Skocz do zawartości

Jak to jest z HONDA XR 650R ?


Rekomendowane odpowiedzi

odswieze kotleta

 

warto zmienic LC4 620 z 97 na XR 650R ? ostatnio mialem kontakt z takowa i jestem zachwycony :) ciagnie od samego dolu nieco tracac w gornej parti ( lc4 odwrotnie) , zadnych wibracji i dziwnych dziwekow silnik pracuje bezglosnie , odczuwalnie lzejsza od mojego LC4 ( aczkolwiek mialem duzy bak i taboly na pace wiec moze podobnie z ta waga) , poki co LC4 dziala i nic mu nie dolega , ale jakos na starosc szukam cos mniej narwanego i pracujacego delikatniej :).

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XR650R jest dokładnie taki jak napisałeś. silnik pracuje jak w starej dobrej Hondzie. Motocykl pancerny (niezniszczalny) i niezawodny jak stare XR-ki.

W górach po kamieniach trzeba już troszkę jeździć (jak każdym przerośniętym 4T), ale na pustyni, w niewymagającym terenie (jakieś łąki, pola itp), oddaje nieocenione usługi i daje dużo frajdy.

Motocykl nadaje się do wymagającej turystyki i ma zestawy akcesoryjne typu P-D.

Doskonały dół i dynamika

_________________________________________________________________

Sumomoto Akademia Enduro Trial Kraków www.sumomoto.pl

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym miał zdrowego nie psującego się lc4 620SC to na xr650r bym się nie przesiadał i to mówie ja fan hondy :D xr by była ciut mocniejsza i w zasadzie nic pozatym......

 

z ,,cywilnego'' lc4 gs czy egs poczujesz różnicę w wadze na korzyść hondy, no i honda mocniejsza........tylko że znowusz gs ma olej bodajrze co 3 tys czy 5 a xr co 1000-już żeby nie było że chodzi o kasę to powiem że jak zaczniesz robić trasy to może być upierdliwa taka częsta wymiana....

 

połowa ceny xr650r to tak jak w xr600 i 400-bezawaryjność, niskie koszty utrzymania, prosty serwis więc jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem ktma w którym dellorto reaguje na regulacje, moto zapala kiedy ty tego chcesz, nie ma dziwnych awari typu coś odpada to tracisz połowę motywacji do przesiadki na hondę :D

 

xr650r może wydawać się słabsza bo jest mega elastyczna-na zwykłym keihin bez pompki jechałeś czy tm40 ?? na tm40 jest cholernie mocna i agresywna przynajmniej moim zdaniem :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam fcr 41 mx w kacie bo na dellorto wiaodmo .... , mialem problem z manetka gazu dlatego twierdzilem ze xr ma wiekszy dol.- zekl bym ze lc4 jest nieco mocniejsze a napewno bardziej agresywne od XR na seryjnym gazniku. Ponoc ciezko trafic zadbana XR a jak sa to kosztuje tyle co duze beemki GS :). Ja robie sporo km w sezonie ok 11 - 12 tys w zazwyczaj plaskim lesie , laki itp - olej co ok 3 tys wymieniam ( ksiazkowo co 5) .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam fcr 41 mx w kacie bo na dellorto wiaodmo .... , mialem problem z manetka gazu dlatego twierdzilem ze xr ma wiekszy dol.- zekl bym ze lc4 jest nieco mocniejsze a napewno bardziej agresywne od XR na seryjnym gazniku. Ponoc ciezko trafic zadbana XR a jak sa to kosztuje tyle co duze beemki GS :). Ja robie sporo km w sezonie ok 11 - 12 tys w zazwyczaj plaskim lesie , laki itp - olej co ok 3 tys wymieniam ( ksiazkowo co 5) .

Cześć. Sorki że się tak podłączam z innym pytanie, ale nie będę zakładał nowego tematu. Kuzyn w sobotę kupił LC4 620 na SM i planuję dodać jej nieco "jadu" Podrzuciłem mu pomysł z FCR`em. Powiedz mi na jakich dyszach latasz swoją 620 z Keihinem? Z czego ją wyciągnąłeś? Jakieś przeróbki przy montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no raczej nie licz że kupisz zadbaną xr650r poniżej 10tys chyba że jesteś w czepku urodzony :D jak ja przeglądałem allegro to takie co by mnie interesowały to raczej koło 12 tys....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no raczej nie licz że kupisz zadbaną xr650r poniżej 10tys chyba że jesteś w czepku urodzony :D jak ja przeglądałem allegro to takie co by mnie interesowały to raczej koło 12 tys....

A za tyle jest już EXC który do hardkorowej jazdy jest dużo lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za tyle jest już EXC który do hardkorowej jazdy jest dużo lepszy.

 

bo ja wiem........o 520 myślisz ??

 

raz że exc520 jest wolny przy xr i w otwartym terenie (a rychu w takowym śmiga przynajmniej z opisów wynika )przegra z kretesem bo przy vmaxie nie będzie tak stabilnie się prowadził jak xr i ma niższy vmax.........silnik w exc 520 nie lubi długiego trzymania na obrotach bliskich odciny, bardzo drastycznie to skraca jego żywotność a w xr jak masz jaja to możesz non stop opór na ostatnim biegu i lecieć 160-170 km/h :D :D i nic jej się nie stanie conajwyżej paliwa w 10l zbiorniku nie starczy na długo :D

 

xr650r jest niesamowicie stabilna przy naparzaniu z duża prędkością prosto, na poligonie, pustyni

 

moim zdaniem przesiadka z lc4 na exc 520 latając po polach, łakach, szutrach to strzał w kolano, biorąc pod uwagę płaskie tereny........exc będzie lepszym wyborem na żwirownie czy w las, ale nie na pustynię....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie wyczyn odpada , wiadomo ze fanie jak lekki i z e guzikiem - ale serwis mnie zje...szkoda ze w xr jst problem z keihinem fcr - widzialem vidjo ze trzeba bak przerabiac , ciekawe czy mikuni tm wejdzie bez kombinacji

