Skocz do zawartości

Yamaha WR 400 - szarpanie


thror0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem niedawno Yamahe WR 400 2000rok, pali bez problemu i dobrze chodzi, ale przy dodawaniu gazu przy mniejszej predkosci od razu wyrywa/szarpie do przodu zamiast ruszac tak spokojniej :icon_twisted: Co moze byc zle wyregulowane? i gdzie to mozna ustawic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki sprawdze to jakos ;] a moze to być jeszcze cos innego bo tak sie dzieje nie tylko przy ruszaniu z miejsca ale też jak np na dwójce odpuszczę gaz, potem dodaje - szarpnie raz i jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem to jeszcze raz i mysle ze rowniez problemem moze byc zuzycie gum amortyzatora napedu w piascie tylnego kola. Jak te gumy maja luzy w swoich osadzeniach to moga dawac takie objawy przy schodzeniu, z potem dodaniu gazu.

Zajrzyj najpierw tam przed rozbieraniem sprzegla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę i znalazłem w manualu to zębatka jest przykręcona bezpośrednio do piasty. Jak znajdę chwile czasu to pokręcę przy lince od sprzęgła, potem zajrzę do tylnego koła a na końcu sprawdzę tarcze. Póki co muszę moto porządnie zabezpieczyć bo po pierwszej przejażdżce po osiedlu ktoś chciał zarąbać mi WRke a wujkowi EXC --> http://forum.motocyklistow.pl/Niemila-akcy...d33-t76347.html

Edytowane przez thror0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam ponownie po długim czasie. Z powodu ciągle tego samego problemu postanowiłem odświeżyć temat.

 

Więc tak jak wcześniej moja WRka szarpie. Przykładowo jadę na 2, 3 biegu odejmę całkiem gaz i kiedy znów dodaję najpierw jest szarpnięcie a później płynnie przyspiesza. Od razu dodam że łańcuch i zębatki są ok. Naciąg łańcucha też. W tylnym kole nie ma żadnych gum zabieraka i tym podobnych. Sprzęgło dobrze działa, nie ślizga się ani samo nie bierze.

 

Moje pytanie:

1. czy może być to wina zużutych sprężyn kosza sprzęgłowego ? (chodzi mi o sprężyny z tyłu kosza - nie o sprężyny tarcz). Czytałem, że to właśnie one "amortyzują" przeniesienie momentu ze sprzęgła podczas dodawania/odejmowania gazu.

 

2. podczas lekkiego dodawania gazu moto troche chechła. Znalazłem gdzieś że tak bywa kiedy moto używa jeszcze tej dyszy Pilot Jet (do około 1/4 gazu zanim się przełączy na dysze główną). Można podobno trochę się tego pozbyć podnosząc iglice lub ją zmienić. Ktoś to testował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko stwierdzic , moze byc problerm w skrzyni , a te modele mialy ja wadliwa , moze byc tez zalewajacy gaznik na malych obrotach - pompka przyspieszenia moze lac ....

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok pisze po ludzku: mniejsza z tym chechłaniem, dyszami i iglicą

 

co do szarpania: Silnik na luzie chodzi idealnie, ładnie się wkręca i schodzi z obrotów, tak samo podczas jazdy. Łańcuch i zębatki są w dobrym stanie (pisałem wcześniej) - nic nie przeskakuje.

 

Problem wygląda tak: jadę na obojętnie jakim biegu, puszczam całkiem gaz i kiedy znów dodaję (mało albo więcej bez różnicy) moto najpierw szarpnie RAZ i później juz płynnie przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...