Jacob23 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Witam. Na wstępie dodam, iż użyłem szukajki, ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Na przyszły sezon planuje kupić nowe moto. Będzie to prawdopodobnie hard enduro. Szukałem czegoś o około 45 KM. Narazie w głowie zagościło mi moto: EXC 200 2t. Moto będzie używane w teren i w weekend na tor. Posiadam DT, wcześniej sezon przejeździłem na KMXie kolegi (zawsze to jakieś doświadczenie) i często mam okazje poszaleć na CRMie również kumpla. I właśnie tu jest główne pytanie … Co ile wymiana tłoka (sezon starczy ?). Ogólnie chodzi mi o eksploatacje. Interesuje mnie również spalanie (takie jak w secie ?). Które roczniki najlepsze i jak z awaryjnością tego modelu ? Często się sypie czy może twardo się trzyma ? Najlepszym rozwiązaniem było by kupić crossa sete, ale że chce czasami wyjechać w teren to się do tego nie nadaje. Z góry wielkie dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Witam. Na wstępie dodam, iż użyłem szukajki, ale nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Na przyszły sezon planuje kupić nowe moto. Będzie to prawdopodobnie hard enduro. Szukałem czegoś o około 45 KM. Narazie w głowie zagościło mi moto: EXC 200 2t. Moto będzie używane w teren i w weekend na tor. Posiadam DT, wcześniej sezon przejeździłem na KMXie kolegi (zawsze to jakieś doświadczenie) i często mam okazje poszaleć na CRMie również kumpla. I właśnie tu jest główne pytanie … Co ile wymiana tłoka (sezon starczy ?). Ogólnie chodzi mi o eksploatacje. Interesuje mnie również spalanie (takie jak w secie ?). Które roczniki najlepsze i jak z awaryjnością tego modelu ? Często się sypie czy może twardo się trzyma ? Najlepszym rozwiązaniem było by kupić crossa sete, ale że chce czasami wyjechać w teren to się do tego nie nadaje. Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.a czemu się seta w teren nie nadaje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob23 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 a czemu się seta w teren nie nadaje ? Ponieważ jest stworzona do toru. Mówię tu oczywiście o full crossie 125 2t. Krótkie biegi, twarde zawieszenie, ogromne spalanie, częste remonty... Może się mylę, ale tak właśnie sądzę. Dlatego się zastanawiam nad hard enduro. Dużo bardziej nadaje się do terenu moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 a czemu się seta w teren nie nadaje ?napisal sete cross - i pewnie chodziło mu o rejestracje. Myślę że exc200 będzie dobrym wyborem, chociaż według mnie to może wr250F. W teren i na tor będzie. :icon_mrgreen:Pzdr, Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 napisal sete cross - i pewnie chodziło mu o rejestracje. Myślę że exc200 będzie dobrym wyborem, chociaż według mnie to może wr250F. W teren i na tor będzie. :biggrin:Pzdr, Maciekpisze ze twardy zawias itd... tu jest paru kolegów którzy by ci pokazali ze prawdziwa zabawa w terenie zaczyna się na crossowce :bigrazz: mozesz z nią zrobic co tylko chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob23 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 pisze ze twardy zawias itd... tu jest paru kolegów którzy by ci pokazali ze prawdziwa zabawa w terenie zaczyna się na crossowce :biggrin: mozesz z nią zrobic co tylko chcesz No cóż ... Nigdy na crossówce nie jeździłem także pisze tylko to co przeczytałem. Wiele osób odradzało mi crossówke w teren ... Wszystko było by piękne i ładne, gdyby nie spalanie. Nie wiem ile dokładnie pali, bo nie miałem, ale ogólnie czytalem, że 7l/h jazdy ... To