Skocz do zawartości

Szukam godnego nastepcy dla swojej CBR F2


Rekomendowane odpowiedzi

Lubie moja honde bo swietnie jezdzi, malo pali ale jej wyglad mimo swietnego stanu jest "niedzisiejszy" a male tarcze hamulcowe z przodu i nie zapewniaja mi zadawalajacego hamowania.

Jako ze ten typ motocykla mi sie podoba ( ekonomia , pozycja za kiera i funkcjonalnosc ) planuje zakupic jakis nowszy model hondy z seri CBR 600. I nie wiem czy ma to byc F3 z roku 97-98 czy F4 na gaznikach.

Zalezy mi przede wszystkim na ekonomicznej jezdzie i dobrej ochronie przed wiatrem przy wyzszych predkosciach ( wiekszym kopem tez nie pogardze )

 

O CBR F3 naslyszalem sie ze: pali mniej niz F2 bo ma silnik o mniejszym tarciu wewnetrznym, potrafi zejsc do 4,3 l na 100km jadac na trasie 120 km/h, od niskich obrotow ciagnie lepiej niz F2, motor wizualnie i podczas jazdy bardzo podobny do F2, przednie hamulce troche leprze. Wizulanie f3 bardziej drapieznie wyglada od f4

 

Moje info o F4; przednie heble rewelacja o niebo leprze od f2, moto lrzejsze i nieporownywalnie przyjemniejsze w jezdzie niz F2 , ale wiecej pali od f2 i f3 i jest bardziej nerwowe i ze wzgledu na krotszy rozstaw osi i bardziej pionowy kat pochylenia przedniego zawieszenia. Podobno szersza tylna opona nie ulatwia manewrowania przy malych predkosciach, i sprawia ze motor jest mniej poreczny. Wizulanie to F4 to wyglada jakos tak turystycznie, i nie ma tego pazura co f3.

 

Dobra F3 ( 97-98 ) kosztuje kolo 12 tys zl , F4 od 14 tys zl. Czy warto doplacic te kilka tysiecy i wziac F4? A moze ktos z was jezdzil i ma porownanie co do tych motocykli. Bardzo interesuje mnie spalanie F4; czy naprawde jest ono wieksze od poprzedniego modelu ? ( szersza opona - wieksza bezwladnosc i opor toczenia ).

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhmm ja na twoim miejscu nie zmienialbym moto. Jesli masz dobry egzemplarz f2 to spokojnie bym nim smigal i inwestowal w niego (hamulce w stalowym oplocie poprawia jakosc hamowania, miekkie gumy pozwola lepiej sie skladac w zakretach). Posmigalbym jeszcze ten i nastepny sezon a potem pomyslal o jakims moto, ktorego zakup bylby ewolucja...

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem juz w zyciu 2 CBRkami F2 i 2 F3.

Ostatnio mialem mozliwosc polatac dluzej na F4 mojego kumpla.

Moje spostrzezenia:

F3

- super niskie spalanie (bardzo zaskakaujace)

- jak na 600 swietne osiagi

- wygodna pozycja za kierownica

- niezle hamulce

- wady: czasem zepsuje sie napinacz lancuszka rozrzadu, glosny kosz sprzeglowy, czasem lubi pasc regulator napiecia

 

F4

- bardziej turystyczna pozycja za kierownica

- lepiej rozwiazany problem schowka pod siedzeniem (szybkie dojscie)

- opona 180 wyglada niemal identycznie jak 160 w F3

- najwieksza roznice odczulem podczas jazdy na gumie, F4 jest mniej nerwowa i mniej agresywna. Podczas dlugich gum mozna spokojnie krecic manetka i nie obawiac sie ze poleci sie na plecy. F3 w tym przypadku jest bardzo agresywna i czula na kazde dotkniecie manetki.

 

Gdybym mial wybierac, to chyba wybralbym F4. Zawsze to nowszy rocznik, nowszy wyglad, design itp. Wielu osobom podobaja sie bardzo charakterystyczne wloty powietrza :) Aczkolwiek nie wiem jak z awaryjnoscia w F4 - czytajac to forum wydaje mi sie, ze wiecej problemow ze swoimi sprzetami maja uzytkownicy wlasnie F4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek nie wiem jak z awaryjnoscia w F4 - czytajac to forum wydaje mi sie, ze wiecej problemow ze swoimi sprzetami maja uzytkownicy wlasnie F4.

jakich problemów, oprócz napinacza nie ma żadnych wad :icon_mrgreen: ...no chyba, że masz na myśli przepalony bezpiecznik albo żarówkę :)

Edytowane przez M4NIEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty tak z tym spalaniem? W wielu postach o tym piszesz - tak jakbyś miał jakąś manię :) Czy naprawde jest to dla Ciebie priorytetem? Nie chce się czepiać, ale przy takich sumach jakie chcesz przeznaczyć na moto to spalanie f4 o ten litr więcej (zgaduje) niż f2 czy f3 nie powinno grać tak dużej roli. A napewno nie powinno być decydyjącym argumentem dla którego zrezygnujesz z f4! Zwłaszcza że jak pisałeś w innych postach że nie zabardzo oszczędnie jeździsz, bo rozpędzanie się do prędkości przy której Twój motocykl spala najmniej ciągnąc na pierwszych trzech biegach do odcięcia nie można nazwać oszczędną jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MESSER zgadles mam mala manie dotyczca spalania :-) Wiem ze paliwo przy kosztach zaklupu i reszty eksploatacji to maly % ale przyjemnie jest rzadko odwiedzac stacje CPN i nie wydawac na niej fortuny.

