Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam kiedyś mi śmigneło viadro z płyta od africa twin 750 gośc miał oklejonego wyprawa polska mongolia zapakowany po sam dach i masakrycznie upier..... :) jak ktoś ma jakieś info to będzie super albo foto i proszę o opis zdjęcia cokolwiek apropo wysokiego błotnika enduro do varadero z gury dziękuje i pozdrawiam grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propo Varadero, to mój dobry kumpel ma. Teraz sprzedaje, bo kupił KTMa 990. Jechałem z nim na dwa moto w traske nad morze. On zapakowany w 3 kufry, torby na kufry, dziewczyna z tyłu przy spokojnej jeździe spalił około 5,4 litr - ma wersje z 2009roku bodajże, czyli wtrysk. Sam byłem świadkiem jeśli chodzi o te spalanie. Generalnie bardzo wygodny motocykl, niczego nie brakuje.

 

Propo turystków, to polecam jeszcze BMW RT 1150, niedawno kupiłem taki i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

macie morze :cool:

 

Mamy. Bałtyk sie nazywa ;)

 

Ja tez sie dorzucę w temacie spalania. Moje jak bym nie jechał oscyluje w granicy 5.5 litra. Wracając z konkretnym deszczu w prędkosciami 80-90 na godzine zszedłem poniżej 5 litrów. Dla mnie pozytywne zaskoczenie jak na takiego giganta bo gdy kupowałem nastawiałem sie psychicznie na wiecej.

 

Przy okazji pytanie. Co myslicie o przesiadce z Viadra na Transalpa po 2008 roku? Kusi mnie ta waga o 60 kilo niższa. Te roczniki wizualnie nie odstraszają a motocykl mógłby być poręczniejszy jak mi sie wydaje. Będę próbował sie w przyszłym sezonie przejechac tym i sprawdzić czy nie bedzie przesadnego spadku mocy który by mi przeszkadzał. No i ciekawi mnie spalanie.

Edytowane przez elemeledudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji pytanie. Co myslicie o przesiadce z Viadra na Transalpa po 2008 roku? Kusi mnie ta waga o 60 kilo niższa.

Aż 60 kg różnicy? Wg danych ze strony Auto Plaza TA waży 214 kg. Varadero SD02 z ABS to ok 235-240 kg. Zaś trampek sprzed 2007 to 191 kg.

Jak średnie enduro to popatrz na DL 650 V-strom .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad takie dane na stronie o której wspominasz, ale według mojej wiedzy Varadero to waga około 280 kilogramów.

O DL650 wiem z pierwszej ręki że mocy brakuje, więc odpada. Poza tym wizualnie też mi nie do konca leży za to spalanie ma wręcz bajeczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w DL za mało mocy to TA też nie wystarczy.

 

Varadero "gotowe do jazdy"*:

roczniki 99 - 02 250 kg

roczniki 03 - 06 bez ABS 265 kg

roczniki 03 - 06 z ABS 272 kg

roczniki 07 - bez ABS 269 kg

roczniki 07 - z ABS 276 kg

 

*(dane za "Shop manual XL1000VX", "Shop manual XL1000V1", "Shop manual XL1000V3", "Shop manual XL1000VA4", oraz "Shop manual XL1000V/VA7").

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad takie dane na stronie o której wspominasz, ale według mojej wiedzy Varadero to waga około 280 kilogramów.

Podają dane suchego motocykla. Jak mu włożysz akumulator, wlejesz olej , płyn chłodniczy, hamulcowy i pełny baniak paliwa to dociągniesz do twoich danych.

Jak napompujesz opony i naładujesz akumulator to jeszcze więcej. :icon_mrgreen:

 

Ta "pierwsza reka" faktycznie jakaś słabowita, jeżeli w małym sztormiaku brakuje mocy. Ale pisałeś o różnicy wagi pomiędzy Varadero a TA. I tu DL650 też jest "lepszy": jego dry-weight to 194 kg a XL700 to 214 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadałem varadero, posiadałem transalpa 650ccm, różnica mocy wg mnie odczuwalna w zasadzie w dwóch przypadkach:

- jak chcesz nadrobić stracony czas na autostradzie - viadrem przy odrobinie samozaparcia pojedziesz dłuższy odcinek 200km/h, transalpem 150km/h... (Max jaki jechałem trampkiem to było chyba 175km/h z trzema oryginalnymi kuframi

- gdy poczujesz potrzebę odrobiny adrenaliny podczas gwałtownych przyspieszeń/startów - viadro to zapewni, trampek już zdecydowanie nie.

