vx800 Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Siemanko,miałem ostatnio niewątpliwa przyjemnosć oblookania z bliska kilku motocykli w stanie fabrycznej nowości. Były to suzuki (karawana, praktycznie nowe), honda, bmw, triumph. No i własnie nachodzi mnie pytanie. Kto dziś jeszcze twierdzi, że japońce są dobrze wykonane? W intermotors na Jagiellońskiej w Wawie stoi cbr600rr i 10 metrów dalej bezpośredni konkurent - Daytonka675. No i moje wrazenia są takie, że honda wygląda jak chiński odpustowy plastikowy badziew z grubą dupą, natomiast Daytonka jest piekna. Chodzi mi o spawy, ogolne wykończenie, pierdółki, jak również ogólne wrażenie... No i pytanie do Was. Czy to ja jestem nieobiektywny, czy coś w tym jest? Może to moje spaczenie milością do Triumpha? Moze to odpustowe malowanie hondy Telefonica? Jak Wam sie wydaje? PozdrJ oczywiście nie ma zasady, nie upraszczam. Porównuję dwóch konkurentów w podobnej cenie,tejsamej klasie itd. Są japonie zachwycające wykonaniem jak GSXRy, ZX12, R1... ale niestety nowy Bandyta 1250,Intruder 1800 .... są moim zdaniem porażką skąpych żółtych kurdupelków. W Europie tez zdarzają się fuszerki, jak np spawy na monowahaczu Monsterów ... tak wiec skupmy sie na dwóch 600tkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Nie tylko Monsterów ... na Motor Show w Wawie parę lat temu przyglądałem się flagowemu modelowi Ducati 999 spawy ramy i odlewy karteru silnika wyglądały jakby były wykonane nie we Włoszech, a gdzieś na zapadłym Kaukazie... ostatni miałem cbr600fs z 2001 r i pod względem jakości nic nie można jej zarzucić ...spawy, plastiki, spasowanie...lakier....zaliczone dwa dzwony i motocykl jeździ jak po sznurku bez żadnych poważnych uszkodzeń... co też świadczy o solidności konstrukcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 hmmm a czy Honda swojej CBRki nie produkuje w fabryce we Włoszech? Może to jest powód "kiepskiej japońskiej jakości"* :icon_razz: *nienaturalnie brzmi :icon_biggrin: Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 mysle ze to spaczenie tym ze masz triumpha oraz brzydkim malowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Cabaniero- po prostu nie masz pojecia o technologi spawow chromomolibdenowych :icon_evil: Ale i tak najlepsze sa spawy polskich "kowali" co "naprawiaja" ramy- poszpachluja i wsio jest gladkie jak pupcia niemowlaka :bigrazz: Forza Ducati. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Kto widział kiedyś spaw na kratownicowej ramie Ferrari, to wszystko na temat.Nie przeszkadza to im byc kultowymi autami, sprzedawanymi za wielkie pieniądze. Tak samo jak spawy Ducati, czy jego dźwięk rozpadającego sie silnika na wolnych obrotach nie przeszkadzaja mi ślinić się przy nim. A to jak są spawane japończyki-byleby to były technicznie porządne spawy, kwestia wykończenia ich estetyki papierkiem sciernym nie interesuje mnie, jak dla mnie to przerost estetyki.Prawda jest taka że każdy ma swoje zboczenia, z Triumphem to ja mam takie zboczenie że choćby miał (a może i ma) wykończone spawy papierkiem 1200, i wszystko pieknie powykańczane-to mnie on i tak nie będzie kręcił. Nawet nie wiem czemu, nie lubię po prostu angielskich klimatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek PO Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Dla mnie Japoniec zawsze będzie się kojarzył z solidnością i niezawodnością. Oczywiście warunkiem jest aby moto było składane w Japonii. Japończyk gdyby nie dokręcił śrubki na bank w nocy by nie spał! Nie wypowiadam się na temat Triumpha bo nie miałem do czynienia z tą marką ale fakt że są składane w Polsce nr 2 czyli w UK to mam wątpliwości do ich niezawodności, zresztą i tak pewnie już połowę zatrudnienia stanowią Polacy... Co do wyglądu to o gustach nigdy nie dyskutuje, każdy lubi co innego, inaczej świat byłby nudny. Cytuj http://maciejbanaszak.eu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Cabaniero- po prostu nie masz pojecia o technologi spawow chromomolibdenowych :) Ale i tak najlepsze sa spawy polskich "kowali" co "naprawiaja" ramy- poszpachluja i wsio jest gladkie jak pupcia niemowlaka :wink: Forza Ducati. Oj no stal chromowomolibdenowa jest trudno spawalna...każde stale z dużą zawartością węgla i domieszek są trudno spawalne...ale nie każdy kijent musi być zaraz inżynierem metalurgiem...zwykły facet podchodzi i widzi że te spawy wyglądają jak w jego taczce... myślę że taki potentat jak Ducati mogłoby coś zrobić żeby trochę poprawić jakość wykończenia i jest napewno jakiś nie drogi patent na to żeby te spawy wyglądały trochę lepiej...zresztą słaba jakość wykończenia to już przypadłość włoskich sprzętów ... chociaż nie mówię że te spawy z technologicznego punktu widzenie są zrobione źle.. przecież zatrudniają tam najlepszych inżynierów w Europie...a i