Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Obawiam sie ze jednak bedziesz musial uwierzyc.

Ten silnik moze spalic 7 i nawet 8 ;-) Jak sie bardzo bedziesz staral to tez wiecej spali.

Silnik byl konstruowany do Hondy VTR 1000 i nie mial byc ekonomiczny tylko z wysokimi osiagami jak na tamte czasy.

Wprawdzie w Varadero sa zmienione gazniki (wezsze gardziele), mapa zaplonu i walki w glowicy - co poskutkowalo lagodna praca silnika i mniejsza moca, jednak ze spalaniem to sobie za bardzo nie poradzili niestety.

Moj jest jeszcze na gaznikach i srednio pali od 6 do 7 l/100km. A jezdze raczej turystycznie/ spokojnie.

Kumpla byl juz nowszy na wtryskach i palil niewiele mniej niestety.

Wszystko zalezy od tego jak jezdzisz. Jaka masz reke do gazu.

 

Varadero jest na szose. ADV to on za bardzo nie jest ze wzgledu na mase i jej rozlozenie. Za to na drodze mega wygodny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys sprecyzowal bardziej co Twoim zdaniem oznacza -"troche mocy" bylo by latwiej.

Bo do jazdy turystycznej to mozna polecic cala niezla game motocykli.

A i tak obawiam sie ze wszystkich bym nie wymienil :D

Powinienes bardziej zawezic pole poszukiwan.

Typowy turystyk, Turystyk/ ADV (Varadero i tego typu) . Classic ?

Co bardziej lubisz, na czym sie widzisz. Do zego sie przymierzales.

Niestety obawiam sie ze ja wrozka nie jestem i z Twojego powyzszego zdania za Chiny nie rozkminie co lubisz.

A pisac Ci co ja lubie to chyba nie ma wiekszego sensu? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felice, skoro jeszcze raz, to i ja powtórzę swoje spostrzeżenia z uzytkowania varadero:

- super motocykl do turystyki we dwoje, ze względu na możliwosci przewozu bagażu i wygodę Pasażerki.

- jeżeli priorytetem jest zużycie paliwa, to zdecydowanie warto wersję 6 biegową na wtrysku zakupić - przebieg na baku wzrasta znacząco (ponad 400km vise ponad 300 w przypadku wersji 5-biegowej).

Okupione jest to niestety poważną wadą - wersja 6 biegowa ma typowy nadbieg i dynamika podczas jazdy we dwoje w zakresie prędkości "regulaminowych", tj 90-120km/h jest po prostu marna, zero elastycznosci w porównaniu z wersją gaźnikową.

 

A owo zużycie paliwa - to motocykl stricte turystyczny, jak zamontujesz 3 kufry, tankbag, jeździsz we dwoje to aerodynamika jest nieubłagana, powyżej 140km/h zużycie wzrasta baaardzo odczuwalnie. Natomiast podczas rekreacyjnej jazdy do, powiedzmy 120km/h, zejście ponizej 6 litrów/100km jest jak najbardziej typowe.

 

Więc jeżeli szukasz motocykla do dalekich autostradowych wypraw -szukaj gdzie indziej, jeżeli do podziwiania krajobrazów przy bocznych, gorszych jakosciowo drogach, do tego we dwoje - varadero jest ok.

Jeżeli nie boisz się masy motocykla podczas manewrów parkingowych i masz te ok. 180cm wzrostu oczywiście.

 

Jako bonus otrzymasz super skuteczne i bezpieczne hamulce, układ dual to świetna sprawa, zwłaszcza w deszczu.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie bylo. Ja zlego slowa o swoim Varadero nie powiem.

Mega wygodny. W kazda trase w sumie sie nadaje (jezeli nie zamierzasz po autostradzie leciec "ile fabryka dala").

Co do wzrostu to tez bym polemizowal :D ja mam akurat 170cm i spokojnie na swoim jezdze od ladnych kilku lat i jakos sie normalnie na nim czuje.

