Skocz do zawartości

egzamin A, pytania


geo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Światła pozycyjne, mijania drogowe, migacze sygnał stop

olej, płyn hamulcowy, naciag łańcucha, przednie zawieszenie

 

najlepiej stać obok bo wszystko sprawdzisz a z siodła nie

 

wypionuj motocykl bo niema pewności czy na centralce będzie stał idealnie prosto

 

W Krakowie było to tak że ubranej osobie gotowej do jazdy przygotowywała motocykl do jazdy nastepna z kolejki

 

złożyć nóżkę ustawić lusterka włączyć światła obejrzeć się do tyłu i dopiero ruszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła pozycyjne, mijania drogowe, migacze sygnał stop

olej, płyn hamulcowy, naciag łańcucha, przednie zawieszenie

 

Mało ... :-) Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, wzrokowo ciśnienie w ogumieniu. Sygnał dźwiękowy.

 

W praktyce bywa różnie. Mnie pan zapytał o olej i płyn ... chłodniczy. Znaczy jak się sprawdza. W YBR250 :-) Chyba chciał mnie podejść... O resztę nie pytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w WORD wystarczy to : kienko od oleju, korek od wlewu oleju, naciag lancucha, dzwignia ssania, kranik paliwa, poziom paliwa w zbiorniku, poziom plynu hamulcowego, swiatla: poz.mij.drog. kierunki, swiatla stopu, sygnal: dzwiekowy i swietlny, dzialanie hamulca przedniego i tylniego, plynnosc ruchu kierownica, czy podpora zostala zwolniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kornol to Ci sie udało - niektórym egzaminatorom jeszcze do głowy hamowanie awaryjne strzela do głowy i uwaga! koła masz zablokować ;|

Bo wielu egzaminatorów to niekompetentni urzędnicy, którzy nie muszą umieć jeździć by móc egzaminować.

Wymóg blokowania kół jest dla mnie bandytyzmem i wyrazem skrajnego braku przygotowania egzaminatora.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku sprawdzilo sie powiedzenie "do trzech razy sztuka":wink:

 

1)kompletnie sie nie rozglądalem - moja wina

2)gdzieś sie podobno nie rozglądnelem - moja wina:)

 

3) zdany - zapytalem czy mam używać kierunków, odpowiedz - NIE...w takim razie pilnowalem głowy:) przy ruszaniu rozglądnąć sie, na górce rozglądnąć sie prawo lewo, na ósemce rozglądnąć sie na krzyżówce prawo lewo. No i niespodzianka hamowanie awaryjne - mój pierwszy raz - YBR staneła jak wryta w miejscu:)

4 godz czekania na miasto!!! - na mieście raz tylko nie wyłączylem kierunku - ogólnie bez problemu.

 

WNIOSKI: Rozglądać sie na placu!! a na mieście jak coś omijacie to kierunek!!

 

Miejsce zdawania - WORD Jelenia Góra

 

POZDRAWIAM!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-zdawałam egzamin na A w ten poniedziałek 26.11.2007 na Odlewniczej. Egzaminator trafił się burkliwy strasznie, marudził, glindził, ale tam gdzie glindził najwięcej tam o dziwo mi zaliczył. Co ciekawe, wielu ludzi na tym czy innych forach pisało, że motocykle na Odlewniczej miały za wolne obroty i prawie gasły-no więc ja miałam kompletnie odwrotną sytuację. Zdawałam na Hondzie oznaczonej nr.3.Placu byłam pewna, bo na kursie jeździłam bardzo dobrze. Jakie było moje zdumienie jak ruszyłam do pierwszego zadania, czyli górki-motocykl miał takie obroty, że nie musiałam dodawać gazu, wystarczyło puścić sprzęgło i sam jechał.Na neutralnym biegu miał 4000 obrotów! Kiedy zjechałam z górki w stronę ósemki zwyczajnie mnie przy tej prędkości wyrzuciło-koleś stwierdził, że nie panuję nad motocyklem-kit z tym-tylko cały czas zastanawia mnie jedno, czy to normalne, że motocykl ma 4000 obr na neutralnym biegu, czy poprostu celowo był podkręcony, a może to przez ssanie? Naprawde obawiam się drugiego podejscia-albo może to normalne, ze powinnam pokonywać ósemkę z prędkością 40km/h.

