kiler Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Na matematyce nie ale na fizyce sie uwazalo.No mi wydaje sie inaczej, tak jak napisalem powyzej. :crossy: No właśnie - nie uważało się :biggrin: wyobraź sobie że licznik jest wykalibrowany do przełożenia (dla zupełnego przykładu )4-1 a ty zmieniając JAKąKOLWIEK zębatkę zmieniasz to właśnie przełożenie główne czyli bez względu na to czy zmienisz przód czy tył zawsze licznik będzie przekłamywał W bardzo dużym uproszczeniu licznik wie że cztery obrót wałka zdawczego to przykładowo w uproszczeniu 3 obroty koła i z tego bierze prędkość przebieg itp jeśli zmienisz nawet tył to i tak zmienisz przełożenie i 3 obroty wałka zdawczego to (oczywiście w zależności od zmian) będzie (też strzelam ale to przykład ) 2,6 obrotu koła i z tego wychodzą przekłamania licznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil11 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Ok,zgadza sie. ;) Wczoraj przed zasnieciem wlasnie to sobie uswiadomilem. Sory za wprowadzanie w blad. Wiec pozostaje zmiana na seryjne zebatki. A jakby przeskalowac licznik? Stosuje sie takie cos? Cytuj Fotograf ślubny WarszawaZdjęcia ślubne Ostrów Mazowiecka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Najpierw to sprawdź czy masz odpowiednie opony. Chodzi o rozmiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Najpierw to sprawdź czy masz odpowiednie opony. Chodzi o rozmiar Nie tyle rozmiar co wysokość opony... Niestety wszelkie zmiany w ustawieniach licznika są zbyt skomplikowane\pracochłonne i kosztowne zeby bylo warto je przeprowadzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Szerekość opony/rozmiar również ma wpływ bo opona o tej same wysokości jak seria wciśnięta na węższą felge automantycznie wubrzusza się, czyli staje się "wyższa". Jeśli nic Ci nie pomoże to ostatecznym rozwiązaniem jest założenie dobrego licznika rowerowego, niektóre bez problemu zliczają do 200km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość teczixx Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2007 hy hy. Narazie wstrzymuje sie od zmiany ale na nastepny sezon zmianiam na serie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Witam, podbijam temat, poniewaz dosiegnal mnie podobny problem. W moim hornecie rowniez na przedzie powinno byc 15 zebow, a z tylu 42. Niestety na tyle sa 44 zeby. Rozumiem, ze przez te modyfikacje zawyzony jest moj przebieg i predkosc. Pytanie: jak policzyc procentowe zawyzenie przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_Stg Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam, podbijam temat, poniewaz dosiegnal mnie podobny problem. W moim hornecie rowniez na przedzie powinno byc 15 zebow, a z tylu 42. Niestety na tyle sa 44 zeby. Rozumiem, ze przez te modyfikacje zawyzony jest moj przebieg i predkosc. Pytanie: jak policzyc procentowe zawyzenie przebiegu? to proste. porownujesz do siebie 2 ułamki.1 ułamek to przełożenie seryjne 15/42=0,357142 ułamek to przełożenie aktualne 15/44=0,34091 0,35714-0,34091=0,01623 - to jest różnica w obrocie koła przy jednym obrocie wałka zdawczego i liczysz procent od serii (0,01623/0,35714)*100%=4,54444% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Yo! A to tak poza konkursem - Japonce tez fajnie kombinuja. Zamiast zrobic czujnik predkosci na zebatce tylnego kola. Wtedy moznaby zonglowac zebatkami jak sie komu podoba, a wskazania bylyby prawidlowe... I kazdy kto na gumie lata, tez bylby hepi, bo by wiedzial ile jedzie na kole, bez przeklaman :icon_rolleyes:. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwolansk Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Jeśli nic Ci nie pomoże to ostatecznym rozwiązaniem jest założenie dobrego licznika rowerowego, niektóre bez problemu zliczają do 200km/h http://allegro.pl/item400963637_super_licz...wyprzedaz_.html takie jak ta daja rade do 299 :P sam mam u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 to proste. porownujesz do siebie 2 ułamki.1 ułamek to przełożenie seryjne 15/42=0,357142 ułamek to przełożenie aktualne 15/44=0,34091 0,35714-0,34091=0,01623 - to jest różnica w obrocie koła przy jednym obrocie wałka zdawczego i liczysz procent od serii (0,01623/0,35714)*100%=4,54444% Dzieki, tez tak liczylem, ale nie bylem pewien czy to dobrze. Zastanawiam sie czy na blad ma wplyw obwod kola... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowynowy Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Dzieki, tez tak liczylem, ale nie bylem pewien czy to dobrze. Zastanawiam sie czy na blad ma wplyw obwod kola... A w przypadku, gdy oprócz innej ilości zębów są inne koła?Ja mam zęby bez zmian za to koło z przodu 120/70 17 SM a w serii koło jest wymiaru 80/100-21. Jest na to wzór? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.