troche dużo zakładając, że aby przejechać godzine trzeba zapłacić ponad 30 zł + olej. Jak się mylę to mnie poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 No cóż ... Nigdy na crossówce nie jeździłem także pisze tylko to co przeczytałem. Wiele osób odradzało mi crossówke w teren ... Wszystko było by piękne i ładne, gdyby nie spalanie. Nie wiem ile dokładnie pali, bo nie miałem, ale ogólnie czytalem, że 7l/h jazdy ... To troche dużo zakładając, że aby przejechać godzine trzeba zapłacić ponad 30 zł + olej. Jak się mylę to mnie poprawcie.nie przesaszajmy...to caly bak w godzine to wyjezdzisz na torze na full gazie bez przerwy w terenei ci spali 8-9 na 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Jak pisałem post to dopiero kolega Jacob23 napisał swój :biggrin: a ja myślałem że chodzi o rejestrację. W crossie masz twardy zawias, krótkie przełożenia - to utrudnia trochę jazde w terenie. A poza tym jakbyśmy się wybrali w jakąś dłuższą trasę to byś musiał sie zatrzymywać żeby olej zmienić w skrzyni, częściej tankować itp. Także wiesz ;]. Ja nie miejscu jacoba23 bym myślał o jakimś hardenduro ale w 4T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 (edytowane) Jak pisałem post to dopiero kolega Jacob23 napisał swój ;) a ja myślałem że chodzi o rejestrację. W crossie masz twardy zawias, krótkie przełożenia - to utrudnia trochę jazde w terenie. A poza tym jakbyśmy się wybrali w jakąś dłuższą trasę to byś musiał sie zatrzymywać żeby olej zmienić w skrzyni, częściej tankować itp. Także wiesz ;]. Ja nie miejscu jacoba23 bym myślał o jakimś hardenduro ale w 4T.no i jest jeszcze sprawa w jakim kolega sensie widzi jazde w terenie,ja np zdazają sie trasy 80 km ale tak to podjazdy przeskoki przez błota droge jazda przez konary,zapierdalanie po scieżkach czyli raczej taki hard teren nie zaawansowana turystyka ;) a z tą wymianą oleju to nie przesadzaj :D i jeszcze jest sprawa ze kolega cgce tor na wekkend,a do doskonalenia techniki na torze seta to idealny wybór i zdobedziesz dzięki niej bardzo duze umiejętnosc które się przydadza w niektórych rodzajach terenu Edytowane 21 Lipca 2008 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob23 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeśli crossówka spali 8-9 litrów na 100 km w terenie to nie tak dużo jak niektórzy pisali, że w godzinę paliwa w baku już nie ma. Ale dochodzi sprawa remontów i ogólnej eksploatacji, a w tym napewno jest droga.Moto będzie przeznaczone w tygodniu po szkole do terenu (średniego, nie jakiegoś hard), a w weekend na tor. Przeliczając na godziny zegarkowe to jazdy będzie 2 godziny w tygodniu + jakieś 2-3 na torze. Co byście polecali do takiego zestawienia? Na setce się napewno dużo techniki nauczę. Do kupna moto zostało jeszcze dużo czasu, ale mam nadzieje, że w niedługim czasie się nakieruje na nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob23 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Postawie pytanie jaśniej: Czy cross (Np. Honda CR, Yamaha YZ) 125 2t nadaje się do jazdy terenie. Również ciekawi mnie spalanie właśnie w takich warunkach. Na torze to wiadomo, że trochę spali. Wiem, że jest to uzależnione od różnych warunków, ale mniej więcej. Pytam dlatego, iż wiele osób twierdzi, że cross to tylko na tor. Bo jeżeli będzie pił pare litrów na godzinę to odpada. Mam nadzieje, że mi pomożecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAND Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 a czemu sie ma nie nadawać...wiadomo że 125 kręcisz na wysokich obrotach a więc spalanie nie jest male... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stiff_Master Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Postawie pytanie jaśniej: Czy cross (Np. Honda CR, Yamaha YZ) 125 2t nadaje się do jazdy terenie. Również ciekawi mnie spalanie właśnie w takich warunkach. Na torze to wiadomo, że trochę spali. Wiem, że jest to uzależnione od różnych warunków, ale mniej więcej. Pytam dlatego, iż wiele osób twierdzi, że cross to tylko na tor. Bo jeżeli będzie pił pare litrów na godzinę to odpada. Mam nadzieje, że mi pomożecie. Mówisz ze trochę będziesz latał w terenie jak i na torze... Wiec kup sobie cross Suzuki RM, Yamaha YZ lub Honde CR. Nie wiem czemu każdy mówi ze sie cross nie nadaje na jazdę w teren otóż to nadaje sie cytuje ,,Ponieważ jest stworzona do toru. Mówię tu oczywiście o full crossie 125 2t. Krótkie biegi, twarde zawieszenie, ogromne spalanie, częste remonty... Może się mylę, ale tak właśnie sądzę. Dlatego się zastanawiam nad hard enduro. Dużo bardziej nadaje się do terenu moim zdaniem" W sumie masz trochę racji lecz jak kupisz KTM 200 2T to aż tak nie poszalejesz sobie na torze jak crossowko. Myślisz ze będziesz miał tańsze koszty eksplantacji od cross? Właśnie że nie. Wiadomo ze cross dużo chla wachy zależy jeszcze gdzie bo jeśli chodzi o teren to aż tak dużo nie chla najgorzej na torze wtedy najwięcej spali. Nie wiem dokładnie ile potrafi spalić cross w ternie/na torze wiec niech ktoś mnie poprawi :biggrin: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob23 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Mówisz ze trochę będziesz latał w terenie jak i na torze... Wiec kup sobie cross Suzuki RM, Yamaha YZ lub Honde CR. Nie wiem czemu każdy mówi ze sie cross nie nadaje na jazdę w teren otóż to nadaje sie cytuje ,,Ponieważ jest stworzona do toru. Mówię tu oczywiście o full crossie 125 2t. Krótkie biegi, twarde zawieszenie, ogromne spalanie, częste remonty... Może się mylę, ale tak właśnie sądzę. Dlatego się zastanawiam nad hard enduro. Dużo bardziej nadaje się do terenu moim zdaniem" W sumie masz trochę racji lecz jak kupisz KTM 200 2T to aż tak nie poszalejesz sobie na torze jak crossowko. Myślisz ze będziesz miał tańsze koszty eksplantacji od cross? Właśnie że nie. Wiadomo ze cross dużo chla wachy zależy jeszcze gdzie bo jeśli chodzi o teren to aż tak dużo nie chla najgorzej na torze wtedy najwięcej spali. Nie wiem dokładnie ile potrafi spalić cross w ternie/na torze wiec niech ktoś mnie poprawi :biggrin: Pozdrawiam Hmm ... Najlepiej jakby się ktoś wypowiedział, co ma i lata czasami w terenie. Interesuje mnie różnica w kosztach utrzymania takiego hard enduro 2t vs cross 2t. Jeśli było by bardzo podobne to biore crossówke bez dwóch zdań. Jeszcze dopuszczalną alternatywą jest dla mnie hard enduro w 4paku - ale na ten temat później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Hmm ... Najlepiej jakby się ktoś wypowiedział, co ma i lata czasami w terenie. Interesuje mnie różnica w kosztach utrzymania takiego hard enduro 2t vs cross 2t. Jeśli było by bardzo podobne to biore crossówke bez dwóch zdań. Jeszcze dopuszczalną alternatywą jest dla mnie hard enduro w 4paku - ale na ten temat później. Mnie się seta latało wyśmienicie w terenie po lesie itp. powiem wręcz ze lepiej niż teraz 4t, ale znowuż 4t lepiej mi sie jeździ po torze-kwestia gustu :biggrin: bierz crossówke kupisz taniej, chyba że chcesz być full legal , a nie powiem bo papier często sie przydaje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.