Skocz do zawartości

Spawać czy strzelic sobie w łeb?


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piotrze, stop z cynkiem czyli ZnAl ? Dlaczego to nie jest spawalne? Przecież skoro można podgrzać do temperatury odlewu, to czemu nie zrobić tego ponownie i nie nadlać braku?

Mnie nie pytaj nie jestem metalurgiem ale wiem że podczas miejscowego szybkiego podgrzania zanim zacznie topić się alu cynk odparuje pozostawiając po sobie żużel.

Ten metal ma wiele dziwnych właściwości np. płynie na zimno pod dużym ciśnieniem ale spawać nawet TIGIEM się nie da no chyba że ktoś chce koniecznie dostać nagrodę Nobla z metalurgii to może robić doświadczenia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

facet, ktory to spawal, mowil ze w trakcie spawania troche sie pieniło...

znaczy to, ze nie jest dobrze pospawane i ze macie racje..

 

trudno, w takim razie poczekam i do gwiazdki, byleby mi ten zabierak przyszedł

 

 

czy ktos moglby mi pomoc w sprowadzeniu badz zalatwieniu tej czesci?

moze byc zarowno nowka jak i uzywana w dobrym stanie.

numer czesci KTM 565 32 002 0001, nazywana po ang INNER HUB

o pomoc prosze, poniewaz ludzie z http://i-ktm.pl mieli mi przeslac jakies informacje na maila, a mimo telefonow do nich nadal otrzymuje ta sama odpowiedz "jak uda nam sie skontaktowac z ... to przeslemy panu oferte na adres email"

ich cena to 240 zl, co dla mojego budzetu nie jest specjalnie wielkim wysilkiem. chodzi o czas, bo coraz zimniej na dworze..

 

 

dopisek:

znalazlem taka strone

http://www.cyclehuttktm.com/FicheFinderNew...2%20002%200001# - brak fotki, ale opis i numer sie zgadzaja. ale sciaganie z USA trwa wieki..

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie spawac bo alu ma nizsza temp topnienia nisz cynk zanim cynk sie stopi to alu sie utleni i finał.

A przy odlewaniu jest pewnie dodawane cos co obniza temp topnienia cynku.

Edytowane przez zygi12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem z tym na ogledzinach u tokarza, ktory tez spawa aluminium.

mowil ze to jest zle zrobione, bo material nawet sie nie przetopil, od wewnatrz widac pekniecie.

poza tym spaw jest zle polozony, bo facet nie umyl kosza z oleju przed rozpoczeciem pracy...

 

oczywiste dla mnie juz jest, ze zabierak trzeba zamowic.

szukam tylko osoby/firmy, ktora moglaby mi to zalatwic

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aluminum duraluminium siluminium i wiele innych dzięki różnym dodatkom, nie można twierdzić że sie nie spawa , trzeba to spróbowac postpawać... wg mnie słabo przygotowałes to do spawania,..

 

czlowieku, o czym ty w ogole mowisz?

skoro facet spawa aluminium to powinien wiedziec ze musi byc kompletnie odtluszczone

ja nie musze o tym wiedziec.

poza tym, co ty myslisz.. ze jak sie rekoma dotknie to tluszczu nie ma?

pomysl troche zanim cos napiszesz, bo dzieki takim odpowiedziom tylko spamu na forum przybywa

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos moglby mi pomoc w sprowadzeniu badz zalatwieniu tej czesci?

m :icon_razz: oze byc zarowno nowka jak i uzywana w dobrym stanie.

numer czesci KTM 565 32 002 0001, nazywana po ang INNER HUB

o pomoc prosze, poniewaz ludzie z http://i-ktm.pl mieli mi przeslac jakies informacje na maila, a mimo telefonow do nich nadal otrzymuje ta sama odpowiedz "jak uda nam sie skontaktowac z ... to przeslemy panu oferte na adres email"

ich cena to 240 zl, co dla mojego budzetu nie jest specjalnie wielkim wysilkiem. chodzi o czas, bo coraz zimniej na dworze..

dopisek:

znalazlem taka strone

http://www.cyclehuttktm.com/FicheFinderNew...2%20002%200001# - brak fotki, ale opis i numer sie zgadzaja. ale sciaganie z USA trwa wieki..

