Skocz do zawartości

Wibracje kierownicy w gpz500s


emil11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Znowu maly problem. Gdy jade na swoim sprzecie trzymajac kierownice jedna reka wpada ona w wibracje lewo-prawo, czasami delikatne,czasami bardziej widoczne. Objaw ten rowniez wystepuje gdy nie trzymam kierownicy wogole a moto jest na biegu,natomiast gdy zrzuce na luz i nie trzymam kierownicy to jedzie prosto jak strzala,ani drgnie. Powodem moze byc nie wywazone kolo? Watpie,bo przeciez przy jezdzie na luzie bez trzymania kierownicy tez by wariowala.Czekam na opinie.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest bardzo podobnie. Zwykle się tak dzieje, gdy w czasie jazdy zapinam kask, bo wczesniej jakoś zapomnę :-). O dziwo, na luzie maszyna idzie jak po sznurku. Ale to dzieje się tylko w pewnym zakresie obrotów (jeszcze nie jestem w stanie określić, jakim, ale to niski rejestr, bo nie kręcę go jeszcze wysoko) i raczej na gorszej nawierzchni. Zresztą, nie jest wcale aż takie gwałtowne. Za pierwszym razem jeszcze się trochę bałem, ale teraz to juz tylko czasami patrzę, co też ten giepezet wyrabia i śmieję się pod nosem, dalej zapinając kask :-).

Trzeba także sprawdzić łożyska w przednim kole.

Gdyby łożyska były do wymiany, to chyba byłoby tez czuć dobijanie i niebezpieczne zachowanie przodu przy hamowaniu - tak na przykład miałem w NS-1 i wymiana łożysk pomogła. Natomiast mimo tych problemów nigdy nie miałem takiej "niby-shimmy". Więc drogą dedukcji wnioskuję, że to nie to :-). Ale może to tylko w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona raczej nie,ma dopiero 3 lata,bieznik ok.4-5mm,nie ma tez widocznych zadnych guzow. Co do łożysk to trzeba by sprawdzic, ale wydaje mi sie ze wtedy byloby to raczej caly czas. Spróbuje z tym dokreceniem moze pomoze. Mi tez to zbytnio nie przeszkadza ale zawsze lepiej wiedziec co i miec moto w 100% sprawne, zeby nie miec niespodzianek w drodze. Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj, to chyba normalne w tych motocyklach

http://chudzikj.republika.pl/GPZ500S.htm

przeczytaj tam masz rozwiązanie tego problemu . Zdaje sie że ten problem wyeliminowali dopiero po modyfikacji w 94 roku (dali większe koło z przodu i trochę zmieniki zawieszenie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale emil11 ma GPZ z rocznika 1999, a problem nadal wystepuje. Ja mam rocznik 1994, a więc już z 17-calowym kołem przednim (co dziwne, także tylne koło mam już 17-calowe), ale nadal jest to wyczuwalne. Tyle tylko, że nie zawsze przy prędkości 70-80 km/h, jak to jest napisane w tym artykule, ale tylko wtedy, gdy puści się kierownicę w tym zakresie prędkości. Tak więc nie jest aż tak źle i można to kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem. Dokladnie tak. Jest tam opisany problem w roczniku '90. Chyba nie wyeliminowali do konca przez te 9 lat.:icon_question: U mnie tez dzieje sie to w podobnych predkosciach i czasami przy hamowaniu tylnego kola (bez trzymania kierownicy) zauwazalne jest ze kolo wpada w lekkie wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...