Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

doradźcie, na pierwszy motocykl z kat B przy 95 kg i 36 latach jak kupie enduro 125 to będę czuł się na tym jak słoń na kosiarce? coś czytałem że można odblokować 2t ale to pali z 7 litrów chyba? chce jeździć głownie po mieście czasem trasa 100 km i fajnie byłoby móc po ścieżce leśnej, max łące pośmigać (nie mam zamiaru szaleć jak crossem) ale to w 125 nie da się wszystkiego na raz mieć przy 95kg?czy jest coś takiego? bo nie znam się na motocyklach, mam 8tys. Wszystkie te enduro 125 brzmią jak piły mechaniczne? jakiś model możecie zaproponować? nie znam się na mechanice, ponoć Suzuki Dr 125 4T jest ok( nie pali 7/100, brzmi w miare i troche mozna w teren) ale ma mocy mało ponoć a ja 95kg. Jest z tego jakaś frajda czy lepiej jak sobie kupie lekko używany romet scmb 125?

 

tak, bedziesz sie czul jak slon na kosiarce. Chociaz znajomy, ktory odkupil ode mnie XLR125R ma podobne gabaryty i poki co nie mysli o zmianie. Zakup sprzeta 125 pod kat.B dla Ciebie ma sens tylko jako przejsciowka, dla podszkolenia techniki jazdy.

 

2T mozna odblokowac. ogolnie odblokowanie to wzrost mocy ~2x, wtedy np. taka DT125 ma ok. 27km, ale nie spelnia wymogow kat.B. takze moim zdaniem lepiej juz kupic 250, czy nawet wiecej i nie udawac.

 

miasto, czy trasa 100km to nie miejsce dla 2T - zapomnij. spalanie, brak hamowania silnikiem i inne niewygody.

 

zjazd z utwardzonej drogi wymaga w jakims stopniu odpowiednich opon. najlepiej laczyc to beda jakies "szutry" (a'la heidenau k60), ale w 125 mozna sie pokusic o michelin ac10, ktore jaka ?jedyna? kostka maja homologacje drogowa i powinny troche pozyc nawet na asfalcie.

 

ogolnie nie dostaniesz zbyt ciekawego enduro w kat.B pod siebie. przewaznie maja do 12km - to co im zabral czas. tak jak pisze Rura_ Varadero bedzie najmocniejsze (14,2km, z uwagi na silnik V2) i najwieksze w tej klasie. jednak to bardziej turystyk niz enduro.

 

8 tysi na varadero to za malo, a potem trzeba przy niej cos bedzie zrobic po zakupie, do tego koszt kasku (min. 300-400zl) i reszty.

XLR/KMX/DT itp. mozna spokojnie wyrwac w takim budzecie, nawet za polowe.

 

Jak nie masz kogos z typowym enduro na B zeby sie przejechac i zobaczyc to najlepsza opcja wg mnie jest kupic w miare tanie, byle sprawne enduro zobaczyc, czy sie podoba i zmienic.

 

nie wszystko brzmi jak kosiarka. 2T maja taki wlasnie dzwiek, 4T brzmia duzo lepiej. jasne, ze pojemnosc cylindra ma wplyw na dzwiek, ale wydechem mozna zrobic cuda. Kolega ma w XLR wydech arrowa i bez db-killera brzmi jak grozna 250.

 

co do dr125 to wszystkie 125 4T kat.b beda mialy podobna moc, jakies max 12km. takze nie skupilabym sie na tym jaki model brac, tylko szukal jakiegos uczciwego egzemplarza z kilku modeli.

 

czy frajda bedzie to zalezy, czy Ci sie spodoba, jakie masz umiejetnosci i jak szybko bedziesz sie uczyl techniki. Jak dopiero zaczynasz i nie masz zadnych doswiadczen to na rok starczy frajdy.

 

co do rometa to chinol. lepiej 20-latka z japonii niz takie cos.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2T mozna odblokowac. ogolnie odblokowanie to wzrost mocy ~2x, wtedy np. taka DT125 ma ok. 27km, ale nie spelnia wymogow kat.B. takze moim zdaniem lepiej juz kupic 250, czy nawet wiecej i nie udawac.

 

miasto, czy trasa 100km to nie miejsce dla 2T - zapomnij. spalanie, brak hamowania silnikiem i inne niewygody.

 

 

W kwestii technicznej... Czy aby DT nie ma dozownika oleju a co za tym idzie można silnikiem hamować?

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W kwestii technicznej... Czy aby DT nie ma dozownika oleju a co za tym idzie można silnikiem hamować?

 

Ano ma. Hamuj, nikt Ci nie broni, ja bym jednak w 2T tego nie polecal. Sam dozownik, bym zas wywalil.

Edytowane przez emes321

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ano ma. Hamuj, nikt Ci nie broni, ja bym jednak w 2T tego nie polecal. Sam dozownik, bym zas wywalil.

