zyleta Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 WitamMam pytanie: Jak głęboki powinien być bieżnik przedniej opony? (min. 1,6 mm ???)Dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 to chyba zależy od rodzaju opony... na każdej jest "kontrolka" lub podana min. głębokości bieżnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT 80 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 "Minimalna głębokość bieżnikaUstawodawca określa minimalną głębokość bieżnika na 1,6 mm. Ze względu na Państwa komfort i bezpieczeństwo firma PIRELLI zaleca wymieniać oponę począwszy od zejścia poniżej 3 mm głębokości opony, w szczególności przy szerokich oponach. W przypadku opon zimowych zaleca się ich zmianę gdy głębokość bieżnika zejdzie poniżej 4 mm." google.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZammeR_Poz Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 (edytowane) Tak producent to po mm utraconym z bieznika pewnie by radzil zmieniac opony :icon_razz: Edytowane 3 Lipca 2007 przez ZammeR_Poz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil11 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 :biggrin: napewno,ale np w przypadku mojego gpz-ta wartosc 3mm jest ustalona przez instrukcje obslugi wiec cos w tym jest. Pozatym moim zdaniem z przednia opona nie ma co,przyczepnosc musi byc.:bigrazz: Pozdrawiam. Cytuj Fotograf ślubny WarszawaZdjęcia ślubne Ostrów Mazowiecka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LYsY Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 heh, ale te 1,6 mm dotyczy samochodu chyba, prawda? Nowa opona samochodowa ma bieżnik o głębokości 8mm. Ale jak patrzę na nówki gumy do motocykli, to jest raczej mniej niż 8mm.. choć może się mylę :( Wydaje mi się też, że znacznik na oponach motocyklowych jest niższy niż 1,6mm. Może by się jakiś fachowiec wypowiedział? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Ale jak patrzę na nówki gumy do motocykli, to jest raczej mniej niż 8mm.. choć może się mylę :(Aż poszedłem z ciekawości do garażu zmierzyć - nówka Pirelli MTR24...7mm :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 W manualu do GPX dla tylnej opony zapisano coś takiego. grubosć bieżnika 3 mm i więcej, mozna jeżdzić powyżej 130 km/hgrubosć bieżnika 1 mm, nie przekraczać 130 km/h Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 to chyba zależy od rodzaju opony... na każdej jest "kontrolka" lub podana min. głębokości bieżnika He, he, jak nie masz "kontrolki" TWI to w ogole nie mozesz jezdzic ? :( Jak do tej pory nie widzialem opony na ktorej jezs "nabita" minimalna glebokosc bieznika , a troche juz w zyciu tych oponek zuzylem :lapad: heh, ale te 1,6 mm dotyczy samochodu chyba, prawda? .. choć może się mylę :cool: Wydaje mi się też, że znacznik na oponach motocyklowych jest niższy niż 1,6mm. Może by się jakiś fachowiec wypowiedział? "znacznik" moze byc nizszy w oponach ale do motorowerow - 1 mm :icon_mrgreen:J jezeli w przepisach podane jest 1,6 mm to jak dla mnie jest to jednoznaczne ;) W manualu do GPX dla tylnej opony zapisano coś takiego. grubosć bieżnika 3 mm i więcej, mozna jeżdzić powyżej 130 km/hgrubosć bieżnika 1 mm, nie przekraczać 130 km/h He, he w jakim jezyku jest ten manual ??? ;) brakuje tylko grubosć bieżnika 0,5 mm, nie przekraczać 75 km/h grubosć bieżnika 0,25 mm, nie przekraczać 37,5 km/h Sorry ale naprawde nie moglem sie powstrzymac. 1,6 mm :wink: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 He, he, jak nie masz "kontrolki" TWI to w ogole nie mozesz jezdzic ? :) Jak do tej pory nie widzialem opony na ktorej jezs "nabita" minimalna glebokosc bieznika , a troche juz w zyciu tych oponek zuzylem :biggrin: "znacznik" moze byc nizszy w oponach ale do motorowerow - 1 mm :icon_mrgreen:J jezeli w przepisach podane jest 1,6 mm to jak dla mnie jest to jednoznaczne :biggrin: He, he w jakim jezyku jest ten manual ??? :wink: brakuje tylko grubosć bieżnika 0,5 mm, nie przekraczać 75 km/h grubosć bieżnika 0,25 mm, nie przekraczać 37,5 km/h Sorry ale naprawde nie moglem sie powstrzymac. 1,6 mm :crossy: Nie cytuje dosłownie manula :) Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 ja jestem zdania że producent opony lepiej wie kiedy należy ją wymienić i po to daje kontrolki/znaczniki a przepisy określają to odgórnie bo poprostu jakoś trzeba to było unormować ale np niech ktoś z was spróbuje jeździć na kostkach enduro które mają 1,5 mm :lalag: :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miklas Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Nie, żeby to była jakaś rada czy coś, bo to pewnie nic mądrego, ale ja zjechałem przednią oponę tak, że po prawej i lewej stronie była zjechana na łyso, a po środku miała jeszcze bieżnik i wtedy dopiero ją wymieniłem :) Nie miałem problemów z przyczepnością. Tylne opony zawsze jakimś dziwnym trafem łysieją mi na środku (czyżby palenie gumy?? nieee tam :D :) ) i jeżdżę na takiej oponie też aż do wyłysienia bieżnika. Powtarzam, nie radzę nikomu tak robić, po prostu mówię jak ja jeżdżę :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 ja jestem zdania że producent opony lepiej wie kiedy należy ją wymienić i po to daje kontrolki/znaczniki a przepisy określają to odgórnie bo poprostu jakoś trzeba to było unormować ale np niech ktoś z was spróbuje jeździć na kostkach enduro które mają 1,5 mm :buttrock: :bigrazz: A co maproducent do przepisow Pytanie czy TWI w ogole musi byc zastosowane w oponach ? :lalag: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Nie, żeby to była jakaś rada czy coś, bo to pewnie nic mądrego, ale ja zjechałem przednią oponę tak, że po prawej i lewej stronie była zjechana na łyso, a po środku miała jeszcze bieżnik i wtedy dopiero ją wymieniłem :clap: Nie miałem problemów z przyczepnością. Tylne opony zawsze jakimś dziwnym trafem łysieją mi na środku (czyżby palenie gumy?? nieee tam :wink: :wink: ) i jeżdżę na takiej oponie też aż do wyłysienia bieżnika. Powtarzam, nie radzę nikomu tak robić, po prostu mówię jak ja jeżdżę :DTo jest normalne ze lysa opona ma lepsza przyczepnosc do nawierzchni niz z bieznikiem ale tylko na suchej przy wodzie sytulacja diametralnie sie zmienia :lalag: Dlatego np. w Formule opony sa lyse aby zapewnic jak najlepsza przyczepnosc na torze przy tych predkosciach :lalag: A zuzycie bieznika najlepiej sprawdzac z oznaczeniami ktore naniusl producent na gume -kazda :buttrock: Z tego co wiem opony najlepiej zmieniac bez wzgledu na stopien zuzycia co 3-4 lata :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miklas Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Sory kolego, ale tzw sliki/slicki (nie wiem jak to się pisze) to mają trochę inną gumę niż ta w oponach szosowych z bieżnikiem, więc z tą przyczepnością to ja bym się tak nie wychylał BTW na mokrym też nie miałem problemów z przyczepnością większych niż normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.