Ze zdających 3 osób chyba wszyscy nie zdali-kolega zdający obok oblał chyba z podobnej przyczyny

 

Nie przejmuj sie, tam wszyscy sa buraczo / burkliwi. Na 7 zdajacych zdawalo moze dwoch.

 

No moim egzaninie moto mialo zaledwie 800 rpm.

 

;)

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty silnika mają być od 1000 do 1500 jeśli więcej zwróć uwagę egzaminatorowi.

 

Przed egzaminem motocykl ma być już rozgrzany i gotowy do jazdy, a nie egzaminowany go ma rozgrzewać zdając egzamin :O

 

Słuchajcie ja zdawałem w kwietniu egzamin w WORD w Szczecinie. Byłem wyszkolony idealnie przez nauke jazdy.

 

Przed ruszeniem. Stoisz obok motocykla. Wszystko co robisz mówisz.

Najpierw butem sprawdzasz luz łańcucha.

Przechodzisz na drugą stronę: sprawdzasz poziom oleju. Pokazujesz gdzie sie sprawdza. Odrau potem sprawdzasz plyn hamulcowy (przy kierownicy).

Teraz sprawdzasz światła. I uwaga. W różnych moto jest róznia. W moim, tzreba było przekręcić stacyjkę na ON , żeby zapaliły się swiatła postojowe. Sprawdzasz je. Potem musiałem włączyć silnik by sprawdzić swiatłą mijania. Pamietajcie, przód i tyl.

Tera sprawdzasz światła stopu, bez siadania na moto. Naciskasz przedni i prosisz egzaminatora żeby powiedział Ci czy pali sie światło stopu. Buten naciskasz nożny i to samo się pytasz. Teraz sprawdzasz światła drogowe (pomagasz sobie ręką) sprawdzasz światło ostrzegania, kierunki, klakson, awaryjne jesli są. OK teraz siadasz na moto.

Pamietaj żby nożke najpierw zdjąć.

Siedząc na moto sprawdzasz hamulec przedni (naciskajac hamulec reka i nacisnać siłą na kierownice, moto nie ma prawa ruszyć :icon_mrgreen:) to samo z tylnym, tylko ciagniesz moto do tyłu trzymając noge na hamulcu.

 

Teraz sprawdzasz lusterka, podotykaj, pokaż ze cos tam sobie robisz, nawet jak dobrze są ustawione.

Teraz sprawdzasz kierownice, skrecając max w lewo i prawo.

 

Zsiadasz z moto. Stawiasz na nożke. Zdejumujesz nożke, przeprowadzasz moto do wyznaczonej lini. Stawiasz na nózke. Sciagasz nożke i wsiadasz na moto.

 

Potem masz slalom, osemki, slalom powrotny. Gosciu wsiada do samochodu i jedziecien a górke. A potem miasto.

 

Na miescie pamietać o kierunkach, gdy zmieniasz pasy ruchu, jak skręcasz na skrzyżowaniach itd. Ważne, żeby nie wychylać sie prędkością, lepiej jechać o te 2 km/h mniej niż dozwolona.

 

Trasa jest stała i powinna wisieć w WORDzie do obejrzenia. Zresztą na nauce jazdy powinniscie jeździć ta trasą milion razy.

 

Aha, ważne. Przed ruszeniem na placu, należy obejrzeć się za siebie. Tak samo na górce, obejrzec sie w prawo za siebie!

 

Nie szarpać sobie moto.... jak macie do 50 to nie bać sie trojki uzwac.

 

To tyle. Zdalem za pierwszym zero uwag. Moto już czeka na mnie od końca marca i wkurza mnie że tyl sie czeka na piaperek :s.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tą stopką? Mam ją złożyć zanim zacznę siadać na motocykl? Ja na kursie najpierw staję nad motocyklem okrakiem i dopiero jak trzymam go w równowadze za kierownicę to składam stopkę i siadam na siedzeniu.

Wszędzie dobrze, ale najlepiej w siodle :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...