Skocz do zawartości

Turystyczne enduro o duuuzej ladownosci


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.

 

Przymierzam sie wlasnie do zakupu motocykla po kilkuletniej przerwie.

Szybko o sobie.

Wiek 34. na moto od 15 roku zycie z przerwa od 30. Czyli 15 lat.

Jezdzilem na kilku sprzetach ;-) Ostatni Suzuki GSX750.

I dosyc istotne :biggrin: 171 cm wzrostu i w chwili obecnej jakies 120kg moze ciut wiecej. Wagi mnie nie lubia :wink:

 

Droga selekcji i wiedzy jaka posiadam pozostaly 3 motocykle.

Honda varadero 1000

Suzuki V-Storm 1000

Triumph Tiger 955i

 

Moto bedzie sluzylo do:

Podrozy codziennych do pracy- nie musze sie przeciskac mam komfort dojazdu

Wypadow wekendowych ze znajomymi z pasazerem

Raz albo 2 razy do roku wypad okolo 3000km

Raz do roku wypad okolo 5000km

 

Jazda po roznych drogach. Najgorsza jaka planuje- szuter

 

Cenie sobie komfort :lalag:

Po zakretach tez musi jakos jezdzic.

Spora ladownosc jest wymagana ja 120 + plecaczek 55 + bagaze

 

Nie przeszkadza mi to ze na swiatlach bede musial stanac na palcach albo zsunac sie z siedzenia zeby podeprzec sie noga.

 

Niestety na BMW R1100GS z siedzeniem w pozycji najwyzszej mialem problemy :flesje:

Ale z tego co wiem to BMW ma w tym ustawieniu cos okolo 860 mm do siedzenia.

 

Jezdzilem na SuperTenere (jaki kurcze wysoki) nie wywalilem sie.

Transalp za to juz nie stanowil zadnego problemu.

 

czy posiadacze powyzszych maszyn mogliby dodac cos od siebie?

Czytalem watek "moto dla ciezkiego faceta" ale tam pytajacy mial inne preferencje.

 

Acha. Jeszcze jedno. Moto nie bedzie nowe tylko modele tak mniej wiecej z roku 2001-2004

Blizej raczej 2001

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej trochę sie pomęczyć i przymierzyć do kilku sprzętów. Każdy ma swój gust.

 

Jako użytkownik Varadero z 2000: duży, komfortowy, za szybką nie pada (całościowa owiewka), w nogi grzeje- chłodnice po bokach, osłony na ręce w standardzie. Z wybranych ma najwiekszą ładowność-220 kg. I największy bak: 25L.

 

Stormiak: najnowocześniejszy silnik i stylistyka, lżejszy,

 

Tiger: najmocniejszy silnik R3 (nie V2) ale i najwięcej pali.Rzadka sztuka na polskim rynku. I w serwisach :P

Ładownośc i wysokość siodełka sprawdź w katalogach.

 

Istotny zasób kasy jaki na ten cel chcesz przeznaczyć. Do turystyki wskazane 3 kufry + gmole. Wskazana też centralna podstawka - bo wszystkie maja łańcuch do smarowania.

 

Ogólnie to wzrost 171 cm może być przeciwskazaniem do tego typu sprzętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Też miałem podobny dylemat... Wybrałem KLV 1000 czyli VStroma 1000 ...zadecydowała przede wszystkim cena ale nie tylko... okazało się że VStrom to jak na swoja pojemność i rozmiary bardzo poręczna maszyna... manewrowanie na parkingu jest bardzo proste z racji na niewielką masę i stosunkowo niskie siedzenie.. Właśnie te zalety V Stroma spowodowały że pokonał Varadero (w moim osobistym rankingu). Silnik bardzo mocny, ale nie tak elastyczny jakby się można tego spodziewać... na biegach od 3 do 6 nie ma co schodzić poniżej 3,5 tys obr. Ale z kolei nie trzeba go kręcić więcej niż do 7 tys bo nawet do tej granicy mocy jest od cholery... no można i do 9,5 ale tam tu już zaczyna się piekiełko... Zawiechy...przód działa trochę dziwnie .. trzeba by sie przyzwyczaić... albo poszukać progresywnych sprężyn... objawia się to tylko na bardzo złych nawierzchniach...(ale może to tylko moje indywidualne zdanie) W zakręty wchodzi dziecinnie łatwo i utrzymuje zadany kierunek... głebokie pochylenia jednak ograniczają podnóżki ( które już drugiego dnia od zakupu przytarłem) ... No i szyba... a właściwie turbulencje jakie powstają za nią w okolicach kasku kierowcy... maksymalne podniesienie pomogło...ale jeszcze trza będzie zainwestować w deflektor... POza tym moto daje wiele frajdy... poczucie nieskrępowanej wolność ( na sporcie mojej poprzedniej cbr tego nie czułem aż tak bardzo) Tam gdzie na naszych pięknych asfaltach cbrj echałem max 60 km h teraz lecę sobie 120 i się śmieję... Inne wymienione przez Ciebie motocykle napewno są też super i każdy z nich jest wart grzechu, ale jeśli chodzi o stosunek ceny do możliwości jakie oferuje moto.. no to chyba VStrom ma najwięcej do zaoferowania za stosunkowo niewielkie pieniądze... Też wcześniej zastanawiałem się nad Varadero ale żeby jeździć Viadrem trzeba być dobrym bykiem żeby poradzić sobie z tą masą ...więc sobie odpuściłem... ale z pewnością to bardzo dobry motocykl... pewnie Triumph też...

