Skocz do zawartości

Poziom Oleju, banalne pytanie.


spman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze powiedzcie mi jak sprawdzac poziom oleju w CBR 600 F3. Zalalem dokladnie tyle oleju ile jest napisane w ksiazce. Od tamtej pory przejechalem jakies 2000km, teoretycznie zero zuzycia, jest caly czas maks, ale nie wiem czy dobrze sprawdzam olej, z tad wynika kilka pytan

- motocykl ma byc postawiony pionowo, nie na nózce bocznej, a moze na centralnej podstawce?

- podczas sprawdzania stanu motocykl ma byc dociazony czy nie?

- bagnet trzeba wykrecic, wytrzec, wkrecic do konca, wykrecic i odczytac stan, czy moze go nei wkrecac i tylko przylozyc?

 

Az wstyd mi z tymi pytaniami, ale caly czas mam maks poziom i wydaje mi sie o podejrzane, a nie chce silnika zabic.W autach jest prosciej, samo stoi :D :D

Pozdro :notworthy: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wstyd ? Wstyd to nie wiedzieć i się nie zapytać....

 

Poziom mierzy się przy motocyklu stojącym pionowo na kołach nie na stopkach bez obciążenia - a miarkę się wkręca.

 

To jest ogólna zasada - jeżeli w Twoim jest inaczej niech nas ktoś wyprowadzi z błedu.

 

PS. Zawsze w motocyklu do sprawdzenia oleju potrzebna jest druga osoba - nawet jak masz okienko rewizyjne. Ustawienie motocykla w pionie, nawet przy ścianie grozi jego przewróceniem.

 

Może mnie znienawidzicie - ale żona do tego jest najlepsza :-) .... Może starsi z Was pamiętają Pana Sułka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jegomość sobie żarty robi? Wkręca? Że co?

 

Manual powiada:

 

Zaprawdę olej silnikowy każden kierownik ilekroć 12tys. na koła nawinie zmieniać winien!

 

Sprawdzanie oleju przedstawiono w następujący sposób:

 

1. Nie będziesz mierzył poziomu oleju w silniku swoim, póki się z lekka nie nagrzeje (z lekka nagrzanie, to w mniemaniu manuala 2-3min.)

2. Nie będziesz mierzył poziomu oleju w silniku swoim bezpośrednio po jego wyłączeniu (bezpośredniośc trwa w mniemaniu manuala 3min.)

3. Poziom oleju mierząc motocykl w pionie trzymać będziesz, bez obciążenia kierowcą, ani żadną rzeczą, która jego jest.

4. Miarkę oleju włożysz w otwór do tego przeznaczony unikając ruchów skrętno posuwistych.

 

Ot i całe moje zdanie o tym.

Edytowane przez CBRedzio

pozdr

Michał, Wrocław

KTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miarka osadzona jest w korku, który sią wkręca - to do zmierzenia się go wkręca.

mam taką miarkę w Volvo.... i też się zastanawiałem i doczytałem..... :-) a co .....

 

Pozdrawiam

A od kiedy VOLVO robi motocykle?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy VOLVO robi motocykle?

Na szczęście nie robi - były by za bezpieczne i miały by pasy i poduszki - a serwis duuużo za drogi :-)

 

Witam ... i chętnie zostanę wyprowadzony z błędu - gdyż napisałem że to zasada ogólna (w tym przypadku podparta mechaniką samochodową - gdyż wkręcana miarka nie jest strasznie powszechna) i prośba o poprawienie. Czy mylę się ? Rakowa miarka chyba w junaku była .... i też wkręcana :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual powiada:

 

Zaprawdę olej silnikowy każden kierownik ilekroć 12tys. na koła nawinie zmieniać winien!

 

Sprawdzanie oleju przedstawiono w następujący sposób:

 

1. Nie będziesz mierzył poziomu oleju w silniku swoim, póki się z lekka nie nagrzeje (z lekka nagrzanie, to w mniemaniu manuala 2-3min.)

2. Nie będziesz mierzył poziomu oleju w silniku swoim bezpośrednio po jego wyłączeniu (bezpośredniośc trwa w mniemaniu manuala 3min.)

3. Poziom oleju mierząc motocykl w pionie trzymać będziesz, bez obciążenia kierowcą, ani żadną rzeczą, która jego jest.

4. Miarkę oleju włożysz w otwór do tego przeznaczony unikając ruchów skrętno posuwistych

 

Jak on to piknie napisał a ja dodam tylko ;) AMEN

 

Bagnecika sie nie wkręca! Przynajmniej u mnie i wydaje mi sie ze w wiekszosci sprzetów.Od czego masz Manuala chlopie ?ja miałem go juz na dysku zanim motocykl w domu u mnie zawitał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety a moze stety....potwierdzam ze sie nie wkręca miarki....

jak masz wizjerek do sprawdzania to +- 3/4 powinno być...

normalnie rogrzany moto, zostaw na chwile, wg mnie raczej troche dluzej niz 3minuty zeby olej splynal i wtedy jedna reka za kiere go trzymaj zeby prosto na kolach stal i mozesz sprawdzac poziom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna osoba też sobie poradzi tylko trzeba potrenować:

moto na bocznej

podchodzisz z prawej i przyklękasz z lewym kolanem blisko moto

prawą za kierownicę podciągasz do pionu a lewym kolanem ubezpieczasz

pozostaje lewa ręka dla miarki a szmatka do przecierania na ziemi

tylko uwaga motocykle Honda mają max. taki prawdziwy i nie wolno przelewać a przy zimnym silniku i oleju najlepiej jest 3/4 poziomu

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko uwaga motocykle Honda mają max. taki prawdziwy i nie wolno przelewać a przy zimnym silniku i oleju najlepiej jest 3/4 poziomu

 

A CBR900rr to też honda a wytrzymuje litr wiecej w ukadzie... A niewielkie "przelanie" chyba nie zaszkodzi spotrowemu silnikowi bo wiele osób tak robi zeby latać na gumie. No chyba, że sie myle.

Edytowane przez Stifler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A CBR900rr to też honda a wytrzymuje litr wiecej w ukadzie... A niewielkie "przelanie" chyba nie zaszkodzi spotrowemu silnikowi bo wiele osób tak robi zeby latać na gumie. No chyba, że sie myle.

No właśnie . Ja do tej pory też myślałem ze małe przelanie (0,3-0,4 l nie powinno przynieść szkód (ale jak widać z wypowiedzi Piotra Dudka źle myślałem :icon_mrgreen: )

i dlatego podczepiam się pod pytanie - co i dlaczego może się stać przy zalaniu hondy TROCHE ponad stan (tak jak mówie nie chodzi mi o litr albo więcej tak 0,3 -0,4 )

 

Pytam bo prawie zawsze zalewam troche więcej jakoś NIE ZAUWAŻYŁEM negatywnych zjawisk ale może się okazać że wszystko przedemną

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem w tych sprawach ale wydaje mi sie ze jezeli jest wiecej oleju to wieksze cisnienie jest wywierane na uszczelki..a efektem moze byc np pocenie uszczelek lub nawet wieksze wycieki. Ja miałem zalane tuz po zakupie oleju za duzo...moja omyłka bo sprawdzałem stan na zimnym silniku :icon_mrgreen:

A teraz mam wyciek spod uszczelki od pokrywy zaworów i mysle ze moze to byc powiazane.

Poprawcie mnie jezeli sie myle :clap:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...