Kwestia czy rzeczywiscie tego potrzebujesz, mnie po paru latach użytkowania varadera bardziej irytowała jego masa, odczuwalna zwłaszcza na gruntowych drogach i np w koleinach, gdzie dość łatwo było o przekroczenie tej magicznej granicy, po której brakowało już pewnego podparcia nogą w celu utrzymania motocykla w pionie.

No i (znowu subiektywnie) transalp (ten którego miałem, czyli 650) był jednak odrobinę wygodniejszy - bardziej miękkie zawieszenia, mimo wszystko viadro załadowane kuframi i załogą potrafiło być po prostu za twarde po usztywnieniu (koniecznym) zawieszenia.

Rozważałem trampka, ale ma wadę w moich oczach dyskwalifikującą go do spokojnej turystyki - czyli dętki. Zakupiłem więc dl 650 i sprawdzę, czy aby nie jest tym złotym środkiem :)

 

A osobiście w dzisiejszych "przeradarowionych" czasach osiągami trampka zupełnie bym sie nie przejmował, do turystycznej jazdy we dwoje nadaje się, w sumie jak ma być turystycznie i wygodnie dla plecaczka to około 120-130 km/h jest najprzyjemniej a tyle pojedzie i trampek, i viadro i deel.

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hun996, coś sie tak przyczepił do tej wagi na sucho? Jeździsz w ten sposób? Raczej nie więc dla mnie te dane są cokolwiek bezwartościowe. Gdy przychodzi mi Viadro podnosić to tez wachy nie spuszczam i akumutatora nie wyjmuję ;) A na piachu latam jak szmata hyhy

Prędkośc maksymalna jest dla mnie raczej nie ważna bo nie latam wiecej niz 140 najczęściej. Raczej mi sie rozchodzi o przyspieszanie a co za tym idzie komfort na przykład wyprzedzania. Kolega na DLu mówił podczas powrotu z Bieszczad, że zapakowany trochę za nami nie wydala a podczas wyprzedzania tira przydało by się jeszcze troszkę mocy aby poszło to sprawniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz tam się przyczepił. Myk polega na tym że jak wlejesz do obu motocykli po 15 l paliwa (olejmy akumulatory i całą reszte) to różnica nie jest taka wielka jak pisałeś. A oba motocykle są gotowe do drogi w takim samym stopniu.

Ja jeździłem swoim Varadero po polu, po śladach traktora i spoko. O drogach leśnych i piaszczystych nie wspominam. W tym roku nawet trafiłem do kamieniołomu i też bez sęków wydostałem się na druga stronę. Z tym że ze nigdy nie miałem więcej paliwa jak pół baku. A tu pół baku to więcej niż w niejednym motocyklu cały.

Z kolei jak załadujesz 3 kufry i torbę na siedzenie, zatankujesz "w grzdykę" to masz grubo ponad 300 kg wagi- prawie jak Pan Europa na "sucho" ;) . I wtedy możesz powiedziec że motocykl jest gotowy do jazdy :rolleyes: (na koniec świata).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elemeledudku, ten świat jest już tak urządzony, że jakiego motocykla byś nie dosiadał (pomijając ekstrema), po jakimś czasie tej mocy zaczyna jakby brakować i wydaje się, że mogłoby być więcej. Zawsze też jak jedzie sie za kimś, to wszelkie manewry trzeba wykonywać szybciej, zawsze jest mniej czasu na nie i zawsze sie po prostu "goni" resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staszku, teoretyczne sie z toba zgodzę, w praktyce jednak ja już doszedłem do punktu gdzie naprawde mi więcej nie trzeba. NIe wykorzystuje mocy drzemiącej ze Viadrze bo mi to do szczęścia nie potrzebne. Dlatego też spokojnie mogę sie przesiąść na coś słabszego jeśli na przykład pociagnie to za soba mniejsze spalanie. Teść ma NC 700X i widzę w tym sprzecie wiele plusów. Spalanie jak w skuterze, lekki jak zabaweczka, całkiem sie fajnie kula.....tylko że jakos taki nieładny.

 

Hun, ja tam sypkiego piachu nie ogarniam i za każdym razem ląduje na płasko. Ubaw po pachy......mają ci co to ogladają z boku :)

Edytowane przez elemeledudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...