Skocz do zawartości

Honda NTV 650 czy Suzuki VX 800 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Słuchajcie otóż do wyboru mam te dwa oto motocykle : Suzuki vx 800 lub Honda ntv 650. Nie wiem jednak na który się zdecydować, ponieważ przesiadam się z WSK`i 190 Kobuz (po rozwiercie) no i przez jeden cały rok będę wybranym motorkiem jeździł na wsi (a wiadomo jak prezentują sie drogi w takich miejscach).Z drugiej zaś strony, po tym roku jazdy zrobię prawdopodobnie prawko i przez kilka dobrych będę nasuwał szosą. Od razu dodaję że jeżdżę już od ponad 6 lat ( i taka pojemność na pewno nie będzie zbyt duża ). Tak więc mam do Was prośbę, żebyście mi po prostu doradzili, jakieś plusy minusy ,może ktoś ma jeden z tych motorków to mógłby go opisać, itp. itd. No więc pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukałem dla siebie motocykla, to też brałem pod uwagę te modele. O VX-ie słyszałem, ze to wysilony silnik z Intruza i mogą z nim być problemy, odradzano mi go. O NTV znalazłem wiele pozytywnych opinii i skłaniałem się, żeby ją kupić. Ostatecznie wybór padł na Hondę, ale na CB500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ntv nie ma jakis typowych wad, chrob wrodzonych wiec tez ma miano bezawaryjnych-bynajmniej na forum ntv nikt nie pisze nic o awariach wiec wwskazuje to na to ze sie raczej nie psuja, co do vx z pewnych zrodel wiem ze pija olej, vx jest z pewnoscia ladniejszy, natomiast ntv solidniejsza, ja bym wybral ntv po 2 jest ich duzo na polskich drogach i jakby co, latwo o czesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no o części wcale nie tak łatwo, sam często z ciekawości przeglądałem allegro jak miałem NTV, ale częsci potrzebujesz tylko wtedy jak się przewrócisz albo masz padakę :) inaczej nic się nie psuje :bigrazz:

 

jedno jest pewne - jakośc wykonania dużo lepsza od VX, mniejsze spalanie.

 

Co do mocy to nie jeździłem na VX więc nie mogę się wypowiadać, ale NTV wcale słabiutka nie jest. Przyspiesza dobrze, oleju nie brała mi ani grama, paliła do 6 litrów (ale to już przy ostrym kacie) normalnie w okolicach 5.

 

jest wygodna, aczkolwiek dla wysokich to podkurczone mocno nogi dają się we znaki przy dłuższych podróżach

Edytowane przez Rof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ma sie ntv do xj 600? gdzies widzialem ze jest o dziwo mniej elastyczna i ma gorsze osiagi , przyspieszenia. jakies porownanie po niemiecku widziałem. jak to jest? pytam bo moze bede zamienial na którys z tych motorków. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w koniach napewno jest trochę mocniejsza (moja nahamowni miala ok 50 KM na kole, a XJ widzialem że zmierzyli jej 54 KM), co do elastyczności to nie wiem, ale jak to V ma mocniejszy dół - większy moment dostępny od niższych obrotów.

 

Za XJ w wersji diversion przemawia owiewka, za NTV kardan no i legendarny, wręcz nieśmiertelny silnik. Który przynajmniej u mnie chodził jak zegarek - zero stuków puków. Po prostu cykał jak zegareczek.

 

W Xj masz chłodzenie powietrzem, więc silnik ma większe luzy i nie będzie juz chodził tak aksamitnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kumpla NTV przez 2,5 sezonu wymieniliśmy:

-łożysko główki ramy

-żarówkę tylkego kierunku

-oleje, filtry

-plastykową przekładnie prędkościomierza - bo przy zakładaniu koła coś sie nie spasowało i zmieliło ten plasticzek

 

Opony które były przy zakupie na felgach przejechały 2 sezony, więc jakieś 20kkm.

Co sezon regulacja zaworów, a raczej kontrola i korekta pojedynczych. Oczywiście w garażu bo za pomocą śrubek.

 

Motocykl jest niezniszczalny. Ładny. Tylko ciężkawy i trudny w prowadzeniu. Trudny oczywiście na początku.

 

Jedyne problemy to odpalanie przy niskich temperaturach, aku nie miał na tyle energii dla rozrusznika i 4 świec. Wydaje mi sie że miał za małą wartość prądu rozruchowego. Pomagało podgrzewanie suszarką gaźników. Jeśli nie odpalił od pierwszego obrotu oznaczało ze nie odpali. Ale to tylko przy temp <5stC

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O VX-ie słyszałem, ze to wysilony silnik z Intruza i mogą z nim być problemy, odradzano mi go.

 

Jakiś czas temu szukałem informacji o podmianie silnika ( a dokładniej kartery) w innym dziale, powodem był korbowód który zapragnął pójść na spacer w VX'e znajomego. Znalezienie samego silnika konkretnie do VX to nie lada wyczyn, nawet na zachodzie.

