Danski Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 ...niedosmarowanie?Jeżeli motocykl ma mokrą (czyt: tradycyjną) miskę olejową to czy jest jakaś niepisana reguła (lub może pisana) jakie maksymalne odchyłki od pionowej, poziomej osi motocykla są dla silnika bezpieczne?Wiadome jest (wyczytane z forum) ,że np jazdna na kole jest powodem niedosmarowania... a postawienie na bocznej nóżce z włączonym silnikiem nie jest?Temat mnie osobiście nieco nurtuje bo jak dla mnie nigdzie (przynajmniej w 3 instrukcjach obsługi: Honda VT500C, Honda VF750C oraz Kawasaki KLR 650) nie wyczytałem wzmianki o wpływie pozycji motocykla na żywotność silnika.Pozdrawiam, Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 :P nie znalazles takiej wzmianki bo motocykle sa produkowane do jazdy na obydwu kolach,tylko cwaniaki jezdza na jednym ;) heeee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Dokładnie, motocykle projektowane są do jazdy na dwóch kołach. A co do postawienia na bocznej nóżce z włączonym silnikiem to dużo zależy od charakterystyki pompy olejowej, szczególnie na wolnych obrotach :) Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 W moim GS przy małym stanie oleju kontrolka potrafi błysnąć przy postoju na bocznej stopce lub przy ostrym hamowaniu.Nie mam panewek, więc się nie martwię.Jeśli poziom oleju jest w normie to się nie zdarza.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danski Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 ...A co do postawienia na bocznej nóżce z włączonym silnikiem to dużo zależy od charakterystyki pompy olejowej, szczególnie na wolnych obrotach ......to konkretnie: jak sprawa się przedstawia w Kawasaki KLR 650? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 nie wiem jak wy ale odkąd mam 4paka staram się odpalać go w pionie, dopiero jak popracuje z 10 sk stawiam go na stopkę, być może nie jest to potrzebne ale jakoś tak mi lżej na duszy :notworthy: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 (edytowane) Te małe skośnookie ludziki biorą już pod uwagę, że motocykle muszą działać w różnych płaszczyznach i pewne odchylenia są brane pod uwage w projekcie... U mnie najwyraźniej wzięli to sobie do serca bo w znacznym odchyleniu da się jechać i jechać a kontrolka ani myśli sie zaświecić(jak zaświeci to już będzie problem).... Tak się zastanawiałem, że zamiast przerabiać motor żeby móc wariować, po prostu zamontować czujnik ciśnienia oleju pokazujący jego wartość i po prostu odpuścić jak ciśnienie będzie malało.. Edytowane 29 Sierpnia 2007 przez Stifler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Jak widzisz malejace cisnienie na zegarze to jest juz zwykle za pozno, jako ze czujnik montowany jest zwykle w magistrali. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Jaki jest wpływ pozycji? Jak w sexie.... :cool: Dopóki smok jest w mokrym, to jest ok.... :biggrin: Ze stopką bym nie przesadzał, bo konstruktorzy raczej przewidzieli, że silnik motocykla będzie pracował w przechyłach bocznych, co nie ma już takiego odniesienia podczas jazdy na kole... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Jak widzisz malejace cisnienie na zegarze to jest juz zwykle za pozno, jako ze czujnik montowany jest zwykle w magistrali. Adam M. Ale kiedys rozmawialiśmy o tym na forum i ktoś mówił, że jak daleko jedzie na kole to mu sie kon trolka zapala i jakoś tak jeździł a silnik się nie zajechał.. Czytałem też opis dwóch cbr-ek chyba w "Motocyklu" albo "Świecie motocykli" i jedna była przerobiona do stuntu i nie było tam słowa o przeróbce smarowania w kosztorysie przeróbek... A w silniku jest zwykle miejsce do podpięcia się podczas sprawdzania wydajności pompy.. Może tam zamontować dodatkowy czujnik.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.A.C.E.K Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 ale na stopce odpala się kontrolka poziomu (Virago), chyba, że to nie boli...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 ale na stopce odpala się kontrolka poziomu (Virago), chyba, że to nie boli...? Był już temat o kontrolce w Virago... Wystarczyło chyba dolać wiecej oleju i problem znikał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Jezeli chodzi o stopke to nie moze swiecic kontrolka bo przeciez w czasie jazdy pokonuje sie zakrety i trzeba sie pochylac (co prawda wgre wchodzi jeszcze grawitacja,ale bez przesady)),ajezeli chcecie zobaczyc skutki jazdy na kole zobaczcie sobie ostatni Swiat Motocykli tam jest o suzuki sv (czy cos takiego)i sa pokazane panewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Jezeli chodzi o stopke to nie moze swiecic kontrolka bo przeciez w czasie jazdy pokonuje sie zakrety i trzeba sie pochylac (co prawda wgre wchodzi jeszcze grawitacja,ale bez przesady)),ajezeli chcecie zobaczyc skutki jazdy na kole zobaczcie sobie ostatni Swiat Motocykli tam jest o suzuki sv (czy cos takiego)i sa pokazane panewki. Ma ktoś może ten artykuł ???? Chciałbym to zobaczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 A w silniku jest zwykle miejsce do podpięcia się podczas sprawdzania wydajności pompy.. Może tam zamontować dodatkowy czujnik.. To jest wlasnie w magistrali olejowej.A jezdzic mozna tylko niezbyt dlugo. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.