Danski
Forumowicze-
Postów
19 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O Danski
- Urodziny 12/12/1974
Osobiste
-
Motocykl
Kawasaki KLR 650
-
Płeć
Mężczyzna
Informacje profilowe
-
Skąd
Raszyn
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Osiągnięcia Danski
NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)
0
Reputacja
-
Jak to jest z tym wpływem pozycji motocykla na...?
Danski odpowiedział(a) na Danski temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
...to konkretnie: jak sprawa się przedstawia w Kawasaki KLR 650? -
Średnie zużycie paliwa?Kto ma jakie?
Danski odpowiedział(a) na hodscha temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
To ja dodam swoje "3 grosze"... moja obecna Kawasaki KLR 650 (2003 rok, przebieg 5000km) min. 3.7l/100km (trasa 80km/h), max. 5.0l/100km (miasto oraz trasa przy 100km/h - 120km/h)... przy trasie 90km/h wypija równiutko 4.0l/100km... Teraz poprzednie moto: Honda VT500C (Shadow 1983) min. 4.0l/100km, max. 6.0l/100km.... Honda VF750C (Magna 1995) min. 4.5l/100km, max. 7.0l/100km... Bajaj Chetak 150 (1991) min. 3.0l/100km, max. 3.5l/100km... Vespa Cosa 200 (1989) min. 3.5l/100km, max. 4.5l/100km... -
Jak to jest z tym wpływem pozycji motocykla na...?
Danski opublikował(a) temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
...niedosmarowanie? Jeżeli motocykl ma mokrą (czyt: tradycyjną) miskę olejową to czy jest jakaś niepisana reguła (lub może pisana) jakie maksymalne odchyłki od pionowej, poziomej osi motocykla są dla silnika bezpieczne? Wiadome jest (wyczytane z forum) ,że np jazdna na kole jest powodem niedosmarowania... a postawienie na bocznej nóżce z włączonym silnikiem nie jest? Temat mnie osobiście nieco nurtuje bo jak dla mnie nigdzie (przynajmniej w 3 instrukcjach obsługi: Honda VT500C, Honda VF750C oraz Kawasaki KLR 650) nie wyczytałem wzmianki o wpływie pozycji motocykla na żywotność silnika. Pozdrawiam, Daniel -
...wiem nawet dokładnie (KLR 650): cylinder 2400,-, tłok 490,-, pierścienie 270,-, tuleja cylindra 500,-... tylko nie wiem czy wymienia się cylinder z tuleją czy tylko tuleję... ...powiem tak: to kwestia relacji ceny do jakości... jeśli remont polegający na "szlifie" nie będzie odstawał od "fabryki" to racja... po co przepłacać... ale jakoś z doświadczenia (samochodowego) wiem, że na "szlifach" to nie to samo...
-
...ano są, ale ja jeśli miałbym "odnawiać" silnik to nie chciałbym się bawić w szlify... poprostu wyznaję zasadę: jak coś jest fabryczne to zapewne lepsze niż rzeźbione u naszych mechaników :biggrin:
-
...masz rację Stan... tak i u mnie bywało... czasami mój motocykl potrafił przez 3 lata nabić jedyne 3000 km ,ale zdarzało się, że któryś z moich poprzedników traktowałem podróżniczo i wychodziła średnia 10000km/rok. ...jednakże kupiłem KLR z zamiarem traktowania go jako "nosiciela przygód" ...wsiadać na niego podczas urlopu i zrobić od 7000km do 20000km podczas tego okresu... więc te 50000km mogą szybko na liczniku się pojawić... ...mam pytanko: czy jeśli silnik nadaje się do remontu to należy wymieniać cały cylinder czy tylko jego tuleję? ...pytam o wersję remontu kompleksowej wymiany podzespołów (fabrycznie nominalne części) ,a nie szlifu itp.
-
...może założycielowi wątku już się to nie przyda, ale potencjalnemu "poszukiwaczowi" podobnego tematu owszem... przecież wielu klubowiczów odsyła do opcji "szukaj"...
-
...widząc tyle opinii w stylu "daj sobie spokój" ...daję spokój i już nawet nie rozmyślam :) ...a propos przebiegu 50000km... z jednej strony masz rację Stan, że pewnie do tego stanu licznika zdążę go wymienić na coś innego... a z drugiej strony te 50000km wydaje się tak niewiele...
-
...czyli widzę, że taki zabieg nie ma najmniejszego sensu... Dziękuję za wszystkie sugestie. ...a tak z ciekawości: czy jak już wyśmigam te ok 50000km i silnik będzie wołał o kompleksowe leczenie to jakikolwiek serwis zrobi remont tak, że motocykl będzie miał parametry fabryczne (czyt: moc, spalanie oleju itp) i przejedzie następne 50000km? P.S. Moja KLR'ka ma naprawdę 5000km...to widać nawet po wyglądzię każdego podzespołu...jest jak z salonu :icon_exclaim: ...ale niestety u mnie nie będzie miała tak lekko ,że tylko 5000km przez następne 3-4 lata :)
-
Witam, Zastanawiam się nad pewną kwestią... czy zamiana oryginalnego tłoka w KLR 650 na tłok kuty np Wossner'a wydłużyłoby żywotność silnika? Aktualny przebieg: 5000km Zaznaczam, że jeżdżę spokojnie bez "pałowania". Czy ktoś z Szanownych klubowiczów mógłby mnie oświecić? Pozdrawiam, Daniel
-
...ja nie widzę żadnego problemu chłopie! ...ja dosyć dawno co prawda (1996) przejechałem 12 000km w ciągu 3 tygodni skuterem Bajaj'em 150 ccm (jak ktoś nie zna niech pyta) z dziewczyną na pokładzie... wojaż odbyła się z Wawy na Nordkapp (najdalej wysuniety na północ Europy cypel) i spowrotem... bezawaryjnie! ...oczywiście parę "gum" złapalismy... Podpowiem...Bajaj to indyjska produkcja na włoskiej licencji Vespy...
-
Witam, Zrobiłem na szybko 3 fotki mojego nowego rumaka (nawet nie zdążyłem przerejestrować). To chyba wersja niemiecka. Czy były inne wersje oprócz niemieckiej i amerykańskiej ? http://img252.imageshack.us/img252/2633/klr1ie4.jpg http://img252.imageshack.us/img252/1113/klr2fl8.jpg http://img252.imageshack.us/img252/8901/klr3tn9.jpg
-
Witam, Moje pytanie jak w tytule.......... Czy poziom oleju powinno się sprawdzać, gdy motocykl stoi oparty na bocznej podnóżce, czy ma być on w pozycji pionowej?
-
...a już się bałem, że złego wyboru dokonałem :icon_rolleyes: Dzięki za rady, nie będe na kole zasuwał ani na Kasprowy wieżdżał ;) ...jutro wstawię fotki.
-
...oj...ta sentencja mnie przeraziła... W swojej karierze miałem zazwyczaj wyłącznie Hondy i rzeczywiście zero problemów... ale czy "gracz" z wielkiej "czwórki" jakim jest Kawasaki tak odstaje od Hondy?