 

Rafael - gaznik kupilem nowy nie uzywany - gosc z allegro sprowadza nowe od importera z wloch , nie byl ustawiany pod zadne moto , producent czyli keihin ustawil go jakos tam , dal dysze glowna 165 , jaka inna dysza na dolocie 45 , iglica dosc wysoko ale nie wyciagalem calkowice wiec wyglada mi to na przedostatni rowek i tak latam - doslownie bo na tym gazniku to jest pocisk :D. Jak ma tam dellorto i rolgaz z wylacznikiem to nie podejdzie do keihina - ale rolgaz i linki od crf 250/450 pasuja idealnie :) , ponoc z mikuni linki i rolgaz podpasuja z mala rzezba.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xr650r to maszyna stworzona do wyścigów, w pełni odkorkowana ( dysza, iglica, zwężka w gaźniku, plastiki w koło filtra powietrza, wydech) dostaje takiego agresora, że np lc4 625 sxc nie ma szans, i to jak i na niskich tak i na wysokich obrotach.

Ja do tego wstawiłem tłok na wysoką kompresję(niedostępny w lc4) to dostała takiego szału, że wkręcała się jak silnik 2t. Pod tym względem tylko silnik z lc4 660 (super moto) ma porównanie.

 

Argument, że xr jest lepsza od exc 520/525 bo można jechac non stop 160-170 w terenie, to żaden argument bo nie wiem kto jeździ tak szybko w terenie, ja przy takiej prędkości na autostradzie miałem dość, ale może są tacy których pasjonuje tak duża prędkość w off road.

 

Co do mojego zdania czy warto zmienić z lc4 620, warto bo silnik hondy to potęga mocy i trwałości a wagowo Honda jest lżejsza np od sxc 625 i podobna do

620 sc.

 

czy jest lepsza od exc 520/525? Moim zdaniem nie:

-cięższa i mniej zwinna (exc daje mi więcej frajdy)

-kopana (moja paliła od kopa, ale po kilku godzinach jak byłem zmęczony odpalanie było już irytujące, w exc guzik)

-paliła 10 litrów tam gdzie 520 7litrów

-ceny części: np oryginalny ślizg do ktm 60zł do xr 200zł

 

z drugiej strony:

-trwała

-mocna i szybka

-łatwy dostęp do regulacji zaworów

-do jazdy po bardziej płaskim terenie ciągle wystarczająco lekka (w porównaniu do klx650 czy dr650 to prawie hard enduro)

-motocykl legenda

 

jak bym miał kasę to bym kupił xr650r jako drugi, bo mam sentyment i dobrze wspominam, ale skoro muszę wybierać wybieram exc 520

za zwinność i wagę, także dużą moc i agresje, małe spalanie, tańsze części i...magic button!! :-)

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybieram exc 520

za zwinność i wagę, także dużą moc i agresje, małe spalanie, tańsze części i...magic button!! :-)

cross 450 jeszcze zwinniejszy, mocniejszy i duzo agresywniejszy, guzika nie ma ale po co to komu, cena zakupu zdecydowanie nizsza niz exc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie 450 palą lekko z kopa i crossówkę można kupić znacznie taniej, ale większa moc i agresywność wynikająca z innego ustawienia silnika skraca jego żywotność.

Np silnik ktm 450 sx ma inny skok tłoka i jest bardziej awaryjny niż ten z wersji exc 450.

Yzf 450 ma bardziej "agresywne" ustawienie wałków rozrządu i pewnie inaczej zestrojony gaźnik niż wr 450 co całkowicie zmienia charakter ale kosztem przebiegów między remontami.

Jest to jakiś argument przemawiający za exc/wr/crfx zamiast sx/yzf/crf

 

Zresztą ja już mam za sobą 3 kontrole policyjne które "się trafiły" na zadupiach gdzie latamy po polach podczas jazdy asfaltem dosłownie kawałek po paliwo i po sprawdzeniu prawka i papierów bez stresu pojechałem dalej.

Na tor kolegi około 10km od domu też dojeżdżam na kołach. 3km asfaltem i 7km przez polne drogi po czym wskakuje na tor i skaczę (amatorsko dla zabawy) razem ze sprzętami wożonymi busami, po to by po zabawie wrócić sobie na kołach pod sam dom w Szczecinie.

 

Koledzy próbowali tego manewru na sx i żeby nie jechać asfaltem bez blach i świateł jechali miejskim parkiem gdzie trafili na policje konną która rzuciła się w pogoń za nimi. Uciekli ale ja mam za dużo lat, żeby się bawić w takie rzeczy.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, ze zywotnosc inna, ale skoro tak zalezy ci na agresywności to cross ma jej wiecej niz exc, a ceny zupełnie inne, w tej na byle jakie exc 4t trzeba szykować 10-12K, a crossówke za 6-7K idzie trafić, więc masz z miejsca oszczędność nawet na kapitalkę silnika, zresztą podobnie jest z 2T tylko ceny odpwidnio mniejsze

 

kwity się przydają, ale wiesz- u mnie na niczym silnikowym i tak nie mozna wjechać w las, wiec trzeba spier... nawet jak masz wszystkie lusterka i przepisowe opony, jeszcze nikogo(odpukać) u nas nie złapali, w trakcie jazdy jest to niemożliwe, a na postojach trzeba miec oczy dookoła głowy, podstawa to zachowac zdrowy rozsądek przy przejazdach obok ludzi, policja bez telefonów od zyczliwych raczej sama z siebie nie zrobi obławy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...