Yohnson Opublikowano 20 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2006 Montaz nie fabryczny turbo sprezarki sprawia wiele problemów ale efekt koncowy moze byc bardzo przyjemny. Oto kolka podstawowych problemów1-Montarz2-Flansze3-Kryzy4-Przyłączki5-Umiejscowienie Turbo musi byc zamątowne jak najwyzej od lustra oleju i spływ musi byc prostopadły do lustra po to aby olej jak najswobodniej z niej spływał (Sprezarka smarowana jest olejem z silnika) 6-Odma "wietrzenie silnika" napewno seryjna bedzie zbyt mała wiec terzba ja wymienic lub rowieric poniewaz cisnienie w skrzyni korbowej moze chamowac swobodny spływ oleju ze sprezarki nie spełnienie tych warunków moze spowadawac rozszczelnienie turbiny7-Stereowanie- silniki z turbodoładowaniem maja nizszy stopien sprezana niz silnki wolno ssące w wypadku motocykla mozliwa jestt ylko regulacja zapłonem8-Zawór upustow (weastgeat) musi byc precyzyjnie sterowany pod cisnieniem bedz nad cisniem w zaleznosc od sprezarki.9-Dostrojenie składu miesznaki jest najwiekszym problemem (za duzo powietrza to dziuru w tłoku a za duzo paliwa to wypłukany film olejowy z gładzi cylindra) Znam ten temat gdyz moj tata na codzien sie tym zajmoje. Jezdzi w rajdach i zna wszytskie silniki rajdowe na pamiec i takie turbo nie jest problemem ale wymaga duzo pracy i cierpliwosci. :) :D ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Może się pochwalisz jak twój tata się nazywa ?? Tak pytam z ciekawości :-) Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Ja podepne sie pod pytanie Pawla: Czy Twoj tata jest kierowca rajdowym i zarazem mechanikiem w jednej osobie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yohnson Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Moj tata jest mechanikiem rajdowym. TYLE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 To zdradz nam chociaz - ze tak sie wyraze - w jakiej branzy rajdowej robi Twoj tata ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yohnson Opublikowano 21 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2006 Poprostu- jezdzi na rajdy i serwisuje samochody na strefie serwisowej podczas rajdu. Np w ciagu 20min wymieni skrzynie biegów w EVO7 :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarco26 Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 Poprostu- jezdzi na rajdy i serwisuje samochody na strefie serwisowej podczas rajdu. Np w ciagu 20min wymieni skrzynie biegów w EVO7Ja kiedyś w godzinę wyjmowałem silnik ze skrzynią z Fiata 125p. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr7557 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Siema Wszystkim. Jeśli temat jest w złym dziale to porsze o przeniesienie, po prostu nie wiedziałem gdzie umieścić :notworthy: Jestem posiadaczem Horneta 900, niedawno wrócilem z za granicy z troche grubszym portfelem. Zacząlem sie zastanawiac co mogl bym usprawnic moim sprzęcie, pomijając w temacie inne aspekty "tunningu" chciał bym zapytać o turbosprężarki. Jakiś czas temu naoglądalem się filmików z motocyklami z turbo i bardzo mnie zaintrygowaly. Moze zamiast kupowac w nieskonczoność mocniejsze maszyny, obudowane w plastiki, niewygodne itp warto podrasować swój ideał :clap: Niestety nigdy w życiu nie mialem do czynienia ze sprężarkami. Dlatego pytam tych którzy coś wiedzą: Czy w ogóle jest możliwość instalacji Turbo w Hornecie, czy są w polsce sklepy gdzie można coś takiego kupić oraz warsztaty które to zamontują? Jakie są koszty takiej operacji? Jak turbo ma się do trwałości silnika i spalania? Może mój pomysł wyda wam się głupi, ale wynika to po prostu z kompletnej niewiedzy na ten temat...Kto pyta nie błądzi, licze na waszą pomoc i fachową odpowiedz. POZDRO :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Turbo w motocyklu sie nie sprawdzilo a jego zalozenie i poprawne ustawienie na pewno przerasta mozliwosci przecietnego warsztatu.Od 2 lat mam okazje obserwowac walki mego kumpla - mechanika motocyklowego ( wlasna firma ) z turbo w Yamaha Venture i powiem ci jedno - zapomnij o tym temacie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr7557 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 (edytowane) w takim razie prosze moderatora o zamkniecie tematu... Edytowane 14 Lipca 2007 przez piotr7557 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 http://video.google.pl/videoplay?docid=-48...earch&plindex=3 ale ten filmik nie jest chyba jakims wymyslem, i jakos to grac musi co potwierdza ze nie ma rzeczy niemozliwych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zmucha Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 (edytowane) http://video.google.pl/videoplay?docid=-48...earch&plindex=3ale ten filmik nie jest chyba jakims wymyslem, i jakos to grac musi co potwierdza ze nie ma rzeczy niemozliwych W Stanach jest szał na Hayabuse a już zupełnie na Hayabusy z założoną turbiną. Jest tego dość sporo w ogłoszeniach. Ceny różnie, spotkałem już taką za 6000$ ale są i takie za 24000$.Jeśli angielski znasz na tyle żeby przeczytać ze zrozumieniem to poszukaj czegoś na amerykańskich stronach. Na pewno coś znajdziesz.Pozdrawiam. http://www.turbo-kits.com/hayabusa_turbo_kits.html może to dałoby rade zaadoptowaćhttp://www.turbo-kits.com/cbr-1100_turbo_kits.html a można i tak - twinturbo :buttrock:http://www.mrmotorcycle.net/hayabusa_turbo.htm w Polsce też dajemy rade:http://pfg.ganda.pl/turbo2.html podobny temat:http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/vie...ce8418ab82f4f1e Edytowane 14 Lipca 2007 przez Zmucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 To co widzisz na filmie, jest dalej tylko filmem.Pomontowane krotkie ujecia z jazdy po roznych autostradach w roznych porach dnia.Nie pamietam wielu autostrad w Polsce, a operowanie silnikiem wyposazonym w turbo na polskich 2 pasmowych, wyboistych i zaniedbanych drogach byloby niezlym wyzwaniemPoza tym czy zalozycielowi tematu chodzi o dragrace, gdzie turbo sie sprawdza, czy o podniesienie mocy normalnego motocykla uzywanego codziennie w ruchu ?Ja proponuje zeby dla proby kupil sobie taka Buse za 6 tys zielonych i sprobowal ja w ruchu miejskim :icon_rolleyes:Bo dalej w Polsce nie slyszalem o istnieniu jakiejkolwiek maszyny z turbo, ktora ktos na codzien uzytkuje, ani o zadnym warsztacie ( oprocz DynoTechu ) ktory by sie tym zajmowal. A rekord szybkosci osiagniety na polskiej Busie z Turbo, jest akurat nizszy od kanadyjskiego wyniku uzyskanego bez turbo - wiec nie jest to wszystko takie proste jak sie wydaje ogladajacym filmiki Ghostridera na necie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JerryEvo Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Charakterystyka silnika z turbo jest taka, że od pewnej prędkości obrotowej następuje dość lawinowy przyrost momentu obrotowego - o ile w samochodzie to nie stanowi aż tak wielkiego problemu, to w motocyklu byłoby to zmorą. Tak jak napisał poprzednik - turbo w motocyklu ma sens tylko przy zastosowaniach dragowych. W codziennej eksploatacji byłoby co najmniej nierozsądne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Charakterystyka silnika z turbo jest taka, że od pewnej prędkości obrotowej następuje dość lawinowy przyrost momentu obrotowego - o ile w samochodzie to nie stanowi aż tak wielkiego problemu, to w motocyklu byłoby to zmorą. Tak jak napisał poprzednik - turbo w motocyklu ma sens tylko przy zastosowaniach dragowych. W codziennej eksploatacji byłoby co najmniej nierozsądne.chyba że ktoś prawie codziennie jest na drag stripie :banghead: w stanach sprzety turbo są popularne i średnio paru rożnych gosici na "stripa" wpada takimi wynalazkami... niezawsze dojadą do mety... ceny turbo zaczynaja sie od 4k$ do tego dochodzi bardzo czesta zmiana oleju i koszmarne zużycie paliwa , niewspominajac o mandatach i utracie prawojazdy :flesje: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.