 

No ja w KMX permanentnie olewałem dozownik i lałem do baku od razu gotową mieszankę... Jakoś nie miałem zaufania do tego dozownika ale wydaje mi się że jeśli dozownik działa prawidłowo to można silnikiem hamować*.

 

* - czysta teoria, nie poparte żadnymi badaniami.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam panowie. Mam 6 tyś i szukam sobie jakiejś 125 w 2T. Wiadomo co jest do wyboru. Celuje w roczniki 2000-2004. Tylko zastanawiam się czy KX, YZ, CR czy może RM. KTM i Husqvarne raczej odpuszczam. Co z wyżej wymienionych jest najbardziej na przód. Kiedyś miałem CR 125 z 97r, to było jakoś 6 lat temu. I chciałbym znowu ruszyć w motocross. Ostatnio w okolicach znalazłem to: https://www.olx.pl/oferta/yamaha-yz-125-02rok-bardzo-zadbana-gotowa-do-jazdy-CID5-IDAv1kQ.html

Co powiecie, na co szczególnie zwracać uwagę. Ja pierwsze co patrze to na pewno stan zawieszenia, czy motor jedzie, czy nie ma spawanych karterów i innych rzeźb związanych w druciarstwem. na co na pewno patrzeć? Czy umowa kupna sprzedaży wystarczy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć 🙂 Jestem Filip i piszę z prośbą o pomoc w wyborze motocykla.
188cm 85 kg waga. 3dychy na karku, więc już wiekowy jestem 😄
Chciałbym kupić pierwszy motocykl. Zastanawiam się nad Yamaha DT 125RE, Yamaha WR250f albo yz125.
Prawdę mówiąc największy problem mam z wyborem między 2t a 4t. Oglądałem wiele filmów n yt oraz czytałem wiele artykułów.
W wielu z nich piszą, że na początek 2t. Jak 2t to DT125 jest super, ale obawiam się, że z czasem będzie za mało tej mocy dla mnie. I jakoś DT'ka kojarzy mi się z motocyklem bardziej Enduro pod płaski teren. Mogę zawsze wybrać yz125 ale ona znowu to full cross. Tylko w las 😄
Znowu 4t WR250f wydaje się idealna dla mnie. Najlepiej wygląda, można śmigać wszędzie, ale znów piszą ludzie, że na początek lepiej nie 4t....
I teraz nie wiem ;/ Jestem osobą rozwojową, więc nie zamierzam jeździć 5 lat po polach, aż się nauczę a może kiedyś w góry. Nauczę się szybko i w trudny teren chcę jechać tak samo szybko. Dlatego boje się, że przy zakupie DT125 będzie mi za pół roku brakowało osiągów.
Kolejna sprawa wielu pisze, że 4t do lasu i technicznej jazdy to ciężko... a jak oglądam czy to Enduro Krzesowice czy enduro KeX itp to śmigają 4t w trudnym terenie i jakoś im to idzie...
W tym tygodniu chciałbym zakupić motocykl... Jakieś porady ? Może coś jeszcze podpowiecie...
Z góry dzięki 🙂
Pozdrawiam Serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychufmx, jesli szukasz zdrowej setki w danym budzecie, nie skupiaj sie na konkretnym modelu, a rozeznaj sie na rynku i ocen co aktualnie jest... w dobrym stanie. Co do ogloszen; nie ma co sie sugerowac zapewnieniami wypisanymi przez wlasciciela, bo z autopsji wiem, ze jest to loteria. Najlepiej poogladaj kilka 'okazow' w Twoim 'areale' ,tak zebys nie musial drzec pol Polski by okazalo sie ze masz do czynienia ze zlomem.. Dzieki temu bedziesz wiedzial na co zwracac uwage, byc moze poswiecisz na to troszke czasu, ale uwierz - to zaowocuje :)

Ogladaj calosc..detale, czy odpowiednie sruby sa w odpowiednich miejscach, czy opony maja jakies mieso czy np sa nasmarowane PLAKiem.. w jakim stanie jest lancuch, obejrzyj silnik, czy nic nie podcieka, nie odpada, nie polapane na druty czy tryty.. etc., felgi czy mocno poobijane. Liczy sie stan ogolny. Zwykle juz stan wizualny daje do myslenia. Jezeli ktos niechlujnie uzytkowa, to  zapewne olewal okresowe serwisy i nie ma co liczyc, ze w srodku bedzie lepiej.., chociaz to nie regula.., bo z obserwacji innych Motocykli juz wiem, ze czasem wizualnie prezentuje sie pieknie, Amerykansko prawda.. :) a po rozebraniu i rozpolowieniu silnika ogolny stan wyglada jak jedna wielka Favela w Barazylii... ;)

Danteforum..

Pytanie nr 1. jezdziles juz czyms?

