Skocz do zawartości

Shoei XR 1000


Rekomendowane odpowiedzi

Moja pani ma Raida II, ja mam XR-1000. Generalnie lepszy wydaje się XR, ale różnice między tymi kaskami są minimalne. Ja naliczyłem 3:

1) Inny kształt skorupy (w XR-1000 jest nieco bardziej "opływowy")

2) Dodatkowe spojlery z tyłu w XR-1000

3) Bardziej rozbudowana wentylacja w XR-1000.

 

Reszta (wizjer, materiał skorupy, wyściółka itp.) są takie same. Niestety nie wiem, jak te powyższe różnice wpływają na wrażenia podczas jazdy, bo mamy inne rozmiary głowy :bigrazz:

Edytowane przez Fat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pani ma Raida II, ja mam XR-1000. Generalnie lepszy wydaje się XR, ale różnice między tymi kaskami są minimalne. Ja naliczyłem 3:

1) Inny kształt skorupy (w XR-1000 jest nieco bardziej "opływowy")

2) Dodatkowe spojlery z tyłu w XR-1000

3) Bardziej rozbudowana wentylacja w XR-1000.

 

Reszta (wizjer, materiał skorupy, wyściółka itp.) są takie same. Niestety nie wiem, jak te powyższe różnice wpływają na wrażenia podczas jazdy, bo mamy inne rozmiary głowy :icon_mrgreen:

 

 

No to wymieniles trzy najwazniejsze cechy ktore sprawiaja ze sa to calkowicie inne kaski :smile: No moze poza spojlerami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ten post ma być o tym kasku .. dlatego tu zamieszczę swoją uwagę

 

Shoei XR-1000/RF-1000

 

Ma jak dla mnie dwie wady

 

1. Wew. wyściółka nie jest wyjmowalna - przez co nie można jej "normalnie wyprać"

2. Szybka nie ma ustawienia na minimalną szparę - teoretycznie nadmuch na szybke ma załatwiać sprawe .. ale jak dla mnie to mały minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten post ma być o tym kasku .. dlatego tu zamieszczę swoją uwagę

 

Shoei XR-1000/RF-1000

 

Ma jak dla mnie dwie wady

 

1. Wew. wyściółka nie jest wyjmowalna - przez co nie można jej "normalnie wyprać"

2. Szybka nie ma ustawienia na minimalną szparę - teoretycznie nadmuch na szybke ma załatwiać sprawe .. ale jak dla mnie to mały minus.

 

 

No to ja już ku*wa nie wiem :P

 

1. U mnie ma wyjmowaną wyściółkę

2. Po przekręceniu takiego cyngla przy mocowaniu można szybę ustawić na minimalnie wychyloną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wew. wyściółka nie jest wyjmowalna - przez co nie można jej "normalnie wyprać"

Oczywiście, że jest, przynajmniej część policzkowa.

 

2. Szybka nie ma ustawienia na minimalną szparę - teoretycznie nadmuch na szybke ma załatwiać sprawe .. ale jak dla mnie to mały minus.

Oczywiście, że ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten post ma być o tym kasku .. dlatego tu zamieszczę swoją uwagę

 

Shoei XR-1000/RF-1000

 

Ma jak dla mnie dwie wady

 

1. Wew. wyściółka nie jest wyjmowalna - przez co nie można jej "normalnie wyprać"

2. Szybka nie ma ustawienia na minimalną szparę - teoretycznie nadmuch na szybke ma załatwiać sprawe .. ale jak dla mnie to mały minus.

 

1. Wyciągane i wymienne są tylko boczki te przy policzkach.

2. Oczywiście, że ma takie ustawienie - po przekręceniu blokady wizjera w drugą stronę robi się szpara na około 1 mm.

Edytowane przez Peet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Oczywiście, że ma takie ustawienie - po przekręceniu blokady wizjera w drugą stronę robi się szpara na około 1 mm.

