynikają różnice w mocy tych maszyn w tych samych pojemnościach. Dlaczego nie polecam crossów do lasu? po pierwsze długie biegi, po drugie silnik przez to że ma słaby moment obrotowy na niskich obrotach jest narażony na duże przeciążenia, zwłaszcza udarowe w układzie korbowo tłokowym co owocuje szybkim zużyciem, po trzecie zawieszenie w crossach jest twardziej zestrojone co w lesie nie sprawdza się za dobrze, po czwarte dojazdówki i kwestia homologacji, corssa nie zarejestrujesz co pewnie dal większości z Was nie jest problemem :wink: , ale na dojazdówkach znowu wychodzi przeznaczenie crossów żeby jechać z rozsądną prędkością crossa trzeba kręcić co nie wpływa "leczniczo" na silnik. Z kolei endurak na tor to też nie najlepszy pomysł, wiadomo jeździć się da i jednym i drugim na torze i w lesie ale ich przeznaczenie nie jest bez znaczenia, niestety decyzję co ci bardziej pasuje musisz podjąć sam, my możemy ci tylko pomóc swoją wiedzą i doświadczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 a link nie bangla. nie bedziesz miec takiego porównania , bo jeszcze u nas w Polsce mało kto ma te modele :P a tu dyskusje są raczej na starsze modele tych motocykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rams Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 co myślicie o tym kawasaki klx http://moto.allegro.pl/item574560134_kawas...m_zamienie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 (edytowane) co myślicie o tym kawasaki klx http://moto.allegro.pl/item574560134_kawas...m_zamienie.html No cóż, z tych zdjęć niewiele da się wywnioskować, wygląd w normie, opony do wymiany, jeśli dobrze widzę z przodu brak jednej szprychy, brak linki prędkościomierza, reszta to niestety kwestia "pomacania" i odsłuchania. Edytowane 7 Marca 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rivera666 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 ghollum No raczej opcja 85% las i 15% tor :) i sie wachałem przy wyborze czy cross bedzie odpowiedni lecz teraz juz wiem dzieki za sensowne wytłumaczenie. Wybor pada na enduraka 450 exc tylko pozostaje znalesc odpowienia sztuke. a co do mojego doswiadczenia jezdze od 2 klasy podstawowej na motorach w enduro sie bawie od 2 lat. Uwazam ze z 450 sobie poradze ew. 400 exc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.