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Natalia Cattiva napisał:

Danteforum..

Pytanie nr 1. jezdziles juz czyms?

Skuterem 😄
Jest to mój pierwszy moto można powiedzieć. Ale rzecz w tym, że szybko się uczę i nie chcę za rok sprzedawać motocykla i szukać innego tylko dlatego, że kupiłem za słabą jednostkę(czy coś w tym stylu). Chciałbym po prostu kupić już "porządny" sprzęt którym będę mógł śmigać przez kilka lat i który zabiorę w każdy teren. Obecnie oglądam KTMy u TEGO Pana. Może znajdzie się te 12tyś żeby kupić taką sztukę no tylko odwieczne pytanie 125 2t czy 250 4t a może 250 2t ?
Czytałem jakie są różnice oglądałem filmy z porównań. I nie wiem czemu ale 4t bardziej mi się podoba. Chociaż jest cięższy, piszą że łatwiejszy w opanowaniu. Ale nie brzmi też jak zabawka 2t i wygląda solidniej jak dla mnie... No ale tak jak pisałem nie chcę żałować zakupu. Chociaż ostatecznie i tak muszę sam podjąć decyzję(wiadomo).

Moto 1
Moto 2
Moto 3
Moto 4
Moto 5
Takie rodzaje maszyn za mną chodzą i chciałbym wybrać coś z tego. Najbardziej podoba mi się KTM 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec, tak na szybko.. 250 2T to jest ogier, ktory rzadzi Toba, a nie Ty nim. Ja swoja przygode zaczynalam wlasnie od takiego sprzetu (cwiartka 2T).., owszem duzo pokory uczy, a nawet bardzo duzo.., ale z perspektywy czasu nie uwazam, ze jest to najlepszy sprzet do nauki, aczkolwiek nie zaluje. Lapy wyrywa przy samej dupie i nie pyta czy masz na to ochote, wiec ciezko jednoznacznie wypowiedziec sie czy jest to bardziej nauka, czy walka zeby gniewny nie zrzucil Cie z siebie, a to zwykle bolesne lekcje sa 🙂 Kultura pracy jednostki 2T dziala 0/1 czyli; odkrecasz- trzymaj sie mocno, odpuszczasz, staje deba.. Na Twoim miejscu raczej dalabym sobie spokoj.., ale zrobisz jak uwazasz, duzy juz jestes 3 z przodu juz masz.. jak i z reszta ja..

4T spokojniejsza, nie mylic z 'zamuleniem'.

EXC fajny sprzet, ale jak kazdy 'zylak' wymaga raczej czestego serwisu. 

Duze znaczenie ma przeznaczenie i nie do konca dobrym pomyslem na tym etapie jakim jestes Ty (poczatek przygody) brac motor, ktory ma starczec na dlugo chociaz...

realia wygladaja tak, ze nie wiesz jak bedzie. Czy Ci sie nie znudzi po roku, a moze tak przypadnie do gustu ze utkniesz w tym zwiazku na wiele lat.. Niemniej jednak z zadnym nie spisujesz dozywotniej umowy, wiec w kazdej chwili mozesz ten 'uklad rozwiazac' 🙂

Tak jak pisalam juz wyzej szukaj cos co jest w dobrym stanie, ale i tak licz sie ze bedzie roznie.

Im wiecej bedziesz jezdzil, tym bardziej bedziesz znal swoje potrzeby/ wymagania wzgledem maszyny jaka masz/ chcialbys miec pod tylkiem.

Moge wykopac namiar do goscia ktory targa ciekwe sprzety z Francji, warto tez popatrzec na skandynawskich forach jak wyglada rynek, swego czasu przesliczne EXC tam wykopalam.

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Natalia Cattiva napisał:

Moge wykopac namiar do goscia ktory targa ciekwe sprzety z Francji, warto tez popatrzec na skandynawskich forach jak wyglada rynek, swego czasu przesliczne EXC tam wykopalam.

Dziękuję bardzo za wszystkie informacje 😉 ale mam jeszcze pytanko odnośnie kosztów utrzymania. Czy będą się różniły w ktm 250 4t a w wr250f 4t.

To jest jest dla mnie ważne...

No i czy jest dużo różnica jeśli chodzi o osiągi tych dwóch moto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdrowie. . 🙂 Ceny czesci masz dostepne w katalogach, a i zachecam do lektury danych technicznych obu motocykli, wszystko jest ogolnodostepne, nie bac sie korzystac 🙂

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Croowab napisał:

Skoro historia niewiadoma to szykuj sie na remont... ale skoro juz jedziesz..

No mam zaraz wyjechać...

Remont ok. No ale co na początku muszę wymienić?

Kolejna sprawa. Nie będę żyłował crossa na początku bo jeździć nie umiem 😛 więc chyba powinien wytrzymać do końca sezonu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...