Skocz do zawartości

Umberto

Forumowicze
  • Postów

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Umberto

  • Urodziny 09/04/1978

Osobiste

  • Motocykl
    CBR F4
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Północ

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia Umberto

NOWICJUSZ - trzecia Mordka

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)

0

Reputacja

  1. jeżdże w probaikerze ale starszym modelu. Protektory mam sztywne i kupiłem w Lousie w Niemczech. W tym sezonie zaliczyłem w nim glebe i powiem, że cieszyłem się ze nie jechałem wtedy w tekstyliach, w których też czasami jeżdżę. Ochrona wystarczająca tylko na biodrach ochraniacze to pianki i sie przesuwają i czułem to jeszcze przez kolejny miesiąc:) Może to i Louis ale wydaje mi sie ze lepsze to niz jeansy no i cena bardzo rozsądna bo nie kazdy ma 3 tys. na Alpine...
  2. Witam, też jeżdże CBR (F4) i po dwóch sezonach zastanawiam sie nad zmianą na coś bardziej turystycznego o bardziej wyprostowanej pozycji. Zastanawiam się nad FZ6, Bandit 650 lub FZS1000. Nie chciałbym rezygnowac z mocy i osiągów CBR jednakże przy wolniejszej jeździe na codzień pozycja jest męcząca i traci się rpzyjemność z jazdy. Ciekawą opcją jest również VFR800. Nie miałem okazji jeździć żadnym z tych modeli więc chętnie wysłucham opini innych. Głównie chodzi mi o pozycję za kierownicą , ochrona przed wiatrem i pozycja nóg (podnóżki jak najniżej usytuowane aby kąt ugięcia kolan był jak najmniejszy). Pozdrawiam.
  3. młotkiem juz próbowałem i nie dało rady :) więc spróbuje siłowo przekrecić w lewo. Mam nadzieje ze szybko mi przednia nie padnie bo mam '99 pozdro
  4. Witam, tak jak w temacie, jak sie demontuje żarówkę w tym modelu w tylnej lampie? nalezy przekrecić, wcisnąć, szarpnąc....... dzieki za pomoc
  5. Jeździć sie da tylko jest pewna znaczaca różnica na zachodnich drogach jak jedziesz to czerpiesz z tego pełna satysfakcję i delektujesz sie jazda mogac pozwolic sobie nawet na rozpreżenie. U nas jak jade to zanim wykonam jakis manewr wyprzedzania najpierw porzadnie ogladam stan nawierzchni i czesto jak jade to musze polowac na okazje wyprzedzenia nie ze względu na nadjezdżajacy pojazd z przeciwka tylko na kawałek asfaltu który do tego sie nadaje. Ktos kiedys pisal ze jezdżac motocyklem patrz jak najdalej staraj sie biorac zakręt patrzeć dalej na sam koniec zakretu etc. ... OK tylko ze są to uwagi nie na nasze drogi gdzie jadac patrzysz ciagle pod kolo i bronisz sie przed kolejnymi koleinami i dziurami, które moga kosztowac Cię nawet życie.
  6. Tak jak wspomniał Earl77 motocykle we Francji blokowane sa gdzies około 100KM. Móiw sie 100KM ale w rzeczywisotści jest to jakies 105-107KM. Tego wymaga prawo jednakże jak wiadomo mozna to odblokowac i przy rutynowej kotroli pojazdu nikt Ci tego nie udowodni. Problem pojawia sie jednak w przypadku ewentualnego wypadku. Motocykl jest dokładnie badany zanim ubezpieczalnia wypłaci odkoszdowanie rodzinie kierowcy (mówie o tragicznej wersji wypadku) i jeżeli udowodnione zostanie ze motocykl był odblokowany wtedy maja prawo nie wypłacic im złamanego €. Mam również znajomych motnitów we Francji i wiem że ta wizja wielu osobom przemawia do rozsądku i zmusza do przestrzegania przepisów odnosnie mocy motocykla. Co do ilości motocykli sprowadzanych do naszego kraju po dzwonie to sprawa jest prosta. Poprostu tam jest kilkakrotnie wiecej motocykli i o ile ilośc wypadków jest pewnie wieksza niz w Polsce to stosunek wypadków do ilości motocykli jest napewno zdecydowanie niższy niz w naszym kraju. Znam ludzi ktorzy jeżdża na zachodzie kilkanaście lat krecac rocznie kilkanaście tysiecy km i w życiu mieli po jednym slizgu z własnej głupoty. A widzac polskie drogi mówili ze mocno by sie zastanowili nad jazda motocyklem w naszym kraju a juz na pewno nie sportem. Smutna prawda o naszym kraju.....
  7. dokładnie Diversion ma kontrolkę poziomu oleju, a nie ciśnienia. U mnie zapalała sie kontrolka nawet jak miałem poziom w okienku miedzy kreskami. Poprostu zawsze lubiła być zalana pod górna kreskę.
  8. na twoim miejscu w pierwszej kolejności poprobowałbym sprawdzić rzeczy, o których pisza koledzy gdyz są to zabiegi mało kosztowne w sumie nic prawie nie kosztują, a dopiero potem zastanowić sie nad zakupem napinacza czy tez innych rzeczy. Ja sam kupiłem napinacz dośc pochopnie tzn. nie analizowałem dokładnie tego problemu dzwonienia i potem zaczałem watpic czy aby na pewno to pomoże no bo jakby nie spojrzec 320zł piechota nie chodzi. Nawet mechanicy mówili ze to troche dziwne aby takie odgłosy były spowodowane napinaczem a jednak były.....
  9. witam mialem podobny problem w F4 ale na gaźnikach jeszcze. Jak kupowalem moto to wszystko było cicho jednakże na jeździe próbnej silnik sie porządnie rozgrzał i zaczął dochodzic dziwny głos z silnika. Jakbys łańcuchem tarł o jakąs blache (bardzo metaliczny) i nie w całym zakresie obrotów. Motocykl jednak kupiłem i wymieniłem tylko napinacz rozrządu (320zł) i problemu juz nie ma. Tez nie wiedzialem dokladnie co to jest jednakże wszyscy pisza o tym napinaczu wiec postawiłem najpierw na to i okazało sie trafione. Szczerze to wymieniłbym ten napinacz bo co innego moze sie zepsuć w F4 :biggrin::):flesje::) pozdro
  10. Witam, poszukuje informacji jacy producenci kasków mają zróżnicowaną wielkość skorupy w zależności od rozmiaru. Musze kupic mały kask i chce aby rozmiar XS/S skorupa była mniejsza co wiadomo wpłynie na wagę. (słyszałem ze HJC ma dwie wielkości skorup) z góry dzieki za info
  11. w serwisach Hondy mają dostęp do bazy danych gdzie mogą Ci sprawdzić po numerze ramy kiedy motocykl był wyprodukowany, w jakim kraju sprzedny, w jakim kolorze był wyprodukowany, czy był zdławiony itd.... nie wiem może jest jakis bezpośredni dostęp do tego ale mi to powiedziano u dealera gdzie kupowałem czesci zamienne. pozdrawiam
  12. miałem ten sam problem ale to ja przesadziłem jak wymieniałem olej. Nadmiar usunąłem normalnie poprzez korek spustowy nie musisz go całego wykreciac tylko troche tak zeby trzymał sie na końcówce gwintu i olej delikatnie bedzie leciał i spuścisz dokładnie tyle ile bedziesz chciał
  13. spalanie normalna turystyczna jazda 5,5l/100km. Oponki spokojnie wytrzymaja wiecej niż 8 tys km. Szacuje ze Pilot Road nowy wytrzyma 12-15 tys. km. Wymiana oleju i filter co 6 tys. km lub co sezon, między wymianami ja nie dolewam ani kropelki. Klocki i naped jeszcze nie wiem do ilu dociągnie w przyzwoitym stanie. Napewno możesz zrobic dłuższe traski ale nie jestem przekonany do turystyki bo w jeden dzień zrobisz naprawde ładną traske to w nastepny szybciej sie mecze na moto i jednak mniej mozna przejchac. Nie próbowałem robić jakies powaznej traski przez kilka dni wiec trudno powiedziec. Ale 400-500km traske spokojnie zrobisz.
  14. Na początku mojej przygody z F4 spalanie na trasie miałem 5l czasami nawet schodziło poniżej 5l. Obecnie przy normalnej jeździe w trasie 110-120km/h (wiadomo czasami przy wyprzedzaniu pojawi sie jakies 180km/h) spalanie 5,5l a przy jeździe w mieście 6l. Zmieniajac motor z ekonomicznej XJ też obawiałem sie wzrostu spalania bo nasłuchałem się od znajomych że CBR pali 7-8l ale wszystko zalezy od stylu jazdy i co kto lubi. Ja uważam F4 za motocykl ekonomiczny i naprawde uniwerslany jeżeli miałbym wybierac to moge jedynie sie wypowiedzieć o walorach estetycznych F3 i F4 i zdecydowanie F4. Co do awaryjności to zaraz po zakupie wymieniłem napinacz rozrządu i teraz jedyną awarią jest kończące sie paliwo w zbiorniku. Motocykl jest bezawaryjny a mój juz troche km ma wyjechane. Co do wygody to dłuższe trasy moge robic na CBR niz na XJ, pozycja jest bardziej odpreżona (jak dla mnie) no i jeżeli utrzymuje sie 110-120km/h to nadgrastki sa już skutecznie odciażone (przy seryjnej szybie) i jazda nie jest jakkolwiek męczaca. Odnosnie hamulcow to sa rewelacyjne tutaj naprawde czuć ze hamujesz i to skutecznie, F4 ma hamulce z 900RR z tego co pamietam, a jest zdecydowanie lżejsza wiec sa bardziej niz zadowalajace.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...