Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

za 7 kola kupi calkiem dobrego LC4 620 z konca lat klepania , za 8 mozna juz szukac pierwszego modelu 640 ( imho ciutke mniej terenowe od 620) , co do tej wagi, to DRZ S wazy tyle co LC4 620 GS czyli 132 Kg , ale oczywiscie wymiarowo jest duzo mniejsza . W tej chwili znalesc XR 600 w dorym stanie, to jak 6 w totka , nie licz ze 20+ letni enduro katowany w 90% w offie bedzie w super stanie i bez wkladu. TO NIE SA motocykle idiotoodporne jak sie je okresla , kazdy motocykl, a szczegolnie enduro wygaga rzetelnego serwisowania , a XR tez nie jest pozbawiona wad. TTR mozna kupic świeższe modele , ale to pojazd dla emeryta :).

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lc4640 w teren ? przecie to ciężki kloc z kopytem jak xt600 :D dla mnie 640 to kompletna lipa w teren , do turystyki tak , ale nie w teren w moim rozumieniu ( las , żwirownia , łaki , podjazdy )

 

tak samo ciężko znaleźć lc4 jak xr600 w sumie i jedno i drugie jest męczone i dojechane , różnica na plus xr600 jest taka że w xr600 piec powinien pracować jak ksiązkowo się opisuje pracę silnika a do LC4 żeby na ucho ocenił pracę silnika trzeba szamana nie mechanika :D

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku mojej kariery enduro jeździłem z kolegą który miał LC4. Do tego brak startera i zepsuty dekompresor :D szybko się wyleczył i kupił exc 450 ;) Tyle wg mnie w temacie lc4 i terenu.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tylko dolozyc ale i miec wiecej kasy rocznie na moto , widze to po kumplu ktory kupil exc 525 i co chwle olej, lozyska , filtry , teraz rozrzad i tak w kolo , ja wiosna zmienilem olej w lc4 i zrobie to na nastepna wiosne :)

 

640 nie jest zla , ale wagowo okolo 10 kilo wiecej od 620 ( mialem dwa rownoczesnie i wazylem na tej samej wadze) , motocykl nadaje sie swietnie do lasu dla niewymagajacych enduro turystow , zawias naprawde robi robote.

 

Fakt XR pracuje cicho , LC4 zazwyczaj nie wiesz czy on tak ma, czy korba zaraz okno zrobi :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Szukam jakies enduro 250 4t lub 125 2t do codziennego uzytku. Nie mam doswiadczenia z takimi pojemnosciami jedyne co to jezdzilem na 80 enduro.Moglibyscie mi cos doradzic cos przyzwoitego oczywiscie zeby bylo mocne gustowne ale rowniez bezawaryjne jakis model albo cos z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dt 125

 

 

ja wiosna zmienilem olej w lc4 i zrobie to na nastepna wiosne :)

 

ale nie masz czasem ochoty przesiąść się na jakiegoś napierkurwodalatora ? ja po przejażdżce fe570 stwierdzam że jakbym miał kasę to kupiłbym coś szatańskiego chyba :D albo xr650R albo 520 albo fe570 albo husqe wr 360 .........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich:)

 

Chciałabym zakupić sobie crossa bądź enduro. Czytając różne fora, bardziej skłaniam się ku enduro. Moto ma być głównie używane do jazdy po lesie i polach rekreacyjnie i jeżdżenie w mieście sporadycznie ale nie koniecznie. Rozmyślałam o dual purpose. Dodam że jestem początkująca, mam małe doświadczenie w jeżdzie simsonikiem. Mam 158 cm i ważę 50 kg. Mam również od 3 lat prawo jazdy kat. B. Proszę o jakieś podpowiedzi odnośnie modelu.

 

Pozdrawiam :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słoneczko w zasadzie wszystko już było ale pomogę bo i tak się nudzę :D

 

Jak masz tylko doświadczenie na simsonie to ja w trosce o piękną niewiastę poleciłbym jednak 80 2T na start a nie dt125-dt 125 w moich oczach jak jest odblokowana , zdrowa i dobrze wyregulowana potrafi zrobić krzywdę komuś o drobniejszej budowie i z zerowym doświadczeniem w Offie....

 

tu masz kilka modeli -crm 75 , cre 50 albo 70 , mtx 80 , dt 80 , no jest jeszcze ts 70 ale nie ma części więc ja bym se dał spokój......

 

Skarbie na wzrost nie ma sprawdzonej recepty 60-70% tych motocykli jest na chama podniesiona w kosmos żeby lepiej brał na koło i miał większy prześwit ( mojego kumpla dt 80lc2 jest wyższa od xr600 czy xr 400 :D ) więc musisz się po prostu przymierzyć idywidualnie do każdego ale będziesz miała pewnie problem z dotykaniem gleby.........

