Skocz do zawartości

Turbo Sprężarka w motocyklu.


Fasola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Montaz nie fabryczny turbo sprezarki sprawia wiele problemów ale efekt koncowy moze byc bardzo przyjemny. Oto kolka podstawowych problemów

1-Montarz

2-Flansze

3-Kryzy

4-Przyłączki

5-Umiejscowienie Turbo musi byc zamątowne jak najwyzej od lustra oleju i spływ musi byc prostopadły do lustra po to aby olej jak najswobodniej z niej spływał (Sprezarka smarowana jest olejem z silnika)

6-Odma "wietrzenie silnika" napewno seryjna bedzie zbyt mała wiec terzba ja wymienic lub rowieric poniewaz cisnienie w skrzyni korbowej moze chamowac swobodny spływ oleju ze sprezarki nie spełnienie tych warunków moze spowadawac rozszczelnienie turbiny

7-Stereowanie- silniki z turbodoładowaniem maja nizszy stopien sprezana niz silnki wolno ssące w wypadku motocykla mozliwa jestt ylko regulacja zapłonem

8-Zawór upustow (weastgeat) musi byc precyzyjnie sterowany pod cisnieniem bedz nad cisniem w zaleznosc od sprezarki.

9-Dostrojenie składu miesznaki jest najwiekszym problemem (za duzo powietrza to dziuru w tłoku a za duzo paliwa to wypłukany film olejowy z gładzi cylindra)

 

Znam ten temat gdyz moj tata na codzien sie tym zajmoje. Jezdzi w rajdach i zna wszytskie silniki rajdowe na pamiec i takie turbo nie jest problemem ale wymaga duzo pracy i cierpliwosci.

:) :D ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siema Wszystkim.

 

Jeśli temat jest w złym dziale to porsze o przeniesienie, po prostu nie wiedziałem gdzie umieścić :notworthy: Jestem posiadaczem Horneta 900, niedawno wrócilem z za granicy z troche grubszym portfelem. Zacząlem sie zastanawiac co mogl bym usprawnic moim sprzęcie, pomijając w temacie inne aspekty "tunningu" chciał bym zapytać o turbosprężarki. Jakiś czas temu naoglądalem się filmików z motocyklami z turbo i bardzo mnie zaintrygowaly. Moze zamiast kupowac w nieskonczoność mocniejsze maszyny, obudowane w plastiki, niewygodne itp warto podrasować swój ideał :clap:

 

Niestety nigdy w życiu nie mialem do czynienia ze sprężarkami. Dlatego pytam tych którzy coś wiedzą:

 

Czy w ogóle jest możliwość instalacji Turbo w Hornecie, czy są w polsce sklepy gdzie można coś takiego kupić oraz warsztaty które to zamontują?

 

Jakie są koszty takiej operacji?

 

Jak turbo ma się do trwałości silnika i spalania?

 

 

Może mój pomysł wyda wam się głupi, ale wynika to po prostu z kompletnej niewiedzy na ten temat...

Kto pyta nie błądzi, licze na waszą pomoc i fachową odpowiedz. POZDRO :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo w motocyklu sie nie sprawdzilo a jego zalozenie i poprawne ustawienie na pewno przerasta mozliwosci przecietnego warsztatu.

Od 2 lat mam okazje obserwowac walki mego kumpla - mechanika motocyklowego ( wlasna firma ) z turbo w Yamaha Venture i powiem ci jedno - zapomnij o tym temacie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://video.google.pl/videoplay?docid=-48...earch&plindex=3

ale ten filmik nie jest chyba jakims wymyslem, i jakos to grac musi co potwierdza ze nie ma rzeczy niemozliwych

 

W Stanach jest szał na Hayabuse a już zupełnie na Hayabusy z założoną turbiną. Jest tego dość sporo w ogłoszeniach. Ceny różnie, spotkałem już taką za 6000$ ale są i takie za 24000$.

Jeśli angielski znasz na tyle żeby przeczytać ze zrozumieniem to poszukaj czegoś na amerykańskich stronach. Na pewno coś znajdziesz.

Pozdrawiam.

 

http://www.turbo-kits.com/hayabusa_turbo_kits.html

 

może to dałoby rade zaadoptować

http://www.turbo-kits.com/cbr-1100_turbo_kits.html

 

a można i tak - twinturbo :buttrock:

http://www.mrmotorcycle.net/hayabusa_turbo.htm

 

w Polsce też dajemy rade:

http://pfg.ganda.pl/turbo2.html

 

podobny temat:

http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/vie...ce8418ab82f4f1e

Edytowane przez Zmucha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co widzisz na filmie, jest dalej tylko filmem.

Pomontowane krotkie ujecia z jazdy po roznych autostradach w roznych porach dnia.

Nie pamietam wielu autostrad w Polsce, a operowanie silnikiem wyposazonym w turbo na polskich 2 pasmowych, wyboistych i zaniedbanych drogach byloby niezlym wyzwaniem

Poza tym czy zalozycielowi tematu chodzi o dragrace, gdzie turbo sie sprawdza, czy o podniesienie mocy normalnego motocykla uzywanego codziennie w ruchu ?

Ja proponuje zeby dla proby kupil sobie taka Buse za 6 tys zielonych i sprobowal ja w ruchu miejskim :icon_rolleyes:

Bo dalej w Polsce nie slyszalem o istnieniu jakiejkolwiek maszyny z turbo, ktora ktos na codzien uzytkuje, ani o zadnym warsztacie ( oprocz DynoTechu ) ktory by sie tym zajmowal.

A rekord szybkosci osiagniety na polskiej Busie z Turbo, jest akurat nizszy od kanadyjskiego wyniku uzyskanego bez turbo - wiec nie jest to wszystko takie proste jak sie wydaje ogladajacym filmiki Ghostridera na necie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakterystyka silnika z turbo jest taka, że od pewnej prędkości obrotowej następuje dość lawinowy przyrost momentu obrotowego - o ile w samochodzie to nie stanowi aż tak wielkiego problemu, to w motocyklu byłoby to zmorą.

 

Tak jak napisał poprzednik - turbo w motocyklu ma sens tylko przy zastosowaniach dragowych. W codziennej eksploatacji byłoby co najmniej nierozsądne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakterystyka silnika z turbo jest taka, że od pewnej prędkości obrotowej następuje dość lawinowy przyrost momentu obrotowego - o ile w samochodzie to nie stanowi aż tak wielkiego problemu, to w motocyklu byłoby to zmorą.

 

Tak jak napisał poprzednik - turbo w motocyklu ma sens tylko przy zastosowaniach dragowych. W codziennej eksploatacji byłoby co najmniej nierozsądne.

chyba że ktoś prawie codziennie jest na drag stripie :banghead: w stanach sprzety turbo są popularne i średnio paru rożnych gosici na "stripa" wpada takimi wynalazkami... niezawsze dojadą do mety... ceny turbo zaczynaja sie od 4k$ do tego dochodzi bardzo czesta zmiana oleju i koszmarne zużycie paliwa , niewspominajac o mandatach i utracie prawojazdy :flesje:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...