 

tu nie wiem o co kaman - blokada to blokada .. jak zamkne to zamknięte .. jak ciągnę przy tym szybkę do góry to możę i jest nieszczelna .. ale nie zwałbym to zamieżoną przez producenta szparą wentylacyjną

 

 

Jeżeli chodzi o policzki to sie zgadzam .. jednakże mnie chodziło o boki, górę i tył łepetyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie wiem o co kaman - blokada to blokada .. jak zamkne to zamknięte .. jak ciągnę przy tym szybkę do góry to możę i jest nieszczelna .. ale nie zwałbym to zamieżoną przez producenta szparą wentylacyjną

Wykonaj tym cynglem od blokady zdecydowany ruch w przeciwnym kierunku, niż podczas blokowania szybki, a pojawi się piękna szpara wentylacyjna jak najbardziej zamierzona przez producenta (rewelka na miasto i upały!) :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie wiem o co kaman - blokada to blokada .. jak zamkne to zamknięte .. jak ciągnę przy tym szybkę do góry to możę i jest nieszczelna .. ale nie zwałbym to zamieżoną przez producenta szparą wentylacyjną

Jeżeli chodzi o policzki to sie zgadzam .. jednakże mnie chodziło o boki, górę i tył łepetyny

Tu jest instrukcja od tego kasku w PDF

W skrócie blokada szybki ma 3 pozycje:

1. Zamknięta - blokada wizjera

2. Otwarta - szparka wentylacyjna

3. Normalna - można ruszać wizjerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie XR1000 nie ma wad ,żadnych.No może jedna ,jak spada na glebe to sie rysuje lakier :icon_mrgreen:

 

ale łeb się nie rysuje (jak spadnie razem z łbem) :icon_rolleyes:

Edytowane przez piwo

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obrazki w instrukcji są dość mylące.

Zablokowana szybka jest kiedy cyngiel jest w pozycji najwyższej. Ruch w dół i szybka jest odblokowana. Można ją wtedy podnieść. I z tej pozycji nie otwierając szybki ciągniemy jeszcze raz w dół i mamy malutką szczelinę wentylacyjną. Wzrorując się na instrukcji chciałem z pozycji "zablokowana" pociągnąć w górę. Dobrze, że nie zrobiłem tego zdecydowanie, bo bym urwał cyngiel :)

 

A jeśli chodzi o pranie, to polecam jeździć w kominiarze i to ją prać dość często. To chyba łątwiejsze niż pranie kasku :D

Edytowane przez vitor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, sympatyczna sprawa z tą szparką :) nie wiedziałem o niej, ale jakoś drażni mnie ten pęd powietrza dmuchający w twarz. Wolę standardowo jeździć z domkniętą szybą i otwartymi dziurami na czole i brodzie. W sumie co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o pranie, to polecam jeździć w kominiarze i to ją prać dość często. To chyba łątwiejsze niż pranie kasku :buttrock:

 

nie mam jeszcze kominiarki .. a jakoś nie mogę zebrać się i zamówić na alledrogo ..

 

jednak pomijając ten fakt .. to jakoś nie mogę sobie wyobrazić jeżdżenia w kominiarce już teraz a co dopiero jak będzie real summer .. :icon_biggrin:

 

 

Jeżeli chodzi o to "szpare" to przez ostatnie parę dni próbowałem z nią jeździć .. manewry i dzwieki jakie trzeba robić przy "przełanczaniu" skutecznie mnie zniechęciły do używania tej opcji, szczególnie że szpara nie jest dużo mniejsza od tej która jest na ostatnim "ząbku" przed normalnym zamknięciem szybki.

 

 

Podsumowując ...

Z zarejestrowanych prze zemnie wad pozostaje tylko niewyjmowalna wew. wyściółka kasku (pomijając wkładki policzkowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tę szparkę docenicie jak będzie parowała szybka :crossy:

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...