Skocz do zawartości

jaki cylinder??


ja002
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jaki waszym zdaniem lepszy jest cylinder??

żeliwny czy aluminiowy do 2t a jaki do 4t??

Lepszy jest aluminiowy, bo lepiej oddaje ciepło i takie cylindry mają więcej mocy, ale w razie zatarcia jest gorzej. Ja wybrałem aluminiowy, bo nie zakładam, że zaraz Mi się zatrze.

Pozdrawiam

Bajko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie ma w wiekszosci skuterów cylidrów aluminiowych?? A no prosta odpowiedź silniki te sa dość wydajnie chłodzone przez dmuchawe, mogło by sie okazać ze cylidry aluminiowe były by niedogrzane.

 

Rodzaj materiału na cylider zalezy wyłacznie od konstrukcji i zapewnionego chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie Ty człowieku głupoty piszesz to jest malo powiedziane!!! żeby dogrzać cylinder to jest termostat. Nie masz pojęcia człowieku wiec nie wypowiadaj sie!!!

Wg mnie wszystko zalezy od twgo do czego używamy motoru. jesli chodiz nam o maxymalna moc i motocykl używany jest do wyczynu to jak najbardziej nicasil, (jak sie nie mylę są ciaśniejsze pasownaia tłoków) dzięki temu że to stop aluminium tak jak tłok, ma podobną rozszeżalność cieplną i rozszeżają sie dość proporcjonalnie. w cylindrach żeliwnych jest to już inny wpólczynnik rozszeżalności.

żeliwo jest to bezpiecznejszy i bardziej uniwersalny materiał na cylindry, czyli można robić szlify, i dawać nadwymiarowe tłoki, zaś nicasil po przegrzaniu łuszczy sie i koszta są xxx razy wyższe niż w żeliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega wyżej nikasil. Obojetnie czy w 2t czy w 4t. Choć jeśli masz motor do turystyki a nie pałowania to daruj sobie nikasil. Nikasil zajeździsz wtedy jak przegżejesz silnik. Wtedy nie ma co ratować. Jeżeli masz dobry układ chłodzenia nie masz sie co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

derbi stosuje cylindry aluminiowe z powłoką nikasilu chłodzone powietrzem i jakoś nic się nie dzieje z tego powodu .

Tylko jak cylinder ulegnie uszkodzeniu to bardziej opłaca się kupić żeliwo o większej pojemności :icon_twisted:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ja nie mówie że coć sie dzieje bo wbrew pozorom chłodzenie powietzrzem (dodajmy wymuszone) jest bardzo dobre choć powoduje niestety czasem niedogrzanie a to dlatego że nie bardzo da sie regulować intensywność chłodzenia. Oczywiście w gre mogą wejsc jakieś przysłony i inne historie ale skuter jest tego pozbawiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jakiej podstawie twierdzisz że jest niegogrzany?? rególacja ilości powietrza uzależnona jest od obrotów wiec jakas jest, a osłona cylindra którą leci powietrze zapobiega dodatkowemu chłodzeniu podczas jazdy wiec chyba nie ma mowy o jakimś niegogrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mowimy tutaj o skuterach ???

To dlaczego w mechanice ogolnej ?

Pytanie bylo zadane zupelnie ogolne i wueska prawidlowo odpowiedzial.

Kuba 195, nie denerwuj sie tak chlopie bo w moim wieku zawal serca bedzie ci grozil :buttrock:

Gdzie ty widziales termostat w silniku chlodzonym powietrzem ?

A zeliwo ma swoje zalety w porownaniu z aluminium o ktorych jeszcze nie wiesz :lalag:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje skromne zdanie: :icon_twisted:

 

2t:

jeśli chodzi o zalety żeliwa to znam kilka...

-niskie koszta produkcji

-możliwość naprawy w postaci szlifu... (szlif=40zł, nowy nicasil=800zł... niezłe porównanie)

 

oczywiście jeśli chodzi o możliwości w kwestii mocy max. aluminium górą... ale wszystko co daje kosmiczne efekty i dobrze się sprawdza musi kosztować...

 

4t:

stawiam tylko na żeliwo... po co dawać alu+ nicasil, jeśli w dobrze smarowanym silniku 4t żywotność żeliwa i tak jest ogromna a osiągi nieznacznie gorsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwila moment. Od kiedy żeliwo ma gorsze osiągi od nicasilu??? Przecież cylindry mogą być identyczne (chodzi o kanały które graja największą role w poprawie osiągów) a powłoka na tuleje nie daje mocy. Żeliwo moży byc tak samo skuteczne jak nicasil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no różnica jakaś tam jest... głównie przez to, że nicasil ma "pasowanie" z tłokiem dużo ciaśniejsze więc uzyskujesz większą szczelność na tłoku, a co za tym idzie większe sprężanie... niby setne milimetra ale jednak w osiągach różnica się pojawia :flesje:

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie ze w żeliwie mozna robić szlify... A ja mówie nie koniecznie, znam kilak konstrukcji zarówno samochodowych jak i motocyklowych, wyczynowych jak i turystycznych w których cylidry z tuleja żeliwna nie miały przewidzianego wymiaru naprawczego;]

 

Pozatym niskie koszty produkcji zeliwa wcale nie sa;] Bo tuleja ma specyficzny sposób odlewu;] Skłaniał bym sie raczej przy propozycji ze cylider technologi nicasil jest tańszy w produkcji(zredukowana liczba procesów technologicznych).

 

 

 

p.s. jeśli komus wytykasz bład to najpierw to udowodnij;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz chwila moment. O jakich cylindrach żeliwnych mówimy?? O całych żeliwnych czy z samą tuleją żeliwną? Jeśli chodzi o całość z żeliwa to wykonuje sie go podobnie jak aluminiowy z powłoką nicasilową. Tzn odlew a następnie obrubka mechaniczna. Z tuleją żeliwna jest więcej bałaganu. A nicasil jest bardzo drogą powłoką i wątpie żeby była tansza od żeliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...