Udanego wyboru życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vstrom przy Twoim wzroście będzie ok. W razie czego można wyjąć podkładki gumowe spod kanapy, co obniża ją o ok. 1.5cm. Istotne jest też ustawienie napięcia wstępnego tylnej sprężyny - do spokojnej jazdy, jeśli ustawisz ją dość miękko, to moto się sensownie obniży po zajęciu miejsca za kierą.

 

Generalnie motocykl fajny, nastawiony na turystykę szosową + miasto, acz na szuterkach daje radę przyzwoicie.

 

Minusy:

- nie ma ABS

- "tępy" widelec (można wymienić sprężyny na lepsze za ok. 550pln)

- turbulencje za szybą (dotyczy szyby oryginalnej, lepsze szyby można mieć za 300 pln i więcej)

- fabryczne opony (Bridgestone Trailwing) nie dogadują się z tym sprzętem - wymienić jak najszybciej

- oryginalne kuferki suzuki są do niczego. Znacznie lepiej działają Givi

 

Ogólnie fajny sprzęt, szczególnie za te pieniążki.

Na winklach nie będziesz narzekał (o ile założysz sensowne opony, tj. nie trailwingi. Na Michelin Pilot Road precyzja prowadzenia jest ok - znacznie lepsza niż na TW).

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj opinia (od razu mówię że średnio pochlebna) o Varadero:

 

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=314

 

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=424

 

Akurat wspomniałeś o dyskusji w moim poście - moto dla ciężkiego faceta. Rzeczywiście masz nieco inne preferencje. Dla mnie właściwie nie ma alternatywy dla dużego GS-a BMW... Którego można obniżyć baaaardzo dużo... nawet o 10 cm...

 

A tu popieram CosmoSquig-a... V-Strom - ma 820 mm do sidziska. Jak trzeba obniżyć to alternatywą dla wyjmowania gum spod siedziska jest kupienie takiego małego ustrojstwa do obniżania zawiechów prod. MIZU (ma to np POLO w swojej ofercie) - dla małego i dużego V-Stroma kosztuje raptem 88 euro. Plus 1-2 cm można na lagach...

Edytowane przez mario33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario, już napisałem że każdy ma swój gust. I po to robi się przymiar do różnych sprzętów.

 

Tutaj opinia (od razu mówię że średnio pochlebna) o Varadero:

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=314

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=424

 

A ten pacjent to chyba nie za bardzo wie o co chodzi i co by chciał. :) Chciał turystyka to po co kupował Varadero zamiast PanEuropy? Bo szkot miał 3 :crossy: i tanio oddał.

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej trochę sie pomęczyć i przymierzyć do kilku sprzętów. Każdy ma swój gust.

 

Mozesz mi wierzyc lub nie :bigrazz: naprawde przymierzalem sie do wielu motocykli.

To ze ostatnie 4 lata nie jezdzilem to nie znaczy ze wczesniej wyskakiwalem tylko do sklepu po bulki motocyklem :crossy:

Moja obecna koncepcja motocykla jest wlasnie taka jak powyzej. Swoj gust znam.

Problem tkwi jednak w tym ze akurat na tych 3 motocyklach nie siedzialem ;)

Wiem mam znalezc jakis co mi odpowiada i sie przymierzyc :biggrin:

 

Tiger: Rzadka sztuka na polskim rynku. I w serwisach :lapad:

Ladownosc i wysokosc siodelka sprawdz w katalogach

 

Akurat u mnie Triumphow jak mrowkow :biggrin:

Wysokosc siodla porownywalna z Varadero.

