lone__wolf Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 coś sie wykombinuje jak zawsze:banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 jezeli bedziesz robil szlif (honowanie) pod wymiar wygrzanego tloka (bez jego obrobki) no to mozesz nie trafic z przerwami na zamkach pierscieni tlokowych. Przy zalozeniu ze tlok jest zrobiony z gownolitu i roznica przed i po bedzie olbrzymia... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motozgrzyt Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 WitamRozważam ostatnio wymianę tłoków i szlif cylindrów w dolniaku czyt. k750 Patrząc na polonezowskie tłoki 1,6 zastanowił mnie fakt, iż po przeszlifowaniu cylindrów z 78 na wymiar 80 kołnierz cylindra (ten co wchodzi w blok) będzie miał z grubsza mierząc ok 1mm czy nie będzie on za cienki? (tendencja do pękania i kruszenia się) i jak wygląda sprawa z dalszymi szlifami nadwymiarowymi?A teraz wymieniając na tłoki z 126p 650 mają one nominał 77 co wiąże się z tulejowaniem cylidrów dolniaka, ale zdaje mi się ze mam możliwość ewentualnych szlifów na większe wymiary i ten płaszcz będzie miał w miarę normalną grubość, być może się myle ale czy ktoś jeździ na tłokach z fiacika 650? I jeszcze kilka pytań czy w tłokach z 126p trzeba skracać płaszcz? (bo polonezowskie to wiem że można kupić z krótkim płaszczem), i czy tłoki z poldka i fiacika trzeba wygotować (wysezonować) gotować przed oddaniem cylindrów do szlifu ewentualnie tulejowania? A pytania te mnie nurtują gdyż chcę silnik doprowadzić do stanu gdzie nie będę co miesiąc musiał zaglądać czy coś szlag nie trafiło. pozdrawiam :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 A jaka jest srednica otworu na cylinder w karterze kaski ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 fi 84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 No to rzeczywiscie bedzie troche cienko z tym kolnierzem, byla scianka 3mm, bedzie 2. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 1 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 panowie mam pytanie do posiadaczy dnieprów. kupiłem nowy bagnet oleju do dniepra ponieważ poprzedni został złamany przez poprzedniego użytkownika, i wydaje mi sie on za"długi" to znaczy odległośc między markami od końca korka są za duże i wynikało by z tego że max oleju jes na wysokości górnej części miski olejowej. czy mógłby ktoś z was zmierzyć tą odległość?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 (edytowane) Mam na półce silnik z MT9 i pomierzyłem bagnet;Całkowita długość (od dolnej części korka) to 22cm, dolna kreska jest 1,5cm a górna 7cm od dolnej krawędzi bagnetu; Edytowane 1 Grudnia 2007 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 2 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 a mój ma całkowitą długość 23 czyli niezbyt znacząca różnica ale za to dolna kreska jest 7 mm od dołu a górna 40 mm od dołu. czy mógłbym poprosić kogoś o wystawienie opini na ten temat:) no panowie podawajcie swoje wymiary:) oczywiście bagnetu do dniepra. oblicze średnią i wyjdzie wynik:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mauser Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 ja do hd 1940 czytając o tym gotowaniu tłkow moge powiedziec że , ich sezonowanie i ujednoradnianie ...czyli jest to coś podobnego do wyżażania dobrze mówię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 podobnego do wyżażania dobrze mówię?Oj , nie dobrze. Chyba , że chodziło ci o http://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%BCarzanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 ja do hd 1940 czytając o tym gotowaniu tłkow moge powiedziec że , ich sezonowanie i ujednoradnianie ...czyli jest to coś podobnego do wyżażania dobrze mówię? Jest to cos podobnego aczkolwiek sa to zupelnie inne operacje obrobki cieplnej metali, w pewnym sensie zawierajac wspomniane przez ciebie operacje, z tym ze musisz konkretnie zadac pytanie jakie wyzarzanie, czy jaki proces ujednoradniania cie interesuje i o ktorym mowisz :crossy: I tak, przez wyzarzanie rozumie się zabiegi cieplne, ktorych celem jest uzyskanie struktury w obrabianym materiale zblizonej do stanu rownowagi termodynamicznej. Wyzarzanie polega na nagrzaniu materiału do okreslonej temperatury, wygrzaniu w tej temperaturze i chlodzeniu z odpowiednia szybkoscia. Ze wzgledu na temperature, w ktorej przebiega wyzarzanie, dzieli się je na wyzarzanie: z przekrystalizowaniem i bez przekrystalizowania. Wyroznic mozemy:Wyzarzanie odprezajace, wyzarzanie ujednorodniajace, wyzarzanie zupelne, wyzarzanie izotermiczne, wyzarzanie sferoidyzujace. W prostych slowach wygrzewajac tlok sprawdzamy jego rozszrzalnosc cieplna i jakos materialu z jakiego jest wykonany, jezeli jest z porzadnego powinien powrocic do pierwotnych wymiarow jezeli to gownolit to po wygrzaniu w mniej wiecej 300 C bedziesz mial zupelnie inny tlok o zupelnie innych wymiarach, i dopiero wowczas mozesz robic honowanie pod ten wymiar, zapobiegajac w przyszlosci zacieraniu sie tloka w tuleji cylindrowej... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 ja do hd 1940 czytając o tym gotowaniu tłkow moge powiedziec że , ich sezonowanie i ujednoradnianie ...czyli jest to coś podobnego do wyżażania dobrze mówię?Gotowanie tłoków to proces przede wszystkim przyśpieszonego sezonowania tłoków i usuniecia naprężeń wewnętrznych. Czy zachodzi ujednorodnianie struktury w temperaturze rozgrzanego oleju (ok. 60-80 st.C) już nie pamietam (chyba tak) ale musiał bym sprawdzić w "Poradniku mechanika". Wyżarzanie może dotyczyć też stopów aluminium, ale temperatury są dużo wyższe niż przy wykorzystaniu oleju. Stosuje się je do zmiany struktury stopu, zmniejszenia ziarna, uzyskania porządanych właściwości mechanicznych. Wprowadza to jednak naprężenia wewnętrzne, które usuwa się poprzez wygrzewanie odprężające i ew. sezonowanie. Ale szczegółowo proponuję poczytać w literaturze. Na pewno przytoczonych terminów: sezonowania, ujednoradniania i wyżarzania nie można używać zamiennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.