 

Jak chcesz cos do typowej turystyki to PanEuropean, BMW RT (R albo K od gustu zalezy), Kawa GTR (ale i to akurat pali to Ci nie powiem) i jeszcze jakbys poszukal to cos bys znalazl. GoldWinga do turystyki tez spokojnie bym polecil :D

 

Do bardziej ADV to BMW R1200/1150 GS, F650GS (ale wersja 800), Triumph Tiger, Suzuki Vstrom 650 (dla single raidera) lub 1000 (we dwoje). Moto Guzzi Stelvio ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę nad Hondą Varadero XL 1000cc, ciekawi mnie ile to pali przy spokojnej jeździe na luzie :)

w Varadero też powinno być koło 5,5 nie chce mi się wierzyć że jednostka 1000cc może spalić 7l

Mój Varan (SD01) pali 5,2L przy 120 km/h, w jedna osobę z kufrem cetralnym. Styl jazdy spokojny bo to nie jest supersport, ma swój gabaryt i masę. Można jeżdzić po polnej drodze dla traktorów ale dobrze jak ma wtedy mało benzyny w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widac z przypadku Hun996 to tez mozna i mniejsze spalanie wycisnac. Ja jezdze tak do 130 mniej wiecej. Z tym ze szczuplu to ja nie jestem i waze calkiem sporo :D To tez ma swoj wplyw na spalanie. No i mam u siebie troche gorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie bylo. Ja zlego slowa o swoim Varadero nie powiem.

Mega wygodny. W kazda trase w sumie sie nadaje (jezeli nie zamierzasz po autostradzie leciec "ile fabryka dala").

Co do wzrostu to tez bym polemizowal :D ja mam akurat 170cm i spokojnie na swoim jezdze od ladnych kilku lat i jakos sie normalnie na nim czuje.

 

Jak chcesz cos do typowej turystyki to PanEuropean, BMW RT (R albo K od gustu zalezy), Kawa GTR (ale i to akurat pali to Ci nie powiem) i jeszcze jakbys poszukal to cos bys znalazl. GoldWinga do turystyki tez spokojnie bym polecil :D

 

Do bardziej ADV to BMW R1200/1150 GS, F650GS (ale wersja 800), Triumph Tiger, Suzuki Vstrom 650 (dla single raidera) lub 1000 (we dwoje). Moto Guzzi Stelvio ABS.

To są bardzo ciekawe motocykle będę je miał na uwadze. Podoba mi się BMW RT a GoldWing to dla mnie prawie auto więc moto tego typu odpada.

Moto musi być jak moto bez zbędnych bajerów i pierdół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

NIe wiem skąd te wartości spalania Varadero - być może piszecie o wersji gaźnikowej motocykla. Od wprowadzenia wtrysku i nowej skrzyni biegów (czyli mniej więcej od 2003 roku) spalanie zdecydowanie spadło.

Moja XL1000VA z 2006 roku pali średnio 5,8l / 100 w cyklu: 2-3 dojazdy do pracy w tygodniu solo, weekendowy wypad w 2 osoby z kuframi.

Ostatnio na przelocie autostradowym 1500 km przy prędkościach 130-150km/h spalanie wyszło 6,1l / 100 km. Mit o spalaniu po 10l/100km może więc włożyć do czarnej szuflady z napisem "urban legends"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

dzięki ciekawa opcja ale chodzi bardzie o całośćiową np myślałem od afriki tvin albo jakiegoś innego enduraka po prostu miałbym w tedy spodojniejsze sumienie a jerzdże z plecaczkie rze nie pognę kolektora jak ostatnio jak zjeżdżałem z :cool: krawężnika i przytarło dołem czekam na propozycje a na montaż i skapletowanie wyposarzenia mam całą żimę czeka i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi bardzie o całośćiową

Na przytarcia dołem wystarczy.

Nie spotkałem się nigdy z metalową całościową osłoną silnika do XL-a. Wyjście alternatywnym to zdjąć plastikową osłonę i dorobić z blachy kwasówki na wymiar. Do rozważenia kwestia wagi takiego "pudła" i wytrzymałości oryginalnych gniazd śrub.

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...