Być może to wyjątek, lecz motocykl sam w sobie nie był zajechany. Poprzedni właściciele również go nie katowali. Niestety ciężko ocenić wrażenia z jazdy gdyż znajomy nie zdążył się wjeździć.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kumpla NTV przez 2,5 sezonu wymieniliśmy:

-łożysko główki ramy

-żarówkę tylkego kierunku

-oleje, filtry

 

Ja przez półtora roku wymieniłem olej, filtr i po jeździe w ostrym deszczu potrafił przepalić się bezpiecznik od długich świateł :crossy:

 

Innych usterek brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, widzę ,że zdania są podzielone. A może macie jeszcze do polecenia jakiś motorek, równie dobry jak NTV oby miał napęd na wał oraz silnik "V" tak, do 6 tys. zł pojemności od 600-800 ccm ?

 

A ja widze że wszyscy polecają ntv za długowieczność, ale niestety to nie jest motocykl na pierwsze moto, nie wybacza błędów.

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widze że wszyscy polecają ntv za długowieczność, ale niestety to nie jest motocykl na pierwsze moto, nie wybacza błędów.

 

a możesz rozwinąć ten wątek? znaczy jakich typowych błędów początkującego kierowcy ntv650 nie zwykła wybaczać?

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz rozwinąć ten wątek? znaczy jakich typowych błędów początkującego kierowcy ntv650 nie zwykła wybaczać?

jsz

 

 

Przede wszystkim wg mnie zachowanie tego motocykla w zakrętach... NTV mocno pogłębia zakręty, szczególnie pokonywane przy małych prędkościach. Ja pomimo, że już kilka sprzętów objeździłem, to po pierwszej jeździe NTV delikatnie mówiąc zgłupiałem i byłem trochę przerażony :)

Ale jak wiadomo wszystko jest kwestią wprawy i da się do tego przywyknąć.

 

A wracając do tematu: ja brałbym bez wahania NTV.

Jeździłem VX i NTV, oba są bardzo przyjemne, jednak moim faworytem jest NTV.

 

Za VX-em przemawia piękna stylistyka, jednak Honda jest lepiej wykonana, ma niezniszczalny silnik, jest tańsza w obsłudze (olej co 12 tys, zawory co 24 tys).

 

Rok temu stałem przed takim samym dylematem, jednak kupiłem Hondę CB 500 i byłem baaardzo zadowolony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz rozwinąć ten wątek? znaczy jakich typowych błędów początkującego kierowcy ntv650 nie zwykła wybaczać?

jsz

 

 

Jak wyżej kolega napisał, w zakręty przy małych prędkościach maszyna sie "wali". Przy dużych prędkościach jedzie jak topór prosto. Trzeba siły i świadomego przeciwskrętu żeby sprawnie wchodzić w zakręty.

 

Jeśli chodzi o niewybaczalne błędy, jeśli spóźnisz sie ze skręcaniem, możesz nie zdążyć i nie zmieścisz sie w zakręcie. Jeśli zbyt mocno szarpniesz przeciwskrętem ntv może zarzucić, tak jak ja miałem przyjemność i szczęście że nic nie jechało z przeciwka.

 

 

Edit:

Wszystko to jest do opanowania, motocykl jest fantastyczny i bardzo mi sie podoba, gdyby mial ze 20 koni wiecej to kto wie czy bym takim nie jeździł. Ale jest wymagający. Z drugiej strony jak nauczysz sie jeździć na ntv żadna maszyna nie straszna ;]

 

Pozdrawiam bluesowo

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na VXie jeździłem 2,5 sezonu, przejechałem ponad 20kkm, usterki:

- rosila się uszczelka pod głowicą. Mozna było nie ruszać, bobyło to minimalne, ale robiłem,

- padła jedna świeca po nocowaniu w deszczupodchmurka,

 

nie przepaliła się ANI JEDNA żarówka ... mysle, że to najważniejsze...

 

wady:

- hamulce słabiuche nawet ze stalowym oplotem, który dokupiłem,

- zawiecha z przodu mięciuchna nawet z twardszymi spręzynami, które dokupiłem,

- bierze olej, jak się odkręca

- rdzewieje rama, wydechy, wahacz, ...

- wali sie w zakręt(pogłębia pochylenie),

 

zalety:

- wizualniesuper,

- wygodnydla2 osób do 110-120 km/h (bez owiewki oczywiście),

- małopali,nawetponizej5 litrów,

- tani i wygodny w eksploatacji - 2 gary,jednatarczaz przodu,kardan...

- pieknie burczy (o ile nie dzwoniąwydechy, jak sie czasem zdarza)

- elastyczny, ciagnie z dołu (ale nie lubi wysokich obrotów)

 

Po przesiadce z WSK będzie szok, jak ja pierd**. Ja się przesiadłem z Urala. Pierwsze wrażenia - super kop, nieporęczny w zakrętach, super hamulce. Byłem zaskoczony, jak to zapierdzielało. Oczywiście jakiś czas tylko.

 

Ogólnie na pierwszą nowoczesną maszyne - super. 100% satysfakcji. Warto. Małe koszty obsługi, walory użytkowe duże i kupa frajdy. Polecam. NTV nie jeździłem, więc wiem tylko, że nie jest urodziwa i jest zauważalne mniejsza od długaśnego VXa.

 

aha - olej we wszystkich moto zmieniałem/zmieniam i tak co 5-6 tkm, wiec instrukcja fabryczna w tym zakresie mi nie stanowi :P . Zawory są na śrubkach, więc regulacja nie jest droga/trudna.

 

pozdr

J

Edytowane przez vx800
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...