 

Istotny zasób kasy jaki na ten cel chcesz przeznaczyć. Do turystyki wskazane 3 kufry + gmole. Wskazana też centralna podstawka - bo wszystkie maja łańcuch do smarowania.

 

Ogólnie to wzrost 171 cm może być przeciwskazaniem do tego typu sprzętów.

 

O kufrach i gmolach wiem. Central zawsze sie przydaje. Mysle ze nawet jak nie ma fabrycznie to w akcesoriach mozna go dostac.

Wiem ze do wysokich nie naleze :)

Ale co zrobic ;)

Pocieszeniem jest to ze przy mojej wadze wszystkie z wymienionych moto z racji posiadanej charakterystyki zawieszenia powinny sie mocno podemna ugiac :cool:

 

Ja sie nie boje maszyny wazacej 250 kg. Nie boje sie tez maszyn wyzszych niz skrojone dla mnie.

Tylko malo komfortowe jest jak w przypadku BMW GS jak po dojechaniu pod swiatla trzeba zeskakiwac jedna noga z moto druga trzymajac na siedzisku a potem zeby ruszyc trzeba sie odbic od ziemi. Przekomiczne :bigrazz:

 

 

 

zibacz tez suzuki dr big 800 lub 750

 

Dzieki za rade. Wiem co to za moto.

Obawiam sie jednak ze to nie to co bym chcial.

Nie przypadkowo znalazly sie te konkretne 3 motocykle w moim poscie.

 

 

Akurat wspomniałeś o dyskusji w moim poście - moto dla ciężkiego faceta. Rzeczywiście masz nieco inne preferencje. Dla mnie właściwie nie ma alternatywy dla dużego GS-a BMW... Którego można obniżyć baaaardzo dużo... nawet o 10 cm...

 

Wiem ze kanapa w GS jest obnizana.

Akurat motocykl byl slusznego wzrostu faceta.

Ja przy nim to krasnal :biggrin:

W zwiazku z tym siodelko mial podciagniete najwyzej jak mogl.

Przeciez nie bede zmienial nic w nie swoim moto.

 

A tu popieram CosmoSquig-a... V-Strom - ma 820 mm do sidziska. Jak trzeba obniżyć to alternatywą dla wyjmowania gum spod siedziska jest kupienie takiego małego ustrojstwa do obniżania zawiechów prod. MIZU (ma to np POLO w swojej ofercie) - dla małego i dużego V-Stroma kosztuje raptem 88 euro. Plus 1-2 cm można na lagach...

 

Na lagach wolalbym nie.

O ewentualnym obnizeniu pomysle jak juz sie zdecyduje na jakis.

Ale wolalbym tego nie robic.

 

Trampek jest wyzszy od tych motocykli ktore wymienilem. A jechalo mi sie na nim bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko malo komfortowe jest jak w przypadku BMW GS jak po dojechaniu pod swiatla trzeba zeskakiwac jedna noga z moto druga trzymajac na siedzisku a potem zeby ruszyc trzeba sie odbic od ziemi. Przekomiczne :crossy:

 

???? Niby dlaczego ??? BMW GS 1200 ma 840 mm w najniższym położeniu do siedziska:

- akcesoryjne siedziska (Wunderlich, Touratech) pozwalają się obniżyć 2-5 cm; są tez wersje 'super-low' gdzie zyskujemy 7,5 cm !!!

- akcesoria do zwieszeń MIZO pozwalają obniżyć się o dalsze 2,5 cm

- najlepsze ale drogie rozwiazanie zamienne z rozwiązaniem MIZO - obniżone zawiechy Ohlins lub Wilbers pozwalają osiągnąc 2,5 cm.

 

Kazde sedzisko z wysokością poniżej 800mm będzie pozwalało swobodnie stanąc przynajmniej połowa stopy na ziemi.

Edytowane przez mario33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten pacjent to chyba nie za bardzo wie o co chodzi i co by chciał. :) Chciał turystyka to po co kupował Varadero zamiast PanEuropy? Bo szkot miał 3 :crossy: i tanio oddał.

 

Prawda, gość po prostu ładnie mówiąc "pieprzy smuty". W ten sposób można każdy motur zjechać.

 

Proponuję:

"A dlaczego viadro nie ma takich twardych zawiech jak CBR? Co to za rzadki miękki shit?"