Ten nr. kat. to na pewno się zgadza :biggrin: , bo tak szukam w różnych miejscach w necie i wszędzie wychodzi że jest to 583 32 002 200, nawet na tej stronie którą podałeś jest fiszka tego sprzęgła, jest też na www.bikebandit.com (wszędzie kosztuje ok. 80$ ), a tu znalazłem katalog części do KTM http://216.165.193.20/munnracing/catalog/catalog.cfm , jeśli mogą Ci w Polsce załatwić ten zabierak za 240zl, to jest to b. dobra cena ;)

Powodzenia :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spawania zbieraków to owszem zgodze sie że to popelina, ale aktualnie mam taki w swoim moto (stop zbieraka cynk i alu), tak już było, działa, więc nie ruszam nic, spawy zdarzyły zaśniedzieć wiec musiało to już siedzieć jakiś czas.... czyli da sie.....

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i sie da, jak sie umie zrobic. mylilem sie co do goscia, odwalil fuszerke i jestem 3 dychy w plecy. trudno..

jak mi peknie klamka to mu zaniose, ale nie takie cudo silnikowe

 

poza tym sprzet chce uzytkowac na torze motocrossowym. a jak to tor, moto swoje obciazenie ma. blokowaloby mnie to psychicznie i nie wykrecalbym maszyny tak jak trzeba.

mialem tak jak mi lancuszek rozrzadu dzwonil :P

 

 

Wieniek: dzieki za link

 

p.s.

ze starego zabieraka bedzie fajna popielniczka :D

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz jest kłutnia o spawanie;]

 

Aluminium moze byc spawalne, trudno spawalne, nie spawalne;]

 

Stopy nie spawalne to stopy o bardzo wysokiej zawartość pierwiastków takich jak chrom, nikiel, cynk itp.

 

Trudno spawalne to wszystkie stop aluminium z krzemem.

 

Drural aluminium spawa sie specjalnym drutem przeznaczonym do duralu, dzięki któremu materiał ma bardzo podobne własciwosci po spawaniu.

 

 

u kolegi widać ze poprostu stop miał wiekszą temperature topnienia niż materiał na spoinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim starym motocyklu miałem bardzo dużo aluminu=iowych części pospawane takich jak właśnie zabierak, podnóżka, nawet karter silnika był spawany w miejscu gdzie łączy sie silnik ośką wachacza! Spaw trzymał a obok pękła obudowa zznowu i znowy została pospawana. W moim obeznym motocyklu też już spawałem dekiel od silnika bo rozciągniety łańcuszek wałków balansujących przetarł obudowe. Więc chyba sie da spawać tylko trzeba to umieć zrobić i rzeczywiście odpowiednio przygotować podłoże a nie na pałe byle zasmarkać. Ja nie chce sie tu kłucić ale nawet fabryczne podzespoły są spawane (wahacze ramy itd) więc na pewno można i to nie jest 100% aluminium tylko też stopy bo samo aluminium nie jest dobre na takie rzeczy jak rama. W definicji spawania jest jak wół napisane że wprowadza sie spoine po uprzednim nadtopieniu brzegów spawanego metalu, o takiej samej lub "podobnej" struktórze. Więc chyba ktoś już myslał i robił doświadczenia na róznych metalach i stopach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabryka ma ta przewage, ze znaja dokladnie sklad i maja dobrany proces technologiczny, a co za tym idzie - odpowiedniej klasy urzadzenia i warunki (np. spawanie w odpowiedniej, obojetnej atmosferze chemicznej)

 

dekiel spawalbym bez zadnego zastanowienia.. ba.. mozna to w skrajnym wypadku zalepic jakąs poksylina... ale czesc, ktora wiruje z duza szybkoscia to nie to, co tygryski lubia najbardziej.

 

mialem glupi pomysl i dobrze, ze mnie od niego odciagneliscie.

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie że fabryka spawa dokładnie tym samym stopem ale nie mówcie że sie nie da. Poza tym zabierak wiruje dwa razy wolniej, jest lekki i ma małą średnice więc nic sie nie winno rozsypać jak było by dobrze zrobione. Tylko trzeba wiedzieć komu oddać żeby to miało ręce i nogi. Pozdrawiam i miłego czekania na zabierak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w ktm-ie miałem pospawane katrer i miejscjsce gdzie jest zębatka zdawcza kopniaka i się wyłamała i pożądnie przygotowałem materiał, zajomy pospawał , dodam że to nie był popeliniaż co w szopie spawa tylko prowadzi kusy spawania wszyskich metali wiec potrafi dobre robić to. dodam żę pojemność 380 to przekopać nie jest najłatwiej a jednak potrafił to zrobić dobrze a nie osmarkać..... tyle na ten temat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...