paradox_konin Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Witam szanowne grono :) . Zazwyczaj staram się nie zawracać Wam koledzy głowy jakimiś błahostkami i korzystam z opcji szukaj. Jednak tym razem nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, dlatego proszę was o pomoc. Mianowicie stroje przed zakupem motocykla (suzuki SV650s K5) znalazłem model, który odpowiadałby mi w 100% jednak mam pewne obawy i dlatego proszę o pomoc. Dokładnie chodzi o to, że podczas jazdy próbnej zauważyłem dziwną tendencje, jeśli jadę z prędkością około 80 km/h i puszcze kierownice zaczyna ona delikatnie dygotać w jedną i drugą stronę. Domyślam się, że to nie jest shimy, ponieważ dygotanie to nie jest wielkie i daje się bez problemu opanować, nie jest nawet wyczuwalne, kiedy trzymam kierownice, poza tym dzieje się to przy normalnej jeździe na wprost, nie podczas przyspieszania czy podczas wychodzenia z zakrętu. Dziwi mnie to, ponieważ jak dotąd miałem dwa motocykle i nie zauważyłem takiego zjawiska. Wiem, że motocykl ten zaliczył ślizg (nie wiem jak mocny) i zastanawiam się czy to mogą być objawy krzywej ramy czy też jest to normalne zjawisko w takim moto. Proszę o pomoc, ponieważ do poniedziałku muszę podjąć decyzje czy go biorę.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Rama nie ma tu nic do rzeczy. To coś w przednim zawieszeniu lub kole. Łożysko główki ramy, zniszczona opona, skrzywiona felga. W najgorszym wypadku przetrącone lagi (przyjrzyj się czy nie cieknie któraś). Ale ja jestem laikiem :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Coś podobnego mieli koledzy na forum i z czytania tematów wiem że kończyło się to wymianą łożysk w główce. Dla mnie to też nie był objaw jednoznaczny z łożyskami - ale chylę czoła przed doświadczeniem i praktyką kolegów. A co do krzywej ramy - to raczej objawy są inne - ściąganie a nie drgania. Czyli stawiam jednak na łożyska główki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Tylko co się stało z łożyskiem ramy w dwuletnim motocyklu? Mój jest z 2003 i nie ma problemu z łożyskiem. Czy to moto nie było czasem latane na gumie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenon Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Miałem coś takiego w moim B6. Przyczyną okazała się opona Dunlop D-208 która ma tendencję do "dziwnego" nierównomiernego ścierania. Po wymianie opony wszystko ok. Przyczyną może być również nieodpowiednie ciśnienie powietrza w przednim kapciu. POZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 ja stawiam na opone pewnie bije bo jakis rolnik ja zakladal i nie wywazyl, mialem tak jak latalem na sportmaxie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Zazwyczaj jest to OPONA, łożyska główki ramy objawiają się trochę inaczej (najpierw pojawia się stuknięcie przy dohamowaniu do zera - w chwili odbicia zawieszenia). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Ja to miałem w Jajku 2004r. łożyska były ok... Wydaje mi się, ze stało sie to po założeniu drugiej(użwanej opony). Tak już sprzedałem, ale obstawiam na opone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paradox_konin Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Witam ponownie. Dziękuje wszystkim za porady, zabrałem ze sobą mechanika i faktycznie stwierdził, że to łożysko. Tak, że SV we wtorek stanie w moim garażu :icon_twisted: . Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 mechanik stwierdzi to za co mozna wziac wiecej kasy... :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sienkos Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Witam ponownie. Dziękuje wszystkim za porady, zabrałem ze sobą mechanika i faktycznie stwierdził, że to łożysko. Tak, że SV we wtorek stanie w moim garażu :) . Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc.I jak? czy wymiana lozyska pomogla? bo ja mam ten sam problem. wymiana opon nie pomogla i dalej jest to samo. bede wdzieczny za info paradox_konin. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paradox_konin Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 I jak? czy wymiana lozyska pomogla? bo ja mam ten sam problem. wymiana opon nie pomogla i dalej jest to samo. bede wdzieczny za info paradox_konin. DziekiWitamJedna zaryzykowałem i kupiłem to moto :banghead: . Nie odpisywałem tak długo, ponieważ chciałem odpisać konkretnie. Odwiedziłem już 3 serwisy i ciągle nie znam odpowiedzi, ale jestem uparty :) i ją znajdę i wtedy odpisze, co było przyczyną. Na razie sprawdziłem łożysko główki ramy, jest ok. sprawdziłem przednie zawieszenie też jest proste. Przede mną jeszcze kupno nowej opony na przód i sprawdzenie geometrii ramy. Tu też mam prośbie, jeśli ktoś zna firmę mierzącą geometrie ramy w Wielkopolsce albo jakiś województwach ościennych proszę o namiary, bo niestety nic nie mogę znaleźć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Daj sobie spokoj z geometria ramy.To wina opony - wymien i powinno byc dobrze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stopmen Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 to na pewno opona,mialem sv i jak opona byla zzabkowana (klocki bieznika nierowno zjechane) to dzialo sie to samo, przy wiekrzej predkosci jest ok tylko w granicach 80 telepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paradox_konin Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2007 (edytowane) to na pewno opona,mialem sv i jak opona byla zzabkowana (klocki bieznika nierowno zjechane) to dzialo sie to samo, przy wiekrzej predkosci jest ok tylko w granicach 80 telepie.To się zgadza mechanik też mówił, że oponka do wymiany i faktycznie widać to gołym okiem. Już rozglądam się za nową oponką. Mnie zmartwiło jednak jeszcze coś innego. Miałem rozkręcane przednie zawieszenie w celu sprawdzenia czy lagi i półki są proste i czy łożysko główki jest ok. Okazało się, że wszystko ok. ale po skręceniu moto zaczęło lekko ściągać w lewo. Ściąganie jest delikatne i widoczne tylko, kiedy puści się kierownice. Najciekawsze jest to, że telepanie kierownicy pojawia się przy prędkości 70-90 km/h i przy tej prędkości motocykl nie ściąga. Dlatego dla własnego spokoju chciałbym też sprawdzić ramę. Edytowane 19 Sierpnia 2007 przez paradox_konin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.