zbir Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 (edytowane) hej, mam prosbe o porade. Mam cbr-ke po szlifie na lewo, dostal dekiel alternatora i delikatnie magneto, wyciekł olej. Mechanikiem nie jestem ale postanowilem ze przez zime sie z tym pobawie i sprobuje zlozyc go do kupy. Zdjalem dekiel i alternator i gdy obracam silnikiem przy pomocy klucza przylozonego do magneta zauwazylem dwie rzeczy : 1. opór przy obracaniu jest nieregularny tzn. miedzy godz. 20-22 opór jest duzy, po przeciwnej godzinie czyli ok. 2-4 idzie lekko, w pozostałym zakresie srednio. 2. Po kazdym wprawieniu w ruch slychac syczenie jakby powietrze z uchodzącego balona, trwa to nawet kilka sekund po zaprzestaniu obracania. Czy powyzsze to normalnie objawy czy tez sygnalizują jakis problem typu zatarty silnik lub krzywy wał? Pozdrawiam i sorki za lamerskie pytania ale jakos sie trzeba uczyc, Tomek Edytowane 1 Października 2007 przez zbir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 O ile sie nie myle to opor wynika z ruchu tloka, a sycznie z zasysania powietrza przez zawor ssacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbir Opublikowano 1 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 to dobrze, uspokoiles mnie:-) Ale ze rozrusznik ma tyle mocy zeby zakrecic przy takim oporze to sie nie spodziewalem... chociaz moze po zalaniu olejem bedzie lżej, zobaczymy dzieki za odp Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 w silniku masz 4 cylindry. Jezeli dwa obroty silnika (720 stopni) podzielisz przez 4 to wychodzi ze krecac walem za pomoca klucza powinienes odczuwac w ciagu jednego pelnego obrotu 2 sprezania (wiekszy opor,sprezynowanie) -podczas dwoch obrotow 4.Wszystkie te 4 "opory" (dwa obroty walem) powinny byc rozlozone wzgledem siebie co 180stopni.Jezeli alternator gdzies sie przyciera no to mozesz miec big problem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 w silniku masz 4 cylindry. Jezeli dwa obroty silnika (720 stopni) podzielisz przez 4 to wychodzi ze krecac walem za pomoca klucza powinienes odczuwac w ciagu jednego pelnego obrotu 2 sprezania (wiekszy opor,sprezynowanie) -podczas dwoch obrotow 4.Wszystkie te 4 "opory" (dwa obroty walem) powinny byc rozlozone wzgledem siebie co 180stopni.Jezeli alternator gdzies sie przyciera no to mozesz miec big problem ... co 180 albo co 90 zalezy jak fabryka dała. magneto pekło i wyciekł olej ... moim zdaniem przygotuja sie na krzywy wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbir Opublikowano 1 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 (edytowane) magneto pekło i wyciekł olej ... moim zdaniem przygotuja sie na krzywy wał tzn. magneto nie pękło. Pekł dekiel i dostały troche uwzojenia alternatora, ale samo magneto jest prawie ok, ma minimalny slad na krawdzi wyczuwalny tylko palcem. No ale prawie moze robic wielką roznice;-) Bede je wysylal wraz z alternatorem do firmy ktora naprawia takie rzeczy (www.magneto.com.pl) to wtedy sie dowiem czy sie doczegos to nadaje. A czy jest jakis garazowy sposób na sprawdzenie czy wał jest prosty? Pozdr Edytowane 1 Października 2007 przez zbir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 Tak, za pomoca garazowego czujnika z podstawa przylozonego do koncowki walu pozwalajacej na zbadanie jego bicia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbir Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 Tak, za pomoca garazowego czujnika z podstawa przylozonego do koncowki walu pozwalajacej na zbadanie jego bicia. Adam M. acha, a mozecie polecic kogos z Poznania kto by mógł z takim sprzetem do mnie do garazu podjechac i zrobic odpowiednie badanie? Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 chyba takiego nie znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbir Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 chyba takiego nie znajdziesz. acha no to inaczej - Czy wiecie gdzie w Poznaniu robią takie rzeczy? najwyzej zatargam moto do nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 acha no to inaczej - Czy wiecie gdzie w Poznaniu robią takie rzeczy? najwyzej zatargam moto do nich Do tego wystarczy zwykły czujnik zegarowy, koszt najtańszych to mniej niż 50 zł, problemem może być tylko przymocowanie czujnika do silnika lub zrobienie podstawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.