Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak masz 7 tysi to odpuść wszelkie yzf,crf,rmz,kxf bo w tych pieniądzach kupisz stare roczniki, które mogą okazać się studnia bez dna (pozacierane wałki rozrządu, zaniedbane zawory, oleje nie wymieniane na czas) takie rzeczy mszczą się w błyskawicznym tempie i to kosztownie, tutaj nie zaczyna nic stukać , pukać czy szumieć, porostu pada i to w taki sposób ze najczęściej się urywa. Nie mówię ze nie zajdziesz zadbanego moto który będzie służył, ale biorąc pod uwagę polskie realia to taki moto jest niemal jak wygrana w totka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xr600

 

 

A może jednak 125 2T?

 

też byłbym za :D zwykłe enduro typu dt, kmx jest bardzo tanie w eksploatacji nawet to spalanie przy ostrym katowaniu w okolicach 10/100 jest do przeżycia.........koszt remontu silnika jest m niejszy, 2t z reguły jest lżejszy, ma fajną charakterystykę silnika (to już kwestia gustu w sumie :D ) jest bardziej bezobsługowy, lepiej pali po glebach,

 

i mając 7tys w 2t jest taki wwybór że można kupić 2 motocykle :D

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli chcesz 4t to minimum 250 4t i to coś typy yzf ale kolega wcześniej powiedział jak to może wyglądać w tej cenie. Dlatego poleciłbym Ci 2t tyle że jeśli już trochę jeździłeś to kup coś ostrego. Full cross to bym Ci honde CR mógł polecić i kupisz jakiegoś świeżą a nie 10 letni motor. A jak enduro to ktm EXC 125. Na tym można robić te naprawdę cuda. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem nastawiony tylko na 4T, no ale jak widac przez fundusze moge zakonczyc na 125 w 2T. Poczytam sobie troche o tym, co wymienione zostalo powyzej. Dzieki za rady.

Za jakieś 7,5 kupisz YZF 426 z pierwszych roczników na stalówkach. Ryzyko mniejsze i w razie W stalowe zawory kosztują ok 100zl sztuka więc wymieniasz to,rozrząd i masz praktycznie moto pewne a daje rade sobie równie dobrze jak młodsze crossówki .pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahoj,

W dniu dzisiejszym rozpoczęłam kurs na kategorię A. Jakiś czas potrwa zanim go zakończę, jednak chciałabym zacząć szukać już własnego jednoślada. Niestety nie wiele wiem o motocyklach, prosiłabym więc Was o radę i wyrozumiałość gdybym pytała o rzeczy oczywiste.

Szukam motocykla, typu enduro – co rozumiem, że można nim jeździć po bezdrożach jak i po ulicach (możliwość rejestracji ). Zależy mi, aby móc się wybrać takim motocyklem w dość długie trasy rzędu tysiąca km których znaczna część może wieść po szutrach etc. Znajomy twierdzi, że wtedy motocykl musi mieć większą pojemność, co jak sądzę przekłada się na moc i ciężar pojazdu. I tu problem – ja szukam czegoś niedużych rozmiarów/wagi. Więc jeśli faktycznie długie trasy wymagają większej pojemności to może istnieje złoty środek pomiędzy pojemnością a wagą???

Z uwagi, iż chciałabym jeździć na dłuższych trasach fajnie byłoby jakby motocykl był również w miarę ekonomiczny.

Nie wiem czy to standard w enduro, ale dobrze byłoby gdyby mogły nim jeździć dwie osoby.

 

Do tej pory – nie wiedząc za wiele o motocyklach znalazłam tego typu oferty lecz nie wiem czy spełniają one oczekiwane przeze mnie kryteria – gdybyście mogli ocenić poniższe motocykle pod tym kątem lub zaproponować inne model, byłoby to bardzo pomocne.

Z góry dziękuję.

Myślałam o Kawasakii KLE 500 – jednak waży on 200 kg. I nie wiem czy to jego jedyna wada.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1844333

 

Znalazłam również:

SUZUKI DRZ 400SM

http://cgi.ebay.co.uk/Suzuki-DRZ-400-SM-20...=item2559aae920

jednak to określają jako supermoto – nie mam pojęcia co to znaczy – ale jeśli dałoby się zamienić koła/opony na bardziej terenowe… to wizualnie nie widzę przeciwwskazań aby wpaść nim do lasu????

SUZUKI DRZ 400S

http://www.moto.allegro.pl/item1033819171_..._s_6000_km.html

 

YAMAHA WR 450

http://cgi.ebay.co.uk/2004-Yamaha-WR-450-F...=item5d285aadf8

KAWASAKI KLX 450

http://cgi.ebay.co.uk/klx-450r-enduro-kawa...=item439eea2953

BMW

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-G450-G450X-09-RE...=item414f593f9d

 

YAMAHA XT660

http://moto.allegro.pl/item1034780658_yamaha_xt_600.html

 

 

Nie wiem też na jak stare/z jak dużym przebiegiem motocykle opłaca się rozważać?

 

Co myślicie? Co radzicie??

 

Kwota jaką chciałbym przeznaczyć to około 10 tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahoj,

W dniu dzisiejszym rozpoczęłam kurs na kategorię A. Jakiś czas potrwa zanim go zakończę, jednak chciałabym zacząć szukać już własnego jednoślada. Niestety nie wiele wiem o motocyklach, prosiłabym więc Was o radę i wyrozumiałość gdybym pytała o rzeczy oczywiste.