 

Najbardziej napierdalacz jest cre 50 lub 70 , części nawet w spożywczym , lekka bardzo mocna , minus że dłubane egzemplarze palą jak czołgi( porozwiercane dellorto , wydechy tuningowe bo do pieca AM6 jest masa części tuningowych w przystępnych cenach ) a ciężko trafić jakiś zdrowy OEM, z wad to jest ich mało , nieraz drogo i nie zabierzesz mnie na przejażdżkę bo nie ma podnóżków pasażera ( od biedy można kogoś przewieźć ale słaby subframe pod siedzisikiem i może się złamać )

 

MTX80/dt 80 to najbardziej popularne , z dt80 omijaj szerokiem łukiem chłodzone powietrzem bo to jest dobry motocykl ale w razie jakiejkolwiek awari będziesz strugać tłok pilnikiem bo nie ma części , natomiast lc i lc2 ( skrót od liquid cooled ) jak najbardziej , mtx chłodzonej powietrzem jeszcze trochę gratów jest......

 

Jedź z kimś kumatym niech to obejrzy to nie jest awaryjny sprzęt ale one zajęły miejsce WSK na wsiach i latają nimi ludzie bez pojęcia i tak też je naprawiają , ostatnio rozbierałem silnik od dt 80 gdzie co 2 zębatka była przyspawana ( łańcucha , potem jakaś w skrzyni , potem na wale itp :D ) wylewający się czerwony silikon to jeszcze nie śmierć ale trzeba dobrze obejrzeć , zwróc uwagę na ramę bo to mogło już mieć 15-ście silników i mogłabyć rama spawana.........

 

 

Możesz szukać egzemplarza zarejestrowanego jak bozia przykazała na motocykl ( 90% zarejestrowanych jest jako motorower ) bo parametry takiej 80 2T pozwalają legalnie jeździć na B a obstawiam że taki egzemplarz będzie sporo tańszy bo jest mniej chodliwy, tyle tylko że OC droższe i przegląd co roku....

 

młody sprzęt ? będzie ciężko bo 80 2T są od 100 lat nieprodukowane , jak chcesz coś młodego to albo 50 albo 125 , między 50 typu dt 50 a 80 typu dt80 jest spora przepaść w mocy i jak bym jednak szedł w 80.....

 

na początek ci to styknie to ma mocy 7-10KM , można pojeździć i na żwirowni i po lesie , jak kupisz zadbaną ładną to będzie służyć, ja dt 80 miałem 2 lata wymieniłem świecę zapłonową i łańcuch a miała bardzo ciężkie życie :D mtx 80 chłodzoną powietrzem miałem 3 lata , ale napaliłem się jak ślepy na telewizor i wdepłem w minę więc potem sporo kasy włożyłem

 

ile kasy ? rozrzut cen jest jak pocisków przy ogniu maszynowym z ak47 , można kupić za 900 zł gruza bez papieru na pola i lasy , można za 4 tys coś młodego dłubniętego z kwitem , myślę że za dt80 czy mtx z papierem te 2500 trzeba szykować plus coś tam do włożenia na start........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o matko, dzięki Ci bardzo za tak wyczerpującą odpowiedz. Domyślam się że takich zapytań było już wiele ale jak zobaczyłam tyle stron tematu to mój zapał szybko zmalał do znalezienia jakiejkolwiek informacji i liczyłam na taką osobę jak Ty, która by chciała mi to wszystko wytłumaczyć:)) Zabieram się także to studiowania Twojej odpowiedzi i mam nadzieję ze coś sobie wybiorę.:)

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam Cię serdecznie jak i każdego z forumowiczów osobno:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podpowiem że najważniejszy jest stan w jakim kupisz. Jak kupisz szrota to zawsze będzie boleć i nic nie pomoże ;)

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że niewielka na niekorzyść blastera............silnik w blasterze jest prostszy( tylko tyle że silnik ma fabrycznie nicasil , chodzi na tuleji ale tulejowanie jest drogie , dt 125 chyba do końca produkcji szła na żeliwie ) , ceny części te same ale jak to quad ma bardziej skomplikowany układ zawieszenia opony masz do wymiany 4 a nie 2, droga jest bardzo oprawa łożysk osi jak ktoś zaniedba wymianę ( w dt 125 wymienisz koło które kupisz za grosze ) .........

Aczkolwiek zajebisty quad , obecnie można je kupić za śmieszną kasę ( i za 3kpln ) a faza na wypasie , jakbym miał miejsce w garażu też bym łyknął , legenda quadowego CC w PL ( od nich i od banshee i warriora zaczynały się CC quadowe w Polsce ) i ogólnie legenda 100 lat produkowany, prosty do bólu, daje masę frajdy....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...