ja002 Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 jaki waszym zdaniem lepszy jest cylinder??żeliwny czy aluminiowy do 2t a jaki do 4t?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 jaki waszym zdaniem lepszy jest cylinder??żeliwny czy aluminiowy do 2t a jaki do 4t?? Lepszy jest aluminiowy, bo lepiej oddaje ciepło i takie cylindry mają więcej mocy, ale w razie zatarcia jest gorzej. Ja wybrałem aluminiowy, bo nie zakładam, że zaraz Mi się zatrze.PozdrawiamBajko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Dlaczego nie ma w wiekszosci skuterów cylidrów aluminiowych?? A no prosta odpowiedź silniki te sa dość wydajnie chłodzone przez dmuchawe, mogło by sie okazać ze cylidry aluminiowe były by niedogrzane. Rodzaj materiału na cylider zalezy wyłacznie od konstrukcji i zapewnionego chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 jakie Ty człowieku głupoty piszesz to jest malo powiedziane!!! żeby dogrzać cylinder to jest termostat. Nie masz pojęcia człowieku wiec nie wypowiadaj sie!!!Wg mnie wszystko zalezy od twgo do czego używamy motoru. jesli chodiz nam o maxymalna moc i motocykl używany jest do wyczynu to jak najbardziej nicasil, (jak sie nie mylę są ciaśniejsze pasownaia tłoków) dzięki temu że to stop aluminium tak jak tłok, ma podobną rozszeżalność cieplną i rozszeżają sie dość proporcjonalnie. w cylindrach żeliwnych jest to już inny wpólczynnik rozszeżalności.żeliwo jest to bezpiecznejszy i bardziej uniwersalny materiał na cylindry, czyli można robić szlify, i dawać nadwymiarowe tłoki, zaś nicasil po przegrzaniu łuszczy sie i koszta są xxx razy wyższe niż w żeliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 jak kolega wyżej nikasil. Obojetnie czy w 2t czy w 4t. Choć jeśli masz motor do turystyki a nie pałowania to daruj sobie nikasil. Nikasil zajeździsz wtedy jak przegżejesz silnik. Wtedy nie ma co ratować. Jeżeli masz dobry układ chłodzenia nie masz sie co martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 derbi stosuje cylindry aluminiowe z powłoką nikasilu chłodzone powietrzem i jakoś nic się nie dzieje z tego powodu .Tylko jak cylinder ulegnie uszkodzeniu to bardziej opłaca się kupić żeliwo o większej pojemności :icon_twisted: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 nie no ja nie mówie że coć sie dzieje bo wbrew pozorom chłodzenie powietzrzem (dodajmy wymuszone) jest bardzo dobre choć powoduje niestety czasem niedogrzanie a to dlatego że nie bardzo da sie regulować intensywność chłodzenia. Oczywiście w gre mogą wejsc jakieś przysłony i inne historie ale skuter jest tego pozbawiony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 na jakiej podstawie twierdzisz że jest niegogrzany?? rególacja ilości powietrza uzależnona jest od obrotów wiec jakas jest, a osłona cylindra którą leci powietrze zapobiega dodatkowemu chłodzeniu podczas jazdy wiec chyba nie ma mowy o jakimś niegogrzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Czy mowimy tutaj o skuterach ???To dlaczego w mechanice ogolnej ?Pytanie bylo zadane zupelnie ogolne i wueska prawidlowo odpowiedzial.Kuba 195, nie denerwuj sie tak chlopie bo w moim wieku zawal serca bedzie ci grozil :buttrock:Gdzie ty widziales termostat w silniku chlodzonym powietrzem ?A zeliwo ma swoje zalety w porownaniu z aluminium o ktorych jeszcze nie wiesz :lalag: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 termostat w silniku chłodzonym cieczą oczywiście chyba że w maluchu:) otwiera sie taka blaszka:D jestem przejmuje sie za bardzo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 moje skromne zdanie: :icon_twisted: 2t: jeśli chodzi o zalety żeliwa to znam kilka... -niskie koszta produkcji-możliwość naprawy w postaci szlifu... (szlif=40zł, nowy nicasil=800zł... niezłe porównanie) oczywiście jeśli chodzi o możliwości w kwestii mocy max. aluminium górą... ale wszystko co daje kosmiczne efekty i dobrze się sprawdza musi kosztować... 4t:stawiam tylko na żeliwo... po co dawać alu+ nicasil, jeśli w dobrze smarowanym silniku 4t żywotność żeliwa i tak jest ogromna a osiągi nieznacznie gorsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 chwila moment. Od kiedy żeliwo ma gorsze osiągi od nicasilu??? Przecież cylindry mogą być identyczne (chodzi o kanały które graja największą role w poprawie osiągów) a powłoka na tuleje nie daje mocy. Żeliwo moży byc tak samo skuteczne jak nicasil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 (edytowane) no różnica jakaś tam jest... głównie przez to, że nicasil ma "pasowanie" z tłokiem dużo ciaśniejsze więc uzyskujesz większą szczelność na tłoku, a co za tym idzie większe sprężanie... niby setne milimetra ale jednak w osiągach różnica się pojawia :flesje: Edytowane 30 Września 2007 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 Piszecie ze w żeliwie mozna robić szlify... A ja mówie nie koniecznie, znam kilak konstrukcji zarówno samochodowych jak i motocyklowych, wyczynowych jak i turystycznych w których cylidry z tuleja żeliwna nie miały przewidzianego wymiaru naprawczego;] Pozatym niskie koszty produkcji zeliwa wcale nie sa;] Bo tuleja ma specyficzny sposób odlewu;] Skłaniał bym sie raczej przy propozycji ze cylider technologi nicasil jest tańszy w produkcji(zredukowana liczba procesów technologicznych). p.s. jeśli komus wytykasz bład to najpierw to udowodnij;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 Zaraz chwila moment. O jakich cylindrach żeliwnych mówimy?? O całych żeliwnych czy z samą tuleją żeliwną? Jeśli chodzi o całość z żeliwa to wykonuje sie go podobnie jak aluminiowy z powłoką nicasilową. Tzn odlew a następnie obrubka mechaniczna. Z tuleją żeliwna jest więcej bałaganu. A nicasil jest bardzo drogą powłoką i wątpie żeby była tansza od żeliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.