"A dlaczego na viadrze się tak wysoko siedzi, nie tak nisko jak na R1?"

"A po co to koło z przodu ma 19" jak w rowerze, zamiast 17"?"

"A czemu ten silnik ma tylko 100KM zamiast 180KM, no i gdzie są te brakujące 2 cylindy??"

"Czemu robi 'dududu' jak traktor, zamiast 'iiiii' jak szlifierka?"

"Dlaczego nie mogę nim jechać 280km/h? Czy coś jest zepsute?"

 

Gdyby przed zakupem przeczytał choćby dane techniczne tego motocykla, miałby o jeden problem w życiu mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze kanapa w GS jest obnizana.

(...)

Przeciez nie bede zmienial nic w nie swoim moto.

 

to akurat, o czym może nikt nie wspomniał, kwestia zdjęcia kanapy i przełożenia (o ile mnie pamięć nie myli) na niższy "ząbek" drucianej podpórki. czyli 2cm w ca 30sek. berlińczycy przewidzieli zapotrzebowanie na taki manewr :cool:

dla przykładu r1100rs ma siodło ustawiane na 3 różnych wysokościach przez proste przełożenie na podpórkach

 

natomiast znając sposoby przedstawiania wiedzy z innych dyskusji na forum sądzę, że bez osobistego "spotkania" ze wszystkimi interesującymi cię motocyklami raczej się nie obejdzie: po prostu mało kto miał na tyle przyzwoity kontakt ze wszystkimi wymienionymi, żeby je porównać. w tej zaś sytuacji będzie "każda pliszka swój ogonek chwalić" :banghead:

ja np po jazdach testowych mogę powiedzieć, że v-strom (mały, ale podobno duży jest niemal identyczny) ma kretyńsko zlokalizowane podnóżki, które przy podparciu wbijają się w łydki. co oczywiście podpierania się na skrzyżowaniach itp nie ułatwia :banghead:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszua, mnie się podnóżki nie wbijają :banghead:

Może to kwestia długości nóg i związanego z tym ich ugięcia?

 

Fakt, że ocena ergnomii motocykla bez samodzielnej przymiarki (a najlepiej jazdy próbnej) może być skuteczna tylko przez przypadek :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja np po jazdach testowych mogę powiedzieć, że v-strom (mały, ale podobno duży jest niemal identyczny) ma kretyńsko zlokalizowane podnóżki, które przy podparciu wbijają się w łydki. co oczywiście podpierania się na skrzyżowaniach itp nie ułatwia :banghead:

jsz

 

No mie wiem mi te podnóżki w podpieraniu się czy innych manewrach nie przeszkadzają... no a gdzie ma mieć ? Z przodu jak w chopperze , czy z tyłu jak w ścigu... są tam gdzie być powinny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

???? Niby dlaczego ??? BMW GS 1200 ma 840 mm w najniższym położeniu do siedziska:

-

 

Ale to bylo 1100GS

Poza tym jak juz wspomnialem wyzej siedzisko bylo ustawione w pozycji max gora.

Wlasciciel nie wykazywal zainteresowania zmiana wysokosci siedziska.

Nie bede przeciez nikogo zmuszal.

 

Byc moze jakbym sie przymierzyl do tego moto z takim siedziskiem jak mowisz byloby OK.

A tak bylo komicznie :banghead:

 

Poza tym niestety przyszly budget raczej nie pozwoli na zakup sensownego BMW

 

 

Tutaj opinia (od razu mówię że średnio pochlebna) o Varadero:

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=314

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?t=424

 

Ale ten oto czlek ktory tak bardzo narzeka na Viadro kupil bo byl tani.

Chlopak nie wiedzial kompletnie nic na temat tego moto.

No sie zdziwil troszku.

Ale ma maly przebieg i kufry tez mial. No. :banghead:

A dlaczego on sie nie wkreca tak jak R1?

A dlaczego nie brzmi jak szlifierka do metalu?

A dlaczego jest taki miekki?

 

Moim zdaniem akurat ta opinia dla mnie jest kompletnie niemiarodajna.

Ja wiem jak pracuja 2 cylindrowe silniki.

Jezdzilem bardzo dlugo wspanialy motocyklem Honda CX500.

Tez 2 cylindrowiec. Wspaniale chodzil.

 

Jezdzilem tez na CBR 1000 i co z tego. Kompletnie rozne moto.

 

Nie bede sie opieral na zdaniu czlowieka ktory chcialby miec XXa a kupil varaderke.

Dla mnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...