skrzydlaty Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Witam!Czy ktoś stosował inny regulator napięcia do alternatora dnieprowego niż oryginalny?Czy regulator elektroniczny od 126p ma sznasę chodzić z takim regulatorem?Jeśli tak, czy wiadomo, jak to podłączyć?Regulator malucha ma 2 wejścia: - żółte i zielone, nie ma nawet oznaczeń. :wink: Czy obroty silnika 'dolnego' wystarczą do napędu altka w K-750? Może ktoś stosował i ma na ten temat wyrobioną opinię? Dużo tych pytań, ale wolę raz, a konkretnie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Witam!Czy ktoś stosował inny regulator napięcia do alternatora dnieprowego niż oryginalny?Czy regulator elektroniczny od 126p ma sznasę chodzić z takim regulatorem?Jeśli tak, czy wiadomo, jak to podłączyć?Regulator malucha ma 2 wejścia: - żółte i zielone, nie ma nawet oznaczeń. :) Czy obroty silnika 'dolnego' wystarczą do napędu altka w K-750? Może ktoś stosował i ma na ten temat wyrobioną opinię? Dużo tych pytań, ale wolę raz, a konkretnie :) Lepiej pasuje regulator z Fiata 125, sprawdzone. Mialem kiedys zalozony szesciodiodowy i dzialalo tylko nie bylo jak podlaczyc kontrolki ladowania. Sa tez dziewiecio diodowe, tam juz mozna pokombinowac z kontrolka.Do dolniaka chcesz dac alternator? Uciagnac bez problemu uciagnie ale bardzo mocno trzeba ingerowac w blok silnika aby dopasowac. Trzeba calkowice wyciac loze pod pradnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Witam jeżeli chodzi o alternator w dolniaku to moi koledzy używaja altka z tico napędzanego paskiem, poprzez przystawkę wykonaną z organów oryginalnej prądnicy. Alternator umiejscowiony jesy nad prawym cylindrem. Czy jest to estetyczne? to już sprawa właściciela. Zasilanie jest pewne, alternator nieduży- jednym słowem się sprawdza. Zakupiłem kiedyś już pocięty blok od kachy i wstępnie dopasowałem altek z tico w miejsce prądnicy lecz plany się zmieniły i teraz chcę to odsprzedać. trzeba dokończyć "projekt" ale osobiście mysle że prądnica z malucha lepiej pasuje do takiego motocykla pod względem samego wyglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Witam jeżeli chodzi o alternator w dolniaku to moi koledzy używaja altka z tico napędzanego paskiem, poprzez przystawkę wykonaną z organów oryginalnej prądnicy. Alternator umiejscowiony jesy nad prawym cylindrem. Czy jest to estetyczne? to już sprawa właściciela. Zasilanie jest pewne, alternator nieduży- jednym słowem się sprawdza. Zakupiłem kiedyś już pocięty blok od kachy i wstępnie dopasowałem altek z tico w miejsce prądnicy lecz plany się zmieniły i teraz chcę to odsprzedać. trzeba dokończyć "projekt" ale osobiście mysle że prądnica z malucha lepiej pasuje do takiego motocykla pod względem samego wyglądu. Osobiście w swojej 'kasztance' zamiaruję prądnicę od malca - apropos ma ktoś rysunek dekla, do prądnicy?Ale ostatnio robiłem instalację człowiekowi, który założył już altek od dniepra, ale nie miał oryginalnego regulatora. Powstał problem, czy się da i jak podłączyć regulator od maluchowego altka. Radziecka ksiażka o naprawie i remontach motocykli podaje zasotsowanie podobnego regulatora.Nie wiem, czy wzbudzenie jest podobnie regulowane w dnieprze i malcu, no i w malcu nie ma oznaczeńnormalnych cyfrowych tylko dwa kolory kabli. Jeszcze apropos prądnicy od malca.Słyszałem, że przy dufrze '9, prądnica nie do końca nadąrza się wzbudzic w niskich zakresach prędkości.Co może skutkować brakami prądów w jeżdzie miejskiej, czy to prawada? Kiedyś w rusku miałem pradnicę od wartburga, tamta spisywała się the best.Ale ten gatunek prądnic na wymarciu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Kiedyś założyłem elektroniczny regler od malucha ale szybko się przepalił /grzał się/. Zastąpiłem go reglerem od Poloneza/Żuka? Trochę większy, kosztował ok. 15 zł. I skończyły się problemy, chodził bezawaryjnie długo /nadal jest sprawny/. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 W jednej kaczce miałem altka od urala z regulatorem od dniepra. Na początku klasyczne problemy z alternatorem. Później było już wszystko okej . Trzeba przerobić blok i wykonać reukcje . Dużo rzeźbiarstwa . Czy ładne? Każda sroczka swój ogonek chwali . Z oceny innych byli zdziwieni ze to wygląda tak dobrze . Kontrolkę ładowania miałem zrobioną tak ze się świeciła jak było. A ładowanie zaczynało się już przy energicznym kopnięciu ( zębatka mała od prądnicy ). Jedynym mankamentem po usunięciu typowych dolegliwości wieku dziecięcego była hałaśliwa praca podzespołu. Regulatorów od krajowych handlarzy ruszczyzną nie polecam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Ale ostatnio robiłem instalację człowiekowi, który założył już altek od dniepra, ale nie miał oryginalnego regulatora. Powstał problem, czy się da i jak podłączyć regulator od maluchowego altka. pozdrawiamTo tak jak napisalem kup regler z fiata 125, lepiej sie nadaje niz z malucha. Sprawdzone, jezdzilo, ladowalo. Kolega caly czas na takim jezdzi i nie ma problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Jeszcze apropos prądnicy od malca.Słyszałem, że przy dufrze '9, prądnica nie do końca nadąrza się wzbudzic w niskich zakresach prędkości.Co może skutkować brakami prądów w jeżdzie miejskiej, czy to prawada? Kiedyś w rusku miałem pradnicę od wartburga, tamta spisywała się the best.Ale ten gatunek prądnic na wymarciu. Mialem pradnice od wartburga, ale cos bylo skopane z nia bo przy mniejszych predkosciach ze swiatlami nie dawala rady. Wymienilem na nowke sztuke od malucha i problem zniknal - praktycznie nie wylaczam swiatel i dyfer mam 10. Akumulator ostatni raz ladowalem jak go kupilem. Maluch w oryginale ma takie samo przelozenie wzgledem silnika jak rusek (tylko tam kola pasowe a tu zebatki). Inny znajomy ma w emce z lekkim koszem pradnice od wartburga i dyfer 10 i takze nie ma z tym problemu.Reg. napiecia mam zalozony elektroniczny od 126p. Takze nie ma z tym problemu. Wczesniej z tym patentem wartburga mialem reg. napicia od malucha tylko ze mechaniczny. Takze zakladaj smialo ten zestawik (tylko pradnica musi byc na 1000% sprawna - najlepiej gdzies poszukac nowki) i skoncza sie Twoje bolaczki z elektrycznoscia. PS. Inny znajomy twardo jezdzi K750 na oryginalnej pradnicy, tylko ze ma taki wylacznik.Odlacza on cale "zbedne" oswietlenie - zostaje tylko przedni reflektor :biggrin: PS.2 Rysunki masz na poczcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motozgrzyt Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 A ja z kumplami jeździmy na orginalnych prądnicach 9V w zaprzęgach z pełnym oświetleniem na drogach i jak na razie jedynym zgrzytem była właściwa regulacjia reglera by nie włączał za wcześnie i wyłączał przy odpowiednim napięciu i jak na chwile obecną akusi nie ładowaliśmy a i prądnice nie są bardzo gorące, a nie powiem że w pewnym czasie też myślałem nad prądnicą z malacza ewentualnie alternatorem z micry, na chwile obecną zażuciłęm ten pomysł na półke :icon_question:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.