Szukam motocykla, typu enduro – co rozumiem, że można nim jeździć po bezdrożach jak i po ulicach (możliwość rejestracji ). Zależy mi, aby móc się wybrać takim motocyklem w dość długie trasy rzędu tysiąca km których znaczna część może wieść po szutrach etc. Znajomy twierdzi, że wtedy motocykl musi mieć większą pojemność, co jak sądzę przekłada się na moc i ciężar pojazdu. I tu problem – ja szukam czegoś niedużych rozmiarów/wagi. Więc jeśli faktycznie długie trasy wymagają większej pojemności to może istnieje złoty środek pomiędzy pojemnością a wagą???

Z uwagi, iż chciałabym jeździć na dłuższych trasach fajnie byłoby jakby motocykl był również w miarę ekonomiczny.

Nie wiem czy to standard w enduro, ale dobrze byłoby gdyby mogły nim jeździć dwie osoby.

 

Do tej pory – nie wiedząc za wiele o motocyklach znalazłam tego typu oferty lecz nie wiem czy spełniają one oczekiwane przeze mnie kryteria – gdybyście mogli ocenić poniższe motocykle pod tym kątem lub zaproponować inne model, byłoby to bardzo pomocne.

Z góry dziękuję.

Myślałam o Kawasakii KLE 500 – jednak waży on 200 kg. I nie wiem czy to jego jedyna wada.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1844333

 

Znalazłam również:

SUZUKI DRZ 400SM

http://cgi.ebay.co.uk/Suzuki-DRZ-400-SM-20...=item2559aae920

jednak to określają jako supermoto – nie mam pojęcia co to znaczy – ale jeśli dałoby się zamienić koła/opony na bardziej terenowe… to wizualnie nie widzę przeciwwskazań aby wpaść nim do lasu????

SUZUKI DRZ 400S

http://www.moto.allegro.pl/item1033819171_..._s_6000_km.html

 

YAMAHA WR 450

http://cgi.ebay.co.uk/2004-Yamaha-WR-450-F...=item5d285aadf8

KAWASAKI KLX 450

http://cgi.ebay.co.uk/klx-450r-enduro-kawa...=item439eea2953

BMW

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-G450-G450X-09-RE...=item414f593f9d

 

YAMAHA XT660

http://moto.allegro.pl/item1034780658_yamaha_xt_600.html

Nie wiem też na jak stare/z jak dużym przebiegiem motocykle opłaca się rozważać?

 

Co myślicie? Co radzicie??

 

Kwota jaką chciałbym przeznaczyć to około 10 tys.

 

Witaj.

Gratulacje za pomysł zrobienia prawka KAT. A na początku i szybkiego zdania egzaminu.

 

Co do moto to musisz coś więcej napisać, np jakie sa "Twoje gabaryty :wink: " to bardzo ważne.

Generalnie przy założeniach Twoich to kolega wg mnie ma racje. Jak chcesz robić wiele km w traskach to moto powinno być trwałe, niewysilone mocą ( 45-55KM przy 200 kg to uwierz nie jest nic dzikiego ale daje już rade)= długowieczne, mało awaryjne i mało kosztowne w utrzymaniu, dające w miarę przyzwoitą dynamikę i nie męczące sie przy prędkościach "szosowych".

Sądze że nie masz parcia na jak największa moc, chcesz jeździć bez szaleństw....?

Jesli tak to myślę, ze trzeba koło 600 cm3 sie kręcić.

Odrzuć wszytskie DRZ, WR, EXC, CRF itp. To są wysilone sprzęty (no może mnie S-ka DRZ) do ostrzejszego latania w trudniejszym terenie, często kosztowne w utrzymaniu, wymagajęce częstych serwisów, wymian spraw eksploatacyjnych, dość twarde, niewygodne siedzenia itp Totalnie nie nadające sie na trasy.

Sądze, ze trzeba sie pogodzić z masą +/- 200 kg, poszukać czegoś wygodniejszego, z "guzikiem" o przyzwoitej dzielności w terenie. Opony soie sama dobierzesz bo to jest ważne

Jak niewysoką jesteś osóbką to moze XT 600 , BMW F650... Ten KLE - nie mam pojęcia , zresztą na temat KAW nie mam zdania- doświadczenia. Ale to akurat sprzety na szose, można kupić ładny, nie zniszczony sprzęt co może długo polatać. Założyć sensowne oponki i na szuterek też wjedziesz. Możesz wziąć pod uwagę np Honde Transalp- można kupić tanio i też fajnie polatać. Stare sprawdzone, niewysilone sprzety. Sądzę, ze dla turystyki motocyklowej z małą domieszką lekkiego OFF to będzie lepszy wybór z uwagi na komfort podrózy jak i eksploatację (upierdliwość i koszty)

 

Ale pewnie wiele innych, ciekawych propozycji tu padnie.

 

Pzdr

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jakieś 170 cm a masa ciała to 54 kg. Transalp jest wielki-nie wiem czy bym go podniosła przy wywrotce - Myślałam że znajdzie się jakaś 400 setka poniżej 140 kg którą można by pojeździć poza asfaltem w europie?

Najwyżej wybiorę się na siłownie i poćwiczę dźwiganie ;)

W każdym razie bardzo dziękuję za odpowiedź i radę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi Panowie powiedzieć coś o tym konkretnym motocyklu ?

http://allegro.pl/item1027418957_yamaha_xt...ednosladow.html

Poważnie zastanawiam się nad jego kupnem tylko nie za bardzo wiem czy wszystko ok. Nie znam się na tych sprzętach i nie wiem co powinno być a co nie.Wydaje mi się,że powinien mieć tarczę z tyłu a nie bęben. Tak wizualnie go oceńcie czy warto go zobaczyć na żywo i się nim interesować.

Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...