Skocz do zawartości

Turystyczne enduro o duuuzej ladownosci


Rekomendowane odpowiedzi

Wiecej spalisz po naszych drogach jadac 90 i skokami do 150 (wiadomo wioski, ograniczenia) niz jadac jdnostajnie po autostradzie 160. Pzdr.

A to już różnie bywa - zależnie od Vmax motocykla. Duże enduro mają zwykle Vmax w zakresie 190-210km/h i przy prędkościach rzędu 160-180km/h zaczyna się im tzw. "przepał" i lubią wtedy sporo paliwa pociągnąć.

 

W tysiączkach na pewno ten próg jest wyżej niż w np. Vstromie 650, a w małym DLu spalanie powyżej 150km/h zaczyna dość szybko rosnąć. Przy bardzo dynamicznej jeździe szosowej (czyli częste przyspieszenia 90-150km/h, kręcenie większość czasu na max) DL650 spala mi ok. 5.5 litra na setkę. Przy średniej 140-150km/h na autostradzie już ok. 6-6.5l. Przy stałej prędkości 160km/h potrafi spokojnie spalić 7.5 litra.

 

Tak strzelam, że gdyby progi prędkości podnieść o 10-20km/h, otrzymamy analogiczny obraz dla DL1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z czystej ciekawosci zapytam sie uzytkownikow DL1000 i KLV1000 :D ile ich maszyny spalaja?

...już kiedyś pisałem ile pali mój czarny, duży v-strom ...ale co tam napiszę jeszcze raz ...a więc przy prędkościach (tylko trasa ...'w mieście' praktycznie nie jeżdżę motórem):

  • do 120 :) 6 - 6,5 [l/100km]
     
  • 120 - 150 :D 6,5 - 7 [l/100km]
     
  • 150 - 200 :D 7 - 8,2 [l/100km]

pozdr,

w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za odpowiedz i opinie.

Szczegolnie Pitekowi za zaoferowanie sprawdzenia wlasnorecznego Varaderki.

Szkoda ze nikt z forumowiczow nic nie napisal o Tigerze blizej.

Bede sie musial w jakis sposob do Vstorma tez przymierzyc.

Slyszzalem duzo naprawde pozytywnych opinii o tym Suzuku.

 

Szerokiej drogi

Edytowane przez Arex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sie przymierzylem do V-Storma.

Bylem w ciezkim szoku jaki on lekki ;-)

Wprawdzie stal w salonie z niepelnym zbiornikiem ale nie sadze zeby jakos dramatycznie przybral na wadze po zatankowaniu.

Bardzo poreczny.

Mimo mojego mizernego wzrostu obie nogi staly na ziemi. Wprawdzie nie calymi stopami tylko polowkami ale to jak juz wspomnialem zaden problem.

Gdy podniose jedna noge na podnozek i podpieram sie tylko druga to juz bez problemu siegam cala stopa do ziemi.

 

O dziwo mam wrazenie ze siedzisko jest na podobnej wysokosci co w moim starym GSX750.

 

Ale dla mnie wszystkie motocykle nie choppery/ cruisery sa za wysokie :icon_razz:

 

W miare postepow w przymierzaniu sie bede uzupelnial wrazenia.

Moze komus kiedys sie przydadza moje spostrzezenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Widze ze sam do siebie pisze ;-)

Ale jak juz obiecalem modom nie bede otwieral nowego watka.

 

Sledzac ogloszenia w internecie natknalem sie na interesujacy dla mnie jeszcze jeden motocykl.

 

Mianowicie chodzi o Aprilie Caponord

 

Ze wszystkich 1000 ma najnizej siedzenie poniewaz na wysokosci fabryczniej 820cm czyli tak jak maly Stormiak.

Wprawdzie silnik nie V90 ale V60 ale rowniez V :)

 

Czy znalazlby sie jakis forumowicz ktory mial do czynienia z ta Aprilia?

Nie powiem wyglada przyzwoicie.

 

Cena jest porownywalna z V-Stormem i varadero za te same roczniki.

 

Bylbym wdzieczny za jakies opinie.

Alurat Aprilii to ja juz w ogole nie znam (znaczy sie nigdy nie jechalem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mianowicie chodzi o Aprilie Caponord

 

 

A czy to nie ten sam silnik co i w Futurze? tylko ,ze zblokowany/?

 

bo hmmmm słyszałem mało rewelacyjne info ......

