Skocz do zawartości

Zrób to sam - wakuometr.


Buber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://i163.photobucket.com/albums/t301/mjaxa1/P1020892.jpg

 

Właśnie z nudów zrobiłem wakuometr i zsynchronizowałem gaźniki. Koszt wakuometru to był ok 20 zł w sumie. nawet końcówki wkręcane do gaźników zrobiłem sam - nagwintowane kawałki miedzianego przewodu hamulcowego od malucha.

 

Tak więc dla wszystkich z małym budżetem - działa. Tylko trzeba ostrożnie bo jest on o wiele czulszy niż rtęciowe czy manometrowe. Zalałem starym olejem i wystarczyło.

 

Żiełajem uspiechow - Gławkonstruktor.

Edytowane przez Buber

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe

jak to widze to przypominaja mi sie cwiczenia z biofizyki na 1-szym roku studiow :icon_rolleyes:

 

mowisz ze dziala? sam sie zastanawiamem wczesniej nad takim rozwiazaniem, mimo ze mam tylko 1 gar (gwoli wyjasnienia - motocyklem docelowym byla FZRa kumpla)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe

jak to widze to przypominaja mi sie cwiczenia z biofizyki na 1-szym roku studiow :icon_razz:

 

mowisz ze dziala? sam sie zastanawiamem wczesniej nad takim rozwiazaniem, mimo ze mam tylko 1 gar (gwoli wyjasnienia - motocyklem docelowym byla FZRa kumpla)

 

No stary, nie wiesz jak sie jeden gar synchronizuje? :icon_rolleyes:

 

Zadziałało, tylko trzeba uważać jeżeli są gaźniczki bardzo rozregulowane, bo wtedy może olej przeciagnąć. Mi tak chciało, ale wyłączyłem silnik, podkręciłem, odpaliłem i jak juz byłem z grubsza ustawiony, to się bawiłem w dostrajanie. No i trzeba żeby te rurki były co najmniej 8mm, albo 1 cm średnicy, żeby tego oleju trochę było. W węższych za szybko poleci do góry.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz w skrócie napisac jak przebiegała ta regulacja?Bo naprawde jestem ciekaw :icon_razz: Ja to sobie wyobrazam tak ze ten olej ma podchodzic do góry w równym tempie...ale to takie dywagacje :icon_rolleyes: Moze sie myle wiec skrobnij co bysmy sie nie głowili juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz w skrócie napisac jak przebiegała ta regulacja?Bo naprawde jestem ciekaw :icon_razz: Ja to sobie wyobrazam tak ze ten olej ma podchodzic do góry w równym tempie...ale to takie dywagacje :icon_rolleyes: Moze sie myle wiec skrobnij co bysmy sie nie głowili juz.

 

To jest dokładnie tak samo jak w waku rtęciowym, tylko że olej lzejszy, więc rurki dłuższe, no i jak nie będziesz korygował, i któryś cylinder ciągnie do góry, to w końcu wciągnie go gaźnika. żeby nie wciągało to rurki musiały by być dużo dłuższe.

 

No jak wygląda - podłączasz wsyztsko tam gdzie trzeba, odpalasz moto i jesteś gotowy ze śrubokrętem. nakrętki juz poluzowane. I regulujesz tak zeby wszystkie kolumny stały w miejscu obok siebie. W przypadku 4 garów sugeruje najpier wstepnie zestroić 1 i 2 , potem 3 i 4 (żeby równo były), a potem podłączasz wszystkie i je dopieszczasz. Aha - jak ruszasz śrubka na 3 to na ogół zmieniasz też 4 po tak one są lączone. U mnie 2 jest wzorcowy, i do niego sie ustawia.

 

A regulacja 2 garków to kompletny pikuś. Robisz tak, żeby słupki stały obok siebie i już.

 

Ale ogólnie - tak jak rtęciowym tyklo to ustrojstwo jest o wiele bardziej czułe.

Edytowane przez Buber

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buber :) Respekt. Ale ja to chyba bym sie jednak pokusił kupic za te 150 zł wakuometry(bo regulacji nie robi sie raz,a czasem i kumplowi mozna) i na nich uczył bym się regulować, choc pomysł naprawde spoko podziwiam ludzi co potrafia wykombinowac cos samemu bo i ja tak robie-co mozna to kombinuje :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Przepraszam że odkopuję tak stary temat ale nie będę zakładał nowego

 

Otóż jak to jest podłączone? Buber mógł byś jakiś rysunek tegoż sprzętu zrobić?

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie zależy od końcówek w gaźnikach. Niektóre sprzęty (np moja Hondzia) mają gwintowany otwór - ja kupiłem rurkę miedzianą, nagwintowałem i hula. Inne sprzęty (moja Yamaha) mają końcówki na które po prostu nakłada się rurkę.

Końcówki można kupić, jak Ci się nie chce kombinować z dorabianiem - choć to niewielki kłopot. Do xjty 600 dorabiałem ze śrub-kalamitek co kupiłem po złotówce....

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak końcówki mam ale chodzi mi o to jak to jest podlączone bo jak na 2 gaźniki to wiem robimy U i jeden wężyk do jednego gaznika a drugi koniec do drugiego gaźnika, 4 gaźnikach ok w taki sposób zrobie najpierw 1+2 a potem 3+4 ale jak zrobić żeby te pary grały ze sobą? jak wszystkie 4 zsynchronizować? czyli jak te rurki połączyć?

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...