thefex Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 hejostatnio zmienilem zarowke, bo mi przepalilo swiatlo mijania. byla zamontowana niestandardowa 24V 70/75 W.Wymienilem ja na 12V 55/60 W i po jakims czasie znowu przepalily sie krotkie swiatla.Tylna zarowka nie swieci, nie sprawdzalem na razie dlaczego, tylko wymienilem na nowa. Nie mam teraz za bardzo czasu zeby to posprawdzac.Jaka moze byc przyczyna? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Sprawdź napięcie ładowania ... to może być regulator napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 walniety regulator napiecia np lub uzwojonka Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 18 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 (edytowane) ok. to jak to sprawdzic poza tym ze musze odpalic fure i pomierzyc napiecie miernikiem. regulator powinien miec jakas rezystencje okreslona albo cos?jakie uzwojenia? na cewkach niskiego napiecia od swiatel? aha - tam nie ma akumulatora, jest pradnica podobna w dzialaniu jak ta z rometa :) Edytowane 18 Września 2007 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 ok. to jak to sprawdzic poza tym ze musze odpalic fure i pomierzyc napiecie miernikiem. regulator powinien miec jakas rezystencje okreslona albo cos? O rezystancji nic nie wiem. Do tej pory spotkałem się tylko z taką przypadłością że regulator daje zbyt duże napięcie co powoduje palenie żarówek i gotowanie akumulatora ... ponieważ nie masz akumulatora to pali Ci tylko żarówki. Ja bym zaczął od sprawdzenia napięcia jeśli okaże się że to nie to jest przyczyną to można szukać dalej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Czy masz schemat instalacji ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 niestety nie mam, bo nie mam serwisowki.jednak jak cos znajde na necie, to wrzuce tutaj linka, takze prosilbym o sledzenie tematu, bo nie lubie jezdzic w ciemnosciach ;) pomierzylem napiecie i wyszlo, ze na wolnych obrotach ma ok 12V, a przy odkrecaniu manetki wzrasta do 13-14V. powyzej 14V nie wchodzi. mam tez fabrycznie zamontowany kondensator o pojemnosci 10 000 mikrofaradów (uF) i na 25V, ktory jest sprawny (naladowalem go prostownikiem przez kilka sekund a nastepnie przylozylem zarowke - zaswiecila) prad jest zmienny..moze wstawic jakies oporniki przed zarowkami? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 z regulatora na 100% jest stały! Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 19 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 no to w takim razie staly.. ja sie na elektryce az tak nie znam dlaczego mi te cholerne lampki pali ? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 niestety nie mam, bo nie mam serwisowki.jednak jak cos znajde na necie, to wrzuce tutaj linka, takze prosilbym o sledzenie tematu, bo nie lubie jezdzic w ciemnosciach :notworthy: pomierzylem napiecie i wyszlo, ze na wolnych obrotach ma ok 12V, a przy odkrecaniu manetki wzrasta do 13-14V. powyzej 14V nie wchodzi. mam tez fabrycznie zamontowany kondensator o pojemnosci 10 000 mikrofaradów (uF) i na 25V, ktory jest sprawny (naladowalem go prostownikiem przez kilka sekund a nastepnie przylozylem zarowke - zaswiecila) prad jest zmienny..moze wstawic jakies oporniki przed zarowkami? 12-13-14V to za mało troszkę... powinno być conajmniej 13,5 na wolnych i 14,5 na połowie gazu.możliwe że masz brudne klemy po prostu, ale to najpiekniejszy scenariusz :flesje: gorsza wersja to uszkodzony regler albo uzwojenia w altku/prądnicy :/ z regulatora na 100% jest stały! jakim cudem może być stały z reglera? jak w takim razie odbywało by się ładowanie akumulatora... :icon_eek: nie jestem fizykiem, ale wiem na pewno że do ładowania aku/baterii niezbędny jest prąd zmienny :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 (edytowane) 14 volt jest, ok to raz a dwa ze do ładowania aku jest prąd zmienny. powinien to wiedziec prawie kazdy skoro urzędzenie do ładowania aku nazywa sie prostownik!!!!!!! nie wiesz, nie pisz... proste.... sprawdzaj napięcie w okolicach 4-5 tysi obrotow i to na włączonych światłach, jak będzie pomiędzy 13,8 - 14,5 V to jest ok jesli nie masz aku to tym bardziej napięcie nie musi być większy jak 14 V. DO czego masz ten kondensator ? Edytowane 19 Września 2007 przez orzyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 ?? do regulatora napiecia wchodzi prad zmienny a wchodzi stałe Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 ?? do regulatora napiecia wchodzi prad zmienny a wchodzi stałe to zależy... w starszych sprzętach był dwa elementy, regulator i prostownik, w nowszych robi się jedno i drugie w jednym elemencie np. w Jawie 350 TS miales dwa elementy w Hondzie CB mialem juz w jednym mimo ze byla z 78 roku. Wchodzily do niej 3 przewody z uzwojeń alternatora, był też przewód do szczotki który pochodził z regulatora, alternator daje napięcie zmienne, ale już za regulatorem ma stałe do ładowania aku... nie upieram sie ze kolega musi miec napięcie stałe, bo nie ma aku, ale niech mi nikt nie mowi ze do ladowania aku uzywa sie napięcia zmiennego, no bo słabo mi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 a dwa ze do ładowania aku jest prąd zmienny. powinien to wiedziec prawie kazdy skoro urzędzenie do ładowania aku nazywa sie prostownik!!!!!!!nie wiesz, nie pisz... proste....ale niech mi nikt nie mowi ze do ladowania aku uzywa sie napięcia zmiennego, no bo słabo mi.... kondesator jest w miejsce aku ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 btw możesz mi zrobić fote kondensatora? chodzi mi o wielkość Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.