sztywność ram kratownicowych jest legendarna... chodzi mi tylko o to skoro już się płaci kosmiczne pieniądze za taki motocykl, to chyba dobrze byłoby żeby był on przyzwoicie wykończony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koks Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 odnosnie jakosci triumpha 675 moge ci tylko powiedziec (siedze w anglii ) to sporo ludzi narzeka na silnik jako ze jakims cudem olej niesamowicie wpieprza i sporo silnikow sie pozacieralo. nie wiem czy to na 2007 rok rozwiazali ale trzeba czesto sprawdzac poziom oleju. no to tyle o jakosci triumpha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Vx800 - ale mowa jest o jakości czy o wyglądzie i "ogólnym wrażeniu"? Zarzucasz CBRce, że wygląda jak "chiński odpustowy plastikowy badziew z grubą dupą", ale wygląd to raczej kwestia gustu, jeżeli już porównywać Hondę do Triumpha to trzebaby się powołać na jakieś obiektywne testy długodystansowe (ks-rider do tablicy :notworthy: ).Nawet jeżeli mowa o spawach - nie znam się na spawaniu metali, nie wiem jakie stopy w jaki sposób się łączy, w każdym razie nie chodzi chyba o to, żeby oceniać, który jest ładniejszy, tylko jeżeli już opisać konstrukcję całej ramy. A jeżeli mowa o japońskiej jakości, to najlepiej wziąć do ręki byle gazetę z ogłoszeniami i zobaczyć, ile japończyków, w jakim wieku i z jakim przebiegiem jeździ po naszych drogach. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawo Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Dokładnie. Tu trzeba by porządne porównania zrobić, a nie opierać się na kwestiach gustu i własnego upodobania, czy poczuciu estetyki :) Vx800, napisałeś że nie upraszczasz. A jednak uprościłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 [...]A jeżeli mowa o japońskiej jakości, to najlepiej wziąć do ręki byle gazetę z ogłoszeniami i zobaczyć, ile japończyków, w jakim wieku i z jakim przebiegiem jeździ po naszych drogach.[...] Wszystko co jeździ po naszych drogach ma maks 30-35Kkm więc dopiero "sie dotarło" :) Żeby nie było OTNiestety dzisiejsza "japonia" składana na "całym świecie" nie ma wiele wspólnego z prawdziwą "japonią"...Nie tylko w przypadku motocykli - nowe samochody też już są wyraźnie gorzej wykonane, często z gorszych materiałów. Największa porazką są montownie/fabryki w krajach rozwiniętych (Honda 4oo w UK, Honda 2oo we Włoszech) - auta montowane w Turcji nie są wcale gorsze niz te poskręcane przez żółtych małych ludzików - tam Turek cieszy sie mogąc pracowac w tej fabryce w UKejowie raczej nik sie taka pracą nie chwali. Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 (edytowane) Dokładnie. Tu trzeba by porządne porównania zrobić, a nie opierać się na kwestiach gustu i własnego upodobania, czy poczuciu estetyki ;) Vx800, napisałeś że nie upraszczasz. A jednak uprościłeś... no własnie chodziło mi o ogólne wrazenie, a nie o branie oleju, czy inne kwestie. W odróżnieniu od wiekszości szanownych obecnych tu speców nie wypowiadam sie na temat, na który nie mam pojecia. Nie upraszczam, tylko napisałem, co porównuję. Jeżeli jakość plastików,wykończenia itd. jest widoczna na pierwszy rzut oka, to ja porównuję to i jestem zaskoczony, bo moja Hondzia XX była bardzo ładna pod tym względem.Niestety tak jak sie spodziewałem wiekszość odpowiedzi jest ideologicznych. Czy wszyscy jesteście pewni, że widzieliście z bliska w jednym miejscu, lub w krótkim czasie Daytonkę i Cebrę? Nie wydaje mi się. Stad chroniczny Offtopic :) że bazując na opiniach z dawna zasłyszanych, uprzedzeniach i stereotypach niektórzy odpowiadaja na każdy temat to samo. Najpierw powinno się przeczytac temat, potem go zrozumieć, potem się zastanowić, a potem odpowiedzieć. Wtedy jest szansa, że wniesie się do dyskusji jakąś wartosć.PZDRJ PS. Ale ze mnie mądrala :) Edytowane 1 Sierpnia 2007 przez vx800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 PS. Ale ze mnie mądrala No :) Masz rację-a skoro byłeś, widziałeś i porównywałeś on-line to widocznie tak byc musi jak piszesz. Przyjrzę się z ciekawości dogłębnie pierwszemu napotkanemu Triumphowi, zaintrygowało mnie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawo Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 (edytowane) no własnie chodziło mi o ogólne wrazenie, a nie o branie oleju, czy inne kwestie. [...] Heh w takim razie w tym temacie moze być tyle różnych opini co użytkowników na forum :) Dojście do ładu z wypowiedziami może być trudniejsze niż w przypadku podobnego topicu z opiniami wżytkowymi i technicznymi ;) W zagadnieniach technicznych nie każdy się musi znać i odpowiednio wypowiadać, ale w aspektach estetyki i ogólnego wrażenia ... ile ludzi tyle gustów ... i każdy się na swój sposób zna ;) Edytowane 1 Sierpnia 2007 przez pawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.