Skocz do zawartości

Suzuki GS 500e....problem przy starcie


tomektychy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś przy odpalaniu zimnego motoru spotkała mnie przykra niespodzianka. Załączam ssanie, sprzęgło starter i........nic....chechłał rozrusznik, czasem zaskoczył, ale zaraz gasł;) musiałem go chwilę pomęczyć aby zaskoczył na tym ssaniu. Dodam że motor stał nieruszany dzień.Ostatnio mi się dusił i gasł podczas jazdy ale to chyba ze względu na to że moja Suzi pragnęła już rezerwy:) po przełączeniu kranika odpalała normalnie. Dopiero dziś uzupełniłem bak jednak nie było widać suchego dna baku więc nie ma to związku z brakiem paliwa. Czego to może być przyczyna?wcześniej paliła na dotyk bez żadnego problemu

Edytowane przez tomektychy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Tak to już jest. Kolega miał to samo w CBR 900. Zazwyczaj w baku są jakieś syfy i się jeździ dotąd aż sie dostaną do gaźników... Dostają się one dlatego, że gdy jest mało paliwa to benzyna zaciągana jest razem z brudami do gaźników i w tym na 90% jest cały problem. Czeka Cię czyszczenie i regulacja gaźników.}

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jeśli masz rdze w baku to musisz ją wyczyścić. Było o tym na forum. A co do gaźników to jeśli się trochę znasz to możesz sam przeczyścić ale potem trzeba je synchronizować a przyrządu do tego nie masz. Więc lepiej oddać do mechanika. Koszt to około 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tego typu regulacja jest do samodzielnego zrobienia??czy lepiej oddać mechanikowi? pytam bo niestety z mechaniki jestem zielony...

 

Jak jestes zielony to sie za to nie bierz bo będziesz chodził pieszo.

W GS-ie kranik nie zciaga paliwa do zera wiec moze brakowac paliwa mimo ze w baku niema jeszcze dna.

Jeżdzij zawsze na ON i staraj sie uzupełniac paliwo jesli zajdzie koniecznosc przełaczenia na RES.

Jesli zabraknie ci paliwa i je uzupełniłeś to nie piłuj silnika rozrusznikiem , tylko przełącz na PRI i odczekaj minutę a potem z powrotem na ON lub RES i pal wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady:) motorek juz u mechanika. zapytam się czy przeczyścili mi bak. przynajmniej jedna rzecz mniej do zrobienia na początek przyszłego sezonu:)co ile trzeba regulowac gaźniki?

 

Motor odebrałem już od mechanika. Okazało się że pływak w gaźniku był za wysoko i trzeba było obniżyć. JEdnak pytałem się mechanika o milion innych rzeczy ale zapomniałęm najważniejszego...co mogło być przyczyną tej usterki? i czy ktoś mógłby mi napisać jak powinno się prawidłowo obchodzić z ssaniem?bo ja robię tak: odpalam moto na max ssaniu potem daję połowę i tak reguluję tym ssaniem aby obroty nie przekraczały 3-4tyś obrotów (gdy jest za dużo-odejmuję ssania, gdy za mało dodaję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie zupełnie...motor nie odpala tak jak powinien.albo mi się zdaje. Dobrze że mam gwarancję na tą usługę więc jutro motor idzie ponownie na serwis. Do tego dochodzi zbyt duże spalanie paliwa :/ muszę zapowiedzieć to jutro aby pod tym kątem też poprowadzili regulacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Dzieki za wszystkie rady bo mam podobny problem z odpaleniem motorka. Dodam tylko że u mnie częściowo pomogło czyszczenie świecy.

 

Mam pytanie: Czy to normalnie że motocykl tak jakby "przerywa" gdy ruszam na zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy co rozumiesz przez slowa przerywa musisz dokladniej opisac pozdro

 

hmm... już opisuje - przy dodawaniu gazu gdy silnik jest jeszcze zimny często występuje metaliczny dzwięk. Coś jakby uderzanie metalowych elementów. Za każdym razem kiedy to uderzenie występuje jest również coś jakby odcięcie mocy. Całośc trwa tylko przez pare minut. Jak sie rozgrzeje wszystko wraca do normy. Co to może być? A może to normalne i niepotrzebnie o tym pisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zuzyte sprzeglo jednokierunkowe rozrusznika.

Radze w zimie rozebrac i wymienic rolki i sprezyny ( tylko 3 )

Trzeba do tego zdjac kolo magnesowe alernatora z koncowki walu i to jest zwykle najwiekszy problem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...