spman Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Prosze powiedzcie mi jak sprawdzac poziom oleju w CBR 600 F3. Zalalem dokladnie tyle oleju ile jest napisane w ksiazce. Od tamtej pory przejechalem jakies 2000km, teoretycznie zero zuzycia, jest caly czas maks, ale nie wiem czy dobrze sprawdzam olej, z tad wynika kilka pytan- motocykl ma byc postawiony pionowo, nie na nózce bocznej, a moze na centralnej podstawce?- podczas sprawdzania stanu motocykl ma byc dociazony czy nie?- bagnet trzeba wykrecic, wytrzec, wkrecic do konca, wykrecic i odczytac stan, czy moze go nei wkrecac i tylko przylozyc? Az wstyd mi z tymi pytaniami, ale caly czas mam maks poziom i wydaje mi sie o podejrzane, a nie chce silnika zabic.W autach jest prosciej, samo stoi :D :DPozdro :notworthy: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Dlaczego wstyd ? Wstyd to nie wiedzieć i się nie zapytać.... Poziom mierzy się przy motocyklu stojącym pionowo na kołach nie na stopkach bez obciążenia - a miarkę się wkręca. To jest ogólna zasada - jeżeli w Twoim jest inaczej niech nas ktoś wyprowadzi z błedu. PS. Zawsze w motocyklu do sprawdzenia oleju potrzebna jest druga osoba - nawet jak masz okienko rewizyjne. Ustawienie motocykla w pionie, nawet przy ścianie grozi jego przewróceniem. Może mnie znienawidzicie - ale żona do tego jest najlepsza :-) .... Może starsi z Was pamiętają Pana Sułka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CBRedzio Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 (edytowane) Jegomość sobie żarty robi? Wkręca? Że co? Manual powiada: Zaprawdę olej silnikowy każden kierownik ilekroć 12tys. na koła nawinie zmieniać winien! Sprawdzanie oleju przedstawiono w następujący sposób: 1. Nie będziesz mierzył poziomu oleju w silniku swoim, póki się z lekka nie nagrzeje (z lekka nagrzanie, to w mniemaniu manuala 2-3min.)2. Nie będziesz mierzył poziomu oleju w silniku swoim bezpośrednio po jego wyłączeniu (bezpośredniośc trwa w mniemaniu manuala 3min.)3. Poziom oleju mierząc motocykl w pionie trzymać będziesz, bez obciążenia kierowcą, ani żadną rzeczą, która jego jest.4. Miarkę oleju włożysz w otwór do tego przeznaczony unikając ruchów skrętno posuwistych. Ot i całe moje zdanie o tym. Edytowane 11 Lipca 2007 przez CBRedzio Cytuj pozdrMichał, WrocławKTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Jeżeli miarka osadzona jest w korku, który sią wkręca - to do zmierzenia się go wkręca.mam taką miarkę w Volvo.... i też się zastanawiałem i doczytałem..... :-) a co ..... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Jeżeli miarka osadzona jest w korku, który sią wkręca - to do zmierzenia się go wkręca.mam taką miarkę w Volvo.... i też się zastanawiałem i doczytałem..... :-) a co ..... PozdrawiamA od kiedy VOLVO robi motocykle? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 A od kiedy VOLVO robi motocykle?Na szczęście nie robi - były by za bezpieczne i miały by pasy i poduszki - a serwis duuużo za drogi :-) Witam ... i chętnie zostanę wyprowadzony z błędu - gdyż napisałem że to zasada ogólna (w tym przypadku podparta mechaniką samochodową - gdyż wkręcana miarka nie jest strasznie powszechna) i prośba o poprawienie. Czy mylę się ? Rakowa miarka chyba w junaku była .... i też wkręcana :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyniooo Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Manual powiada: Zaprawdę olej silnikowy każden kierownik ilekroć 12tys. na koła nawinie zmieniać winien! Sprawdzanie oleju przedstawiono w następujący sposób: 1. Nie będziesz mierzył poziomu oleju w silniku swoim, póki się z lekka nie nagrzeje (z lekka nagrzanie, to