Skocz do zawartości

GPZ 908, ciekanący kranik paliwa


embe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Heloł

 

Problemację mam takową:

http://acn.waw.pl/moto/zdjecia/kranik.jpg Membranka przyciśnięta jest do korpusu kranika metalowym elementem przykręconym czterema śrubami. Ów element wyposażony jest w kanalik, który w przekroju poprzecznym ma powierzchnię ok. 1mm^2. Kanalik ten podczas normalnej pracy silnika wypełnia się benzyną, co po chwili skutkuje sikaniem dość obficie na gaźniki itd. Dosłownie leje się po silniku, jakby ktoś tryskał ze strzykawki. Gdy uszczelnię kanalik np. kawałeczkiem gumki recepturki, sikanie znika (kanalik jest zatkany). Silnik pracuje normalnie, nie widać gołym okiem żadnych efektów ubocznych tego zabiegu. Zdrowy rozsądek mówi jednak, że nie po to fabryka rzeźbiła kanalik, żeby głupi polaczek* go zatykał. Czy ktoś z Was ma pojęcie o co tam chodzi?

 

*mam tu na myśli siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heloł

 

Problemację mam takową:

http://acn.waw.pl/moto/zdjecia/kranik.jpg Membranka przyciśnięta jest do korpusu kranika metalowym elementem przykręconym czterema śrubami. Ów element wyposażony jest w kanalik, który w przekroju poprzecznym ma powierzchnię ok. 1mm^2. Kanalik ten podczas normalnej pracy silnika wypełnia się benzyną, co po chwili skutkuje sikaniem dość obficie na gaźniki itd. Dosłownie leje się po silniku, jakby ktoś tryskał ze strzykawki. Gdy uszczelnię kanalik np. kawałeczkiem gumki recepturki, sikanie znika (kanalik jest zatkany). Silnik pracuje normalnie, nie widać gołym okiem żadnych efektów ubocznych tego zabiegu. Zdrowy rozsądek mówi jednak, że nie po to fabryka rzeźbiła kanalik, żeby głupi polaczek* go zatykał. Czy ktoś z Was ma pojęcie o co tam chodzi?

 

*mam tu na myśli siebie...

 

 

 

Siemasz >>> To co widziałem na foto to jest podciśnieniowy kranik paliwa >> mam podobny w swoim moto i sądze że masz problem z membranką otwierającą dopływ paliwa (czeka cię jej wymiana) . wykręć ten kranik i odkręć ten dekielek ze szczelinką >>pod nim będzie membrana z metalowym trzpieniem (zaworkiem) oblukaj dokładnie membrankę czy aby nie zrobiła się w niej jakaś dziurka . Pozdro.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi mi do głowy jedno: kanalik służy do wyrównania ciśnienia za membraną i jest po prostu połączeniem do atmosfery.

 

Jeżeli jest tam paliwo to znaczy że membrana jest dead. Silnik może pracować normalnie ale pytanie czy będzie dostawał odpowiednią ilość paliwa przy pełnym obciążeniu.

 

Czy tak jest to głowy nie dam ale to najprostsze wytłumaczenie.

 

Powodzenia

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowaliśmy w tę stronę. W takim razie kranik z podciśnieniowego stał się normalnym, grawitacyjnym? Sugerowałem to embemu, ale oglądał membranę i wszystko z nią w porządku...

 

 

 

Hmmmm no niby tak ale jeśli membranka byłaby dziurawa to nie powinien kranik puszczać paliwa wcale >>> kuźwa ja już nic z tego nie rozumuje <<< musisz to rozebrać i jeszcze raz dokładnie oglądnąć może coś tam się dzieje i tego nie zauważyłeś może cos sie tam zablokowało ,zapiekło , zakleszczyło czy h... wie co jeszcze i robią się takie siupy . Ja bym to wsadził do myjki (jakiejś dobrej - może ultradzwiękowej ) i poskładał to od nowa . Kurcze śmiszna sprawa - ale zapewne rozwiązanie będzie banalnie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem rysunek http://acn.waw.pl/moto/zdjecia/kranik.jpg

...i tak, jak mówi Wolkan. W przykrywce dokręcanej na końcu jest miejsce na wężyk podciśnienia. Jak tak teraz patrzę, to logiczne wydaje się przeznaczenie tej szczelinki, jak i diagnoza o uszkodzeniu membrany. Uszkodzenie musiałoby jednak być mikroskopijne, bo oglądałem ją i nie znalazłem miejsca, w którym mogłoby coś się dziać. zerknę jeszcze raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem komplet naprawczy na

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....oducts_id=18110

Edytowane przez kulka

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj http://www.ftxnet.com.ar/KZ440-B2/FUEL%20T...39;81%20B2).gif macie dokładniejszy rysunek kranika. Mam identyczny w swoim moto i mi równierz popuszcz paliwko ale nie sika tak jak to sie dzieje u embe. Mi tylko w czasie jazdy kranik poci się z tego kanalika, ew. leje sie benzyna kiedy przelewam gaźniki na PRI. Walczyłem z tym ale jedyną słuszna opcją jest kupienie zestawu naprawczego i po kłopocie. Możesz rozebrać kranik, dokładnie umyć i obejrzeć elementy czy wszystko jest w porządku ew. czy zostały one prawidłowo złożone w całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...