Ale niech sie wypowie ktos kto ma........po co bede pier... głupoty

 

A aaaa będe monotonny do usr..nia a może AT RD07A ? ostatni roczniki z produkcji?

Co prawda 750 ..... ale........jakie 750 :banghead: :crossy: :P

 

No co.............. każdy swój moto chwali to ja tiżżżżżż :P

Edytowane przez nowy011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie ten sam silnik co i w Futurze? tylko ,ze zblokowany/?

bo hmmmm słyszałem mało rewelacyjne info ......

Ale niech sie wypowie ktos kto ma........po co bede pier... głupoty

A aaaa będe monotonny do usr..nia a może AT RD07A ? ostatni roczniki z produkcji?

 

Aprilia ma tylko jeden silnik 1000cc. Stosuje go do wszystkich swoich duzych motocykli.

OD RSV Mille po caponord wlasnie.

A ze ja nie slyszalem niestety nic o tym moto i tym silniku wiec sie pytam.

Jedno juz wyczailem.

Aprilia ma mniejszy moment obrotowy od V-Storma i osiagany o 2800 rpm wyzej.

Poza tym to jest V2 o kacie rozchylenia cylindrow 60 stopni a nie jak w Suzuku 90.

I to wszystko co wiem.

 

Jezeli chodzi o AT to:

Nie wiem czy doczytales ale ja niski jestem niestety.

I ten motocykl raczej nie bedzie odpowiedni dla mnie.

Poza tym on raczej nie spelnia moich oczekiwan niestety.

Ja nie planuje jazdy w terenie. max to bedzie jakas droga szutrowa albo lesna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jezeli chodzi o AT to:

Nie wiem czy doczytales ale ja niski jestem niestety.

I ten motocykl raczej nie bedzie odpowiedni dla mnie.

 

Ja nie planuje jazdy w terenie. max to bedzie jakas droga szutrowa albo lesna.

 

EE moim zdniem wzrost kiela 170 nie powinna stanowić problemu ..znam paru At co sa mniejsi i daja rade..

 

no w teren ten motocykl też idealny nie jest ..kiela 220 kg.

 

Ale mozna popatrzec ,że raczej jest mało awaryjny i prosty w elektronice..Konstrukcja jest sprawdzona , silnik też..... świadczy o tym produkcja bez zmian od 89 do 02 (z leka zmiana gazników i wzrostem mocy w granicach 3 k.m.)bez jakis zbednych dodatków.( wtryski komput. itp.) co też ma znaczenie w momęcie jak się coss spierd..

Spalanie w granicach normy 6litrów srednio..max to miałem 8 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal AT ma najwyzsze siedzenie z tego co sprawdzilem 860mm.

A poza tym jest najslabsza. Chyba gdzies kolo 60 km jezeli sie nie myle.

 

Nieprzypadkowo rozgladam sie za moto o mocy okolo 100km

 

To nie bedzie moj pierwszy motocykl :biggrin:

 

Pytam sie poniewaz nigdy nie jezdzilem na takich sprzetach.

Dotychczas tylko naked bike lub sport.

 

I generalnie moj ostatni naked ( GSX 750) o mocy 85 km byl srednio zadawalajacy na trasie z pasazerka i bagazami.

 

Wybacz ale AT to nie moj wybor.

 

ja sie nie boje wtrysku i elektroniki w motocyklu.

Dla mnie gazniki nie sa jakas powalajaca zaleta :lalag:

 

Kazdy ma swoj gust i swoje preferencje

AT to swietny sprzet. Ale nie wprawia mnie jakos w euforie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caponorda ma rob-rocki z 4um, nawet w ostatnim SM wydrukowali jego list, ze tak mało sie o tych maszynach pisze.

 

Tłucze na tym długie trasy i nie narzeka. O awaryjnosci tez nic nie mówił, raczej sprzeta ma zawsze gotowego do drogi. I ładne to nawet jest. Gdybym nie odkrył swojego motocykla - TDMy, zainteresowałbym sie ta Aprilką.

 

 

A, BTW, TDM dla ciebie nie?

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, TDM dla ciebie nie?

 

Wiesz. jakos TDM mi nie podpasowal niestety.

Akurat na tym jednym motocyklu jezdzilem.

Znaczy sie na TDMce 850 z 1995 roku.

Moto bylo mojego kolegi i kilka razy my sie pomieniali na trasie ale nie wpadalem w zachwyt niestety.

 

Poza tym zadnymi podobnymi nie jezdzilem. No wspomniana przeze mnie BMW GS ale to tez nie dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...