Skocz do zawartości

LC4 400 EXC pali zarowki


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej

ostatnio zmienilem zarowke, bo mi przepalilo swiatlo mijania. byla zamontowana niestandardowa 24V 70/75 W.

Wymienilem ja na 12V 55/60 W i po jakims czasie znowu przepalily sie krotkie swiatla.

Tylna zarowka nie swieci, nie sprawdzalem na razie dlaczego, tylko wymienilem na nowa. Nie mam teraz za bardzo czasu zeby to posprawdzac.

Jaka moze byc przyczyna?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. to jak to sprawdzic poza tym ze musze odpalic fure i pomierzyc napiecie miernikiem. regulator powinien miec jakas rezystencje okreslona albo cos?

jakie uzwojenia? na cewkach niskiego napiecia od swiatel?

 

aha - tam nie ma akumulatora, jest pradnica podobna w dzialaniu jak ta z rometa :)

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. to jak to sprawdzic poza tym ze musze odpalic fure i pomierzyc napiecie miernikiem. regulator powinien miec jakas rezystencje okreslona albo cos?

 

O rezystancji nic nie wiem. Do tej pory spotkałem się tylko z taką przypadłością że regulator daje zbyt duże napięcie co powoduje palenie żarówek i gotowanie akumulatora ... ponieważ nie masz akumulatora to pali Ci tylko żarówki. Ja bym zaczął od sprawdzenia napięcia jeśli okaże się że to nie to jest przyczyną to można szukać dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam, bo nie mam serwisowki.

jednak jak cos znajde na necie, to wrzuce tutaj linka, takze prosilbym o sledzenie tematu, bo nie lubie jezdzic w ciemnosciach ;)

 

pomierzylem napiecie i wyszlo, ze na wolnych obrotach ma ok 12V, a przy odkrecaniu manetki wzrasta do 13-14V. powyzej 14V nie wchodzi.

 

mam tez fabrycznie zamontowany kondensator o pojemnosci 10 000 mikrofaradów (uF) i na 25V, ktory jest sprawny (naladowalem go prostownikiem przez kilka sekund a nastepnie przylozylem zarowke - zaswiecila)

 

prad jest zmienny..

moze wstawic jakies oporniki przed zarowkami?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam, bo nie mam serwisowki.

jednak jak cos znajde na necie, to wrzuce tutaj linka, takze prosilbym o sledzenie tematu, bo nie lubie jezdzic w ciemnosciach :notworthy:

 

pomierzylem napiecie i wyszlo, ze na wolnych obrotach ma ok 12V, a przy odkrecaniu manetki wzrasta do 13-14V. powyzej 14V nie wchodzi.

 

mam tez fabrycznie zamontowany kondensator o pojemnosci 10 000 mikrofaradów (uF) i na 25V, ktory jest sprawny (naladowalem go prostownikiem przez kilka sekund a nastepnie przylozylem zarowke - zaswiecila)

 

prad jest zmienny..

moze wstawic jakies oporniki przed zarowkami?

 

12-13-14V to za mało troszkę... powinno być conajmniej 13,5 na wolnych i 14,5 na połowie gazu.

możliwe że masz brudne klemy po prostu, ale to najpiekniejszy scenariusz :flesje: gorsza wersja to uszkodzony regler albo uzwojenia w altku/prądnicy :/

 

 

z regulatora na 100% jest stały!

 

jakim cudem może być stały z reglera? jak w takim razie odbywało by się ładowanie akumulatora... :icon_eek:

nie jestem fizykiem, ale wiem na pewno że do ładowania aku/baterii niezbędny jest prąd zmienny :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 volt jest, ok to raz

 

a dwa ze do ładowania aku jest prąd zmienny. powinien to wiedziec prawie kazdy skoro urzędzenie do ładowania aku nazywa sie prostownik!!!!!!!

 

nie wiesz, nie pisz... proste....

 

sprawdzaj napięcie w okolicach 4-5 tysi obrotow i to na włączonych światłach, jak będzie pomiędzy 13,8 - 14,5 V to jest ok

 

jesli nie masz aku to tym bardziej napięcie nie musi być większy jak 14 V. DO czego masz ten kondensator ?

Edytowane przez orzyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??

 

do regulatora napiecia wchodzi prad zmienny a wchodzi stałe

 

to zależy... w starszych sprzętach był dwa elementy, regulator i prostownik, w nowszych robi się jedno i drugie w jednym elemencie

 

np. w Jawie 350 TS miales dwa elementy

 

w Hondzie CB mialem juz w jednym mimo ze byla z 78 roku. Wchodzily do niej 3 przewody z uzwojeń alternatora, był też przewód do szczotki który pochodził z regulatora, alternator daje napięcie zmienne, ale już za regulatorem ma stałe do ładowania aku...

 

nie upieram sie ze kolega musi miec napięcie stałe, bo nie ma aku, ale niech mi nikt nie mowi ze do ladowania aku uzywa sie napięcia zmiennego, no bo słabo mi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dwa ze do ładowania aku jest prąd zmienny. powinien to wiedziec prawie kazdy skoro urzędzenie do ładowania aku nazywa sie prostownik!!!!!!!

nie wiesz, nie pisz... proste....

ale niech mi nikt nie mowi ze do ladowania aku uzywa sie napięcia zmiennego, no bo słabo mi....

 

kondesator jest w miejsce aku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...