Skocz do zawartości

dwa pytania z mechaniki silnika


zbir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej, mam prosbe o porade. Mam cbr-ke po szlifie na lewo, dostal dekiel alternatora i delikatnie magneto, wyciekł olej. Mechanikiem nie jestem ale postanowilem ze przez zime sie z tym pobawie i sprobuje zlozyc go do kupy.

 

Zdjalem dekiel i alternator i gdy obracam silnikiem przy pomocy klucza przylozonego do magneta zauwazylem dwie rzeczy :

 

1. opór przy obracaniu jest nieregularny tzn. miedzy godz. 20-22 opór jest duzy, po przeciwnej godzinie czyli ok. 2-4 idzie lekko, w pozostałym zakresie srednio.

 

2. Po kazdym wprawieniu w ruch slychac syczenie jakby powietrze z uchodzącego balona, trwa to nawet kilka sekund po zaprzestaniu obracania.

 

Czy powyzsze to normalnie objawy czy tez sygnalizują jakis problem typu zatarty silnik lub krzywy wał?

 

Pozdrawiam i sorki za lamerskie pytania ale jakos sie trzeba uczyc,

 

 

Tomek

Edytowane przez zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku masz 4 cylindry. Jezeli dwa obroty silnika (720 stopni) podzielisz przez 4 to wychodzi ze krecac walem za pomoca klucza powinienes odczuwac w ciagu jednego pelnego obrotu 2 sprezania (wiekszy opor,sprezynowanie) -podczas dwoch obrotow 4.

Wszystkie te 4 "opory" (dwa obroty walem) powinny byc rozlozone wzgledem siebie co 180stopni.

Jezeli alternator gdzies sie przyciera no to mozesz miec big problem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku masz 4 cylindry. Jezeli dwa obroty silnika (720 stopni) podzielisz przez 4 to wychodzi ze krecac walem za pomoca klucza powinienes odczuwac w ciagu jednego pelnego obrotu 2 sprezania (wiekszy opor,sprezynowanie) -podczas dwoch obrotow 4.

Wszystkie te 4 "opory" (dwa obroty walem) powinny byc rozlozone wzgledem siebie co 180stopni.

Jezeli alternator gdzies sie przyciera no to mozesz miec big problem ...

 

 

 

co 180 albo co 90 zalezy jak fabryka dała.

 

magneto pekło i wyciekł olej ... moim zdaniem przygotuja sie na krzywy wał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magneto pekło i wyciekł olej ... moim zdaniem przygotuja sie na krzywy wał

 

 

tzn. magneto nie pękło. Pekł dekiel i dostały troche uwzojenia alternatora, ale samo magneto jest prawie ok, ma minimalny slad na krawdzi wyczuwalny tylko palcem. No ale prawie moze robic wielką roznice;-)

 

Bede je wysylal wraz z alternatorem do firmy ktora naprawia takie rzeczy (www.magneto.com.pl) to wtedy sie dowiem czy sie doczegos to nadaje.

 

A czy jest jakis garazowy sposób na sprawdzenie czy wał jest prosty?

 

Pozdr

Edytowane przez zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, za pomoca garazowego czujnika z podstawa przylozonego do koncowki walu pozwalajacej na zbadanie jego bicia.

 

Adam M.

 

acha, a mozecie polecic kogos z Poznania kto by mógł z takim sprzetem do mnie do garazu podjechac i zrobic odpowiednie badanie?

 

Pozdrawiam

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha no to inaczej - Czy wiecie gdzie w Poznaniu robią takie rzeczy? najwyzej zatargam moto do nich

 

Do tego wystarczy zwykły czujnik zegarowy, koszt najtańszych to mniej niż 50 zł, problemem może być tylko przymocowanie czujnika do silnika lub zrobienie podstawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...