w mniemaniu manuala 2-3min.)2. Nie będziesz mierzył poziomu oleju w silniku swoim bezpośrednio po jego wyłączeniu (bezpośredniośc trwa w mniemaniu manuala 3min.)3. Poziom oleju mierząc motocykl w pionie trzymać będziesz, bez obciążenia kierowcą, ani żadną rzeczą, która jego jest.4. Miarkę oleju włożysz w otwór do tego przeznaczony unikając ruchów skrętno posuwistych Jak on to piknie napisał a ja dodam tylko ;) AMEN Bagnecika sie nie wkręca! Przynajmniej u mnie i wydaje mi sie ze w wiekszosci sprzetów.Od czego masz Manuala chlopie ?ja miałem go juz na dysku zanim motocykl w domu u mnie zawitał ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
codrusldn Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 niestety a moze stety....potwierdzam ze sie nie wkręca miarki....jak masz wizjerek do sprawdzania to +- 3/4 powinno być...normalnie rogrzany moto, zostaw na chwile, wg mnie raczej troche dluzej niz 3minuty zeby olej splynal i wtedy jedna reka za kiere go trzymaj zeby prosto na kolach stal i mozesz sprawdzac poziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 ;) ;) ;) :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
codrusldn Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 ;) ;) ;) :notworthy: :notworthy: ode mnie dla Was wszystkich :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Jedna osoba też sobie poradzi tylko trzeba potrenować:moto na bocznejpodchodzisz z prawej i przyklękasz z lewym kolanem blisko motoprawą za kierownicę podciągasz do pionu a lewym kolanem ubezpieczaszpozostaje lewa ręka dla miarki a szmatka do przecierania na ziemitylko uwaga motocykle Honda mają max. taki prawdziwy i nie wolno przelewać a przy zimnym silniku i oleju najlepiej jest 3/4 poziomu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 To się nazywa forum ...... chociaż to stwierdzenie powinno być w innym dziale :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 (edytowane) tylko uwaga motocykle Honda mają max. taki prawdziwy i nie wolno przelewać a przy zimnym silniku i oleju najlepiej jest 3/4 poziomu A CBR900rr to też honda a wytrzymuje litr wiecej w ukadzie... A niewielkie "przelanie" chyba nie zaszkodzi spotrowemu silnikowi bo wiele osób tak robi zeby latać na gumie. No chyba, że sie myle. Edytowane 12 Lipca 2007 przez Stifler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 (edytowane) A CBR900rr to też honda a wytrzymuje litr wiecej w ukadzie... A niewielkie "przelanie" chyba nie zaszkodzi spotrowemu silnikowi bo wiele osób tak robi zeby latać na gumie. No chyba, że sie myle.No właśnie . Ja do tej pory też myślałem ze małe przelanie (0,3-0,4 l nie powinno przynieść szkód (ale jak widać z wypowiedzi Piotra Dudka źle myślałem :icon_mrgreen: )i dlatego podczepiam się pod pytanie - co i dlaczego może się stać przy zalaniu hondy TROCHE ponad stan (tak jak mówie nie chodzi mi o litr albo więcej tak 0,3 -0,4 ) Pytam bo prawie zawsze zalewam troche więcej jakoś NIE ZAUWAŻYŁEM negatywnych zjawisk ale może się okazać że wszystko przedemną Edytowane 12 Lipca 2007 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyniooo Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Nie jestem specem w tych sprawach ale wydaje mi sie ze jezeli jest wiecej oleju to wieksze cisnienie jest wywierane na uszczelki..a efektem moze byc np pocenie uszczelek lub nawet wieksze wycieki. Ja miałem zalane tuz po zakupie oleju za duzo...moja omyłka bo sprawdzałem stan na zimnym silniku :icon_mrgreen: A teraz mam wyciek spod uszczelki od pokrywy zaworów i mysle ze moze to byc powiazane.Poprawcie mnie jezeli sie myle :clap: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.