Moze to smieszne ale wieksze spalanie F4 a przy tym wiekszy kosz tej zakupu moze mnie zachecic do kupna starszego modelu czyli F3.

MANIEK podaj ile pali Twoja F4 i przy jakich predkosciach ( bo przewaznie jezdze na trasie ) aby rozwiac moje watpliwosci.

 

Jescze apropo salania tych samych modeli. Jadac z ta sama predkoscia czasem moj model pali np 5 litrow a czasem litr wiecej ? Jak to mozliwe?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MANIEK podaj ile pali Twoja F4 i przy jakich predkosciach ( bo przewaznie jezdze na trasie ) aby rozwiac moje watpliwosci.

od 5l do ...ciężko powiedzieć, najwięcej opchnęła 8,5l ale jazda była konkretna :D ...na torze to strach pomyśleć :icon_evil:

Średnio wychodzi mi 6-6,5l

 

W ostatni weekend zrobiliśmy sobie wypad coś ok. 400 km, 7 moto, 11 osób, jedynie mój plastikowy :) jazda b. płynna, prędkość podróżna w zależności od warunków 90-130km/h, najczęściej widziałem 100-115km/h. Pierwsze 200km solo (czasem na koło :)) - 5,1 l/100km, kolejne 200km z plecaczkiem - niecałe 5,3 l/100km (napęd fabryczny, wszystkie moto wskazały praktycznie taką samą liczbę przejechanych km :))

Edytowane przez M4NIEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- opona 180 wyglada niemal identycznie jak 160 w F3

 

 

w F3 jest juz 180. F2 ma 160...

 

Co do tematu jesli mialbys juz zmieniac to raczej na f4 bo roznice miedzy f2 a f3 sa naprawde bardzo niewielkie i w codziennej eksploatacji parktycznie nie wyczuwalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zaskoczony spalaniem f4- bo pali nie duzo :P

 

wrzuce kilka fotek f2 i f4 (moze przeciagne Cie na strone f4) hehe :)

 

 

http://img215.imageshack.us/img215/2936/dsc01301vc6.jpg

 

http://img99.imageshack.us/img99/9452/dscn0024st4.jpg

 

http://img99.imageshack.us/img99/5227/dscn0037vc1.jpg

 

 

:banghead: :) ;) :crossy: :crossy: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda.

Jesli nikt nie zmienial opony na szersza, to w F3 fabrycznie montowali 160. Odsylam do lektury: http://cbr600.webd.pl/index.php?id=d_tech

 

 

ok inaczej... w F2 jest felga 4.5 cala a w F3 5 cali co pozwala na wlozenie opony o rozmiarze 180 :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku mojej przygody z F4 spalanie na trasie miałem 5l czasami nawet schodziło poniżej 5l. Obecnie przy normalnej jeździe w trasie 110-120km/h (wiadomo czasami przy wyprzedzaniu pojawi sie jakies 180km/h) spalanie 5,5l a przy jeździe w mieście 6l. Zmieniajac motor z ekonomicznej XJ też obawiałem sie wzrostu spalania bo nasłuchałem się od znajomych że CBR pali 7-8l ale wszystko zalezy od stylu jazdy i co kto lubi. Ja uważam F4 za motocykl ekonomiczny i naprawde uniwerslany jeżeli miałbym wybierac to moge jedynie sie wypowiedzieć o walorach estetycznych F3 i F4 i zdecydowanie F4. Co do awaryjności to zaraz po zakupie wymieniłem napinacz rozrządu i teraz jedyną awarią jest kończące sie paliwo w zbiorniku. Motocykl jest bezawaryjny a mój juz troche km ma wyjechane. Co do wygody to dłuższe trasy moge robic na CBR niz na XJ, pozycja jest bardziej odpreżona (jak dla mnie) no i jeżeli utrzymuje sie 110-120km/h to nadgrastki sa już skutecznie odciażone (przy seryjnej szybie) i jazda nie jest jakkolwiek męczaca. Odnosnie hamulcow to sa rewelacyjne tutaj naprawde czuć ze hamujesz i to skutecznie, F4 ma hamulce z 900RR z tego co pamietam, a jest zdecydowanie lżejsza wiec sa bardziej niz zadowalajace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...