grzesiek3210 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Witam.Kończy mi się tłok w ostatniej selekcji i nie wiem co zrobić,czy robić nowy nicasil czy zabić tuleje.Za tym drugim przemawiają pieniądze ale mam wątpliwości jak w tak wyżyłowanym sprzęcie będzie żeliwo się zachowywać.Motocykl to husqvarna wr250 2000r.Rozmawiałem w tym temacie z chłopakami z Martin motocykle którzy zajmują się tym na codzień i powiedzieli że tuleja zda egzamin w 100%,utraty mocy nawet nie poczuję.Tuleja jest wykonana z dobrego materiału i do tej pory żaden klient który u nich tulejował cylinder nie skarżył się na jakieś efekty uboczne.Co wy sądzicie na ten temat.Jeżeli tuleja to takie zło którego trzeba się wystrzegać to poczekam jeszcze 2 miesiące i zrobię porządny nicasil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Tuleja na pewno się sprawdzi. Sam mam zrobioną tuleje po niclasilu i jest dobrze :buttrock: A teraz minusy, będziesz musiał docierać motor duuużo dłużej, co w przypadku crossa jest dość męczące, i powinieneś kupić drugi komplet pierścieni (ja tak zrobiłem) ponieważ po okresie docierania najczęściej są już w kiepskim stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 (edytowane) sprwadzic sie sprawdzi tylko ze napewno troszke straci na mocy. Docieranie tuleji zeliwnej bedzie w crossie uciazliwe Edytowane 20 Czerwca 2007 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Witam.Kończy mi się tłok w ostatniej selekcji i nie wiem co zrobić,czy robić nowy nicasil czy zabić tuleje.Za tym drugim przemawiają pieniądze ale mam wątpliwości jak w tak wyżyłowanym sprzęcie będzie żeliwo się zachowywać.Motocykl to husqvarna wr250 2000r.Rozmawiałem w tym temacie z chłopakami z Martin motocykle którzy zajmują się tym na codzień i powiedzieli że tuleja zda egzamin w 100%,utraty mocy nawet nie poczuję.Tuleja jest wykonana z dobrego materiału i do tej pory żaden klient który u nich tulejował cylinder nie skarżył się na jakieś efekty uboczne.Co wy sądzicie na ten temat.Jeżeli tuleja to takie zło którego trzeba się wystrzegać to poczekam jeszcze 2 miesiące i zrobię porządny nicasil. Witam >>> mam wysezonowane surowe tuleje >> robie tuleje do bardziej wyżyłowanych silników 2t biorących udział w sporcie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Tuleja się sprawdzi napewno. Ja mam w exc tuleje i jest dobrze. Moc pewnie taka jak na nikasylu, ale nie mam porównania, bo jak moto kupiłem to już miał tuleje. Docieranie to tak około 300km (ciężko wytrzymac , ale i tak nie jest dużo). Najważniejsze to, to żeby te pierwsze 100km spokojnie przejechac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 sprwadzic sie sprawdzi tylko ze napewno troszke straci na mocy. Na jakiej podstawie tak twierdziesz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 No to fajnie jak nie będzie większych problemów.A jak z dostępnością tłokow na wyższe selekcje,spotkaliście się z trudnościami w nabyciu?Powiedzcie mi jeszcze jak powinienem docierać tuleje bo przeczytalem setki postów i zgłupiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-985 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 (edytowane) Tuleja na pewno się sprawdzi. Sam mam zrobioną tuleje po niclasilu i jest dobrze ;) A teraz minusy, będziesz musiał docierać motor duuużo dłużej, co w przypadku crossa jest dość męczące, i powinieneś kupić drugi komplet pierścieni (ja tak zrobiłem) ponieważ po okresie docierania najczęściej są już w kiepskim stanie.I co zrobisz np 1000km? i wymieniasz pierscienie? to poco docierac?Ja po zmianie nicasilu na tuleje zauważyłem tylko że motocykl troszke bardziej sie "grzeje" a tak to moc itd taka sama.Jak docierac? Napewno troszke bogatsza mieszanka. Potem na początku spokojnie ( ja przez pierwsze 100km) a potem juz w w całym przedziale obrotów ale bez zbytniego przeciązania silnika. i bez wchodzenia na tzw czerwone pole. Pisze tak bo masz wyczyna wiec niemasz pewnie licznika wiec musisz to robic tak na "oko" . Ja tak docierałem i motocykl chodzi ok. Teraz znowy czeka mnie docieranie i zastosuje ta sama metode. Edytowane 20 Czerwca 2007 przez krzychu-985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Na jakiej podstawie tak twierdziesz ?? wieksze tarcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 wieksze tarcie Jesli sie nie myle to za zlikwidowanie tarcia najbardziej odpowiada olej a nie rodzaj powloki po ktorej porusza sie tlok.... Zreszta nie sadze zeby byla az taka odczuwalna roznica w tarciu miedzy tuleja zeliwna a nikasilem. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 do tuleji zeliwnej jest ine pasownie tłoka :lalag: ja je zwiększam w kanibalistyczny sposówb;) montóje tłok na takim przyrzadie podłaczonym do wiertarki biore papier 2000 i szlifuje do uzyskania odpowiedniego wymiaru. Pierścienie zamwiam w firmie w łodzi(za cholere nazyw nie pamietam) i amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Masz może zdjęcie tego przyrządu ? Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 wieksze tarcieA jakie sa wspolczynniki tarcia (bo jedynie z tego powodu moze sie zwiekszyc tarcie) tloka o tuleje zeliwna, a jaki o nicasil ?? Liczby prosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grey_cinnamon Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 A jakie sa wspolczynniki tarcia (bo jedynie z tego powodu moze sie zwiekszyc tarcie) tloka o tuleje zeliwna, a jaki o nicasil ?? Liczby prosze. Witam,Na co komu liczby?Jeśli tulejowany cylinder mocniej się grzeje to niby czego to jest skutkiem? Bo ja sądzę że wynika to z większego tarcia. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 wynika to z miedzy innymi z tego ze tuleja jest zeliwna